Läs den officiella beskrivningen

ESP (Ecole supérieure de Publicité) är en skola för högre utbildning inom områdena reklam, kommunikation, marknadsföring och förvaltning - som ligger i Paris. Sedan 1927 har ESP utbildat erfarna proffs inom dessa områden och har varit aktivt involverad i kommunikationsbyråer, medieorganisationer och annonsörer. En banbrytande skola med (nästan 90 år!) Erfarenhet, ESP är stolt över sin erkända expertis:

ESP är den äldsta kommunikationsskolan i Frankrike

En snabb historia av ESP: I början av 1900-talet uppfann USA annonseringen. En grupp franska experter gick sedan tillsammans för att utveckla reklamkunskap i Frankrike. På den tiden: - PUBLICIS, den första franska reklambyrån, skapades 1926. - ESP, den banbrytande skolan för reklam i Frankrike, skapades 1927.

ESP CERTIFICATIONS

Nationell certifiering: ESP är en privat skola med högre teknisk utbildning, certifierad av den franska regeringen. ESP levererar "professionaliserande" grader som ger utbildning för specifika yrkeskunskaper. Följaktligen är dessa examensbevis (bachelor och mästare) certifierade av regeringsorganisationen RNCP (Nationellt register över professionella certifieringar). IAA-certifiering: Internationellt erkännande, utfärdat av IAA efter en detaljerad granskning av kurser ("Varje kurs är ackrediterad och individuellt bedömd, genom en noggrann, benchmarkad IAA-utbildningsrådsprocess som garanterar en internationellt erkänd undervisningskvalitet som krävs av den globala kommunikationsindustrin för sina framtida studenter och unga yrkesverksamma »). ESP är den första parisiska privata skolan [SMBG EDUNIVERSAL RANKING] Sedan 1927 har ESP behållit sin ledning, rankad som "den främsta privata skolan i Paris" av SMBG EDUNIVERSAL (2013/2014). Denna klassificering är baserad på tre grundläggande kriterier: Utbildningens kvalitet, startlön (av studenter) och studenternas nivånivå.

Programmen undervisas på:
  • Engelska
  • Franska

Skolan erbjuder också:

1-årig MBA

ESP - School of Communication & Marketing

Lyxmärken kommunikation förändras snabbt och så förändras färdigheter som krävs i de branscher: investera i ny teknik för att förbättra varumärkesupplevelse, tillämpa den ... [+]

Lyxmärken kommunikation förändras snabbt och så förändras färdigheter som krävs i de branscher: investera i ny teknik för att förbättra varumärkesupplevelse, tillämpa den mest lämpliga segmente, och dra nytta av digitala och sociala medier för att interagera med kunderna.

Programmål Kommunicera effektivt i olika kulturer i en allt mer globaliserad marknad Tänk och bygga innovativa kommunikation Förstå essensen av lyx Bygg en unik varumärkesupplevelse Interagera med kunderna HUVUDPUNKTER & mervärden Innovation Award (Från SMBG-EDUNIVERSAL) 12 månader MBA Program - 2 intag: Höst / Spring Alternate rytm: Intern utbildning / Utbildnings... [-]
Frankrike Paris
September 2019
Engelska
Heltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska

Video de Présentation de l'école ESP