2 Innovation och entreprenörskap MBA examina i Frankrike
- MBA
- Europa
- Frankrike
- Företagsekonomi
- Entreprenörskap
- Innovation och entreprenörskap
2 Innovation och entreprenörskap MBA examina i Frankrike
Utvalda
emlyon business school
Internationella MBA
- Lyon, Frankrike
MBA
Heltid, Deltid
11 månader
På Campus
Engelsk
Internationell MBA heltid Rankad bland de 6 % bästa globalt för "avkastning på investeringen". Med praktiska, verkliga lärandeprojekt utvecklade tillsammans med våra branschpartners och experter, får du chansen att tillämpa koncept och fatta beslut under press. Vår intensiva utbildningsagenda gör dig redo för ditt nästa steg i karriären.
EDC Paris Business School
Innovation och entreprenörskap
- Paris, Frankrike
MBA
Heltid
1 år
På Campus
Engelsk, Franska
Bli morgondagens företagsledare. Implementeringen av själva den akademiska kursen, som omfattar fyra olika inlärningsblock: orientering, kärnkurser, koncentration och MBA-avhandling. Samtidigt har eleverna tillgång till en uppsättning tjänster utanför klassrummet som är utformade för att göra deras inlärningsupplevelse fullständig, till exempel professionella karriärtjänster, företag och sociala nätverkstjänster, bland andra.
Svara på några frågor så matchar vi dig med program!
Populära studieformat
MBA Program i Företagsekonomi Entreprenörskap Innovation och entreprenörskap
Innovation och entreprenörskap program försöker att ge de två elementen som är nödvändiga för framgång i att utveckla nya företag och teknologier. Blivande studenter bör förbereda sig för en utforskning av ämnen som internationell konkurrenskraft, nyföretagande och teknik företagande.
Frankrike är för närvarande bland de 20 bästa länderna i termer av ekonomin på grund av deras utmärkta resultatorienterad högre utbildning inlärning. De flesta av kurserna vid universitet erbjuds i det franska språket. Frankrike har 60 offentliga och 100 privata högskolor.
En masterexamen i företagsadministration (MBA) är en examen man kan ta när man studerar företagsverksamhet och relaterade ämnen vid en handelshögskola. Man går då igenom olika former av analys och strategi inom företagsdrift, marknadsföring, ekonomi och redovisning.