Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
University of Pittsburgh: Joseph M. Katz Graduate School of Business

University of Pittsburgh: Joseph M. Katz Graduate School of Business

University of Pittsburgh: Joseph M. Katz Graduate School of Business

Introduktion

Katz Graduate School of Business levererar en högkvalitativ verksamhet utbildning som betonar erfarenhetsbaserat lärande och utveckling av en lämplig blandning av hårda och mjuka färdigheter för att säkerställa elevernas framgång på en konkurrensutsatt global marknad. Katz Schoo l: s starka relationer med organisationer som varierar i storlek från Fortune 100 företag till innovativa nystartade företag, hjälper oss att kontinuerligt förbättra vår verksamhet utbilda företagare och hjälpa våra studenter hitta jobb efter examen. Universitetet etablerade sin Graduate School of Business 1960 och började erbjuda landets första ettåriga Master of Business Administration-programmet. Engagerade och döptes 1987, på grund av generositet entreprenören Joseph M. Katz, är skolan erkänd som en ledare inom utbildning och forskning. University of Pittsburgh var en av 16 grunda medlemmar i föreningen till Advance Collegiate Schools of Business (AACSB). Idag är AACSB Internationa l den främsta ackrediteringsorgan för kandidat-, magister-och doktorand utbildningsprogram i företagsekonomi och redovisning. AACSB International ackreditering representerar den högsta standarden av prestation för handelshögskolor i världen. Pitt är stolta över att ha blivit kontinuerligt ackrediterats av AACSB sedan 1919. Tillsammans med College of Business Administration som erbjuder grundutbildning företagsekonomiska examina, och fem utbildnings- och forskningscentra, The Katz Graduate School of Business utgör Pitt Business. Pitt Business akademiska områden är: Redovisning, beslut, Operations och informationsteknik, ekonomi, organisationer och entreprenörskap, marknadsföring och företagsekonomi. Pitt Affärs strategiska initiativ

Ett åtagande att uppleva baserat lärande (EBL) som är utmärkande och tillräckligt effektiv för att ge skolan och studenter med en konkurrensfördel. En dedikation till globalism, som driver affärsmöjlighet som svar på de skiftande centrum för ekonomisk tillväxt. Det är anmärkningsvärt att globalism kräver ett engagemang för mångfald. Fokus på leveranskedjan och värde chain management som övervinner luckor i vår läroplan, adresserar den ökande betydelsen av kunskapshantering och tekniköverföring, och främjar integration av forskning över fakultetsgrupper. En betoning på entreprenörskap som anammat som en sinnesstämning snarare än ett sammanhang (t.ex. litet företag eller ideella organisationer) och spotlights utvalda nischer. En önskan att samarbeta med andra enheter vid universitetet i Pittsburgh.

Skolan kommer att skiljas från sina konkurrenter genom en systematisk anslutning till EBL och förnyad tonvikt på principerna om snabbhet och värde som länge kännetecknat varumärket eget kapital Katz MBA-program. Medlemmar i Pitt Näringsliv ser de strategiska initiativen och differentiators som en plattform för att återfå top-tier status för skolan. Länkarna mellan rykte, intellektuellt ledarskap, student framgång och tillfredsställelse, och resurser är tydliga och ger upphov till ett brådskande engagemang för våra strategiska initiativ.

Antagningskrav för programmet

Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.

Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.

Platser

  • Pittsburgh

    University of Pittsburgh Joseph M. Katz Graduate School of Business Mervis Hall , 15260, Pittsburgh

    Frågor