Keystone logo

93 MBA Program i Marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • MBA
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (93)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

MBA Program i Marknadsföring

En Master of Business Administration är en examen tilldelad studenter som fullgör ett forskarutbildningsprogram i företagsledning. MBA är ett traditionellt erbjudande för dem som vill driva en karriär i näringslivet.

Vad är en MBA i marknadsföring? Personer som bedriver en MBA med en koncentration i marknadsföring kan förvänta sig att lära sig att planera, utveckla och genomföra innovativa och strategiska marknadsstrategier. Dessutom kan eleverna gå utrustad med den kunskap som krävs för att analysera sina ansträngningar och att vid behov göra ändringar. Marknadsföring handlar om smidighet, vilket är något som kurser i programmet kan fokusera på att utvecklas hos studenter. Instruktörer kan utrusta sina kurser mot att undervisa individer om att tillämpa beprövade marknadsföringsprocesser och praxis, konsumentbeteende och kundlojalitet och marknadssegmentering. Kurser kan också dyka djupt in i marknadsföringens livscykel, från forsknings- och utvecklingsfaserna hela vägen till försäljningsstadiet.

De som examinerar med en examen i marknadsföring tenderar att ha starka kreativa och strategiska tänkande förmågor, exceptionella kommunikationsförmåga och överlägsen analytiska tankar. Vart och ett av dessa egenskaper är önskvärt i nästan vilken position som helst inom vilket område som helst.

Kostnaden för en MBA varierar kraftigt. Faktorer som programmets varaktighet och där en elev bestämmer sig för att gå i skolan kan påverka den totala kostnaden för hans eller hennes utbildning.

En examen i marknadsföring kan öppna dörren till många spännande karriärer. De flesta företag behöver marknadsföring för att hålla sig konkurrenskraftiga, så akademiker kan hitta sina professionella möjligheter är rikliga. Jobbtitel kan variera och kan innehålla marknadschef, digital marknadschef, copywriter, försäljningschef, försäljningschef, marknadschef, personalresurs, butiksledare och PR-specialist.

Många institutioner erbjuder marknadsföring grader, med några erbjuder online klasser också. För mer information, sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.