Keystone logo

Blandad Program i Public Relations (PR) 2024

Filter

Filter

  • Studier i marknadsföring
  • Blandad
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (0)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Blandad Program i Public Relations (PR)

Public Relations PR är ett tvärvetenskapligt område som kombinerar marknadsföring, reklam och andra kommunikativa insatser. I allmänhet är målet för PR-program och kurser för att hjälpa eleverna att förstå hur man kan hjälpa individer och företag att ansluta med media, en viss marknad eller community-at-large.

Blandat lärande kombinerar digitala och onlinemedier med traditionellt lärande ansikte mot ansikte. Det tillåter lärare att använda en mängd olika undervisningsmetoder och teknik för att anpassa lärandet för varje elev. Blended learning kan användas i olika former, från helt onlinekurser till hybridkurser där eleverna lär sig både i det fysiska klassrummet såväl som online.