The Global Centre for Advanced Studies
Introduktion
The Global Centre for Advanced Studies (GCAS College) är en högskola som erbjuder högkvalitativa, skuldfria, EU-ackrediterade grader på grund- och forskarnivå inom filosofi, psykoanalys, teologi och samhällsvetenskap. Med prisbelönta och ledande forskare i sin fakultet, som ägs av fakultets- och alumnimedlemmar, är GCAS en unik gemenskap av forskare som skapar en kunskapsdelningsekonomi.
GCAS-filosofin
GCAS erbjuder en ny modell för framtida forskare och studenter för att vara fria att lära sig och utforska kunskap utan skuld.
Den akademiska friheten äventyras av studieskulder. Så vi skapade ett utrymme för att vårda och uppmuntra kritiskt tänkande och reflektion utan ekonomisk press. Vi samägs av akademiker och lärare så friheten att tänka är i sig samarbetsvillig och global.
Forskning på GCAS
GCAS uppdrag är högkvalitativ, skuldfri utbildning som ger resurser för kreativa och nya former av forskning som inte är möjliga i en traditionell universitetsmiljö. Vi tror att utbildning i sig är en intersubjektiv upplevelse som kräver att dela idéer öppet och föreslå, och etablera nya och djärva tankegångar och handlingar på rigorösa vetenskapliga sätt. Det som är väsentligt för vårt akademiska samhälle är således att respektera medforskare med olika och ibland utmanande tankegångar, prestationer och handling. Hjärtat i det vi gör är att etablera och upprätthålla en öppen, inkluderande och utmanande miljö där man kan utveckla idéer och kritiskt forska vad de finner viktigt för världen.
GCAS tillhandahåller ett alternativ till traditionell akademi genom att tillhandahålla stöd som gör det möjligt för forskare att göra seriös vetenskaplig och tvärvetenskaplig forskning jämfört med den traditionella modellen för högre utbildning, som bygger på studieskulder, vinst och forskning som alltför ofta misslyckas med att ta itu med det mest irriterande. frågor som konfronterar vår planets överlevnadsförmåga och ytterligare, sann mänsklig blomstring. GCAS anser att en forskare/student har ett ansvar för allmänhetens bästa genom rigorös akademisk forskning. Vår MA och Ph.D. program ger studenterna möjlighet att bedriva seriös och hållbar vetenskaplig forskning i samarbete med vår fakultet och akademiska samfund.
Vårt uppdrag
"Att tillhandahålla utbildnings- och forskningsmöjligheter av högsta kvalitet i världen, skuldfritt."
Vårt uppdrag är globalt och bestående. Den tillräckliga förmågan och kapaciteten för att bli ledande inom global utbildning kräver mod och en konsekvent drivkraft för innovation. Dessa innovationer kommer från expertis och engagemang från alla GCAS fakulteter, personal, forskare och studenter. Våra professorer är engagerade i undervisningsmetoder fokuserade på teoretiska och praktiska sätt att maximera elevernas förmågor och gåvor för att förbättra vår värld. GCAS-gemenskapen förlitar sig på att vår mångsidiga studentkår fortsätter att erbjuda möjligheter till denna välgrundade, skuldfria och stärkande utbildning.
Våra värderingar
”Vi värdesätter framför allt frihet. Friheten att skapa, utforska och förnya nya koncept, idéer och metoder inom vårt samhälle."
GCAS vision förblir konsekvent. Den fångar vår strategiska riktning, engagemang för spetskompetens och globala räckvidd och tillgång. Vår vision banar vägen för ökad synergi med kända forskare och den yngre generationens ljusaste sinnen och ambitioner. Det innebär också att vi kan och kommer att anpassa oss till teknikens föränderliga tidvatten och dra nytta av möjligheten att växa klassrummet bortom det traditionella tegel-och-murbrukskollegiet, till en virtuell, levande och interaktiv miljö.
Vår vision
"Att bli en världsledande högskola som tillhandahåller utbildning av högsta kvalitet skuldfri till alla kvalificerade studenter runt om i världen."
GCAS vision förblir konsekvent. Den fångar vår strategiska riktning, engagemang för spetskompetens, rättvisa, sanning och globala räckvidd. Vår vision banar vägen för ökad synergi med kända forskare och den yngre generationens smartaste sinnen. Det innebär också att vi kan och kommer att anpassa oss till teknikens föränderliga tidvatten och dra nytta av möjligheten att växa klassrummet bortom det traditionella tegel-och-murbrukskollegiet, till en virtuell, levande och interaktiv miljö.