7 På Campus MBA Program i Marknadsföring i Tyskland för 2024
Filter
Filter
- MBA
- Tyskland
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- På Campus
7 På Campus MBA Program i Marknadsföring i Tyskland för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
På Campus MBA Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Tyskland är en stor destination för internationella scholarsand har en högkvalitativ högre utbildning. Värdet på denna utbildningsnivå har förbättrats genom Tyskland 's starka ekonomi. Utländska studenter har utmärkta levnadsstandarden i en trygg och säker miljö. Berlin är huvudstad.
En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.
Lärande på campus hänvisar till att delta i klasser personligen. Det innebär vanligtvis att gå på traditionella klasser och föreläsningar, delta i gruppaktiviteter och personligen engagera sig med lärare och kamrater. Lärande på campus inkluderar också ofta tillgång till laboratorier, bibliotek och andra campusresurser som studentklubbar, kontor för karriärtjänster och fritidscenter.