
MBA - Master of Business Administration
Geneva, Schweiz
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Mar 2025
STUDIEAVGIFTER
CHF 39 240
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
Introduktion
Genom kunskapen om organisatoriska syften och dess framgångsrika strategiska tillämpning, lär MBA vid Webster University Geneva studenterna de affärskompetenser som behövs för att utveckla och implementera värdeskapande idéer och lösningar samtidigt som de bygger de personliga färdigheter som krävs för att uppnå sina professionella ambitioner.
Ackreditering
Webster University har både amerikansk ackreditering som ett universitet (institutionsomfattande), såväl som en specifik ACBSP-ackreditering för våra affärsprogram, vilket säkerställer ett långsiktigt erkännande av din examen över hela världen
Galleri
Läroplan
The MBA is a 12-course sequence, delivered by a combination of research professors and practitioners who are at the forefront of their field in areas ranging from organizational behavior and behavioral finance to strategic management and leadership.
Studenter kan välja att delta med ett av två alternativ: Live Virtual (utanför campus) eller ansikte mot ansikte (på campus)
De innovativa metoderna för läroplansleverans kombinerar onlineinlärning varje vecka genom WorldClassroom (Canvas) med tre timmars direktansökning och diskussionssessioner, antingen ansikte mot ansikte eller praktiskt taget under 8 veckors perioder. Klasstiderna anpassas till den elevkull som för närvarande är inskriven. Vanliga alternativ inkluderar två vardagskvällar från 18:00 eller lördagar från 11:00 med speciella evenemang/nätverk inbyggda i villkoren. Kontakta oss för att diskutera dina preferenser.
Webster erbjuder fem sådana terminer per år (höst 1 och höst 2, vår 1 och vår 2 och en 8-veckors sommartermin).
This allows busy professionals to attend, and for those who may be seeking employment or internships to keep an open daytime schedule.
Curriculum
The following are required courses in the MBA Degree:
Foundation courses (4)
- Business 5000 *
- Value Creation
- Quantitative Methods for the MBA *
- Marketing Analysis and Business Planning
Value Creation (CORE) Components (5)
- Adding Value through Human Capital
- The Financial Value of Capital Projects
- Providing Value to Customers
- The Supply Chain and Business Processes
- Information Support for Decision Making
Value Creation in Practice (2):
- Cases in Value Creation
- Walker Consulting Project
Elective(s):
*Studenter med en tidigare ACBSP (eller motsvarande) ackrediterad examen eller studenter som klarar ett dispensprov kan ersätta BUSN 5000 med ett valfritt ämne.
Walker Joint MBA Program
Studenter som har slutfört ett ACBSP-ackrediterat grundutbildningsprogram på Webster under de senaste 10 åren kan avstå från 6 kredittimmar av valfria, vilket minskar antalet obligatoriska kurser till 30 kredittimmar. Examen kan sedan avläggas på så lite som ett kalenderår.
Emphasis Options
MBA med inriktning på Corporate Finance
39 till 45 kredittimmar
MBA med inriktning på företagsekonomi måste innehålla följande kurser:
- FINC 5000 Finance* (3 timmar) (förutsättningar: BUSN 5760 och BUSN 5600)
- FINC 5100 Financial Modeling (3 hours)
- FINC 5810 Kapitalbudgetering och företagsinvesteringar (3 timmar)
- FINC 5880 Advanced Corporate Finance (3 hours)
- FINC 5890 bokslutsanalys (3 timmar)
- FINC 6100 Corporate Finance Betoning Exit Exam (0 timmar)
*FINC 5000 kan ersätta MBA 5200. FINC 5000 och BUSN 5760 kan ersätta MBA 5020.
MBA med inriktning på cybersäkerhet
42 till 45 kredittimmar
The MBA with an emphasis in cybersecurity must include the following courses:
- CSSS 5000 Introduction to Cybersecurity (3 hours)
- CSSS 5120 Cybersecurity Infrastructures (3 hours)
- CSSS 5210 Cybersecurity Law and Policy (3 hours)
- CSSS 5220 Cybersecurity Threat Detection (3 hours)
MBA with an Emphasis in Digital Marketing Management
42 till 45 kredittimmar
The MBA with an emphasis in digital marketing management must include the following courses:
- MRKT 5740 Management of Digital Marketing (3 hours)
- MRKT 5895 Marketing Analytics (3 hours)
- MRKT 5750 Management of Social Media (3 hours)
- MRKT 5790 Digital Marketing Strategy (3 hours)
Alternativ för dubbla examen: MBA/MA
Alternativ för dubbla examen: MBA/MA i management och ledarskap
48 to 51 Credit Hours
- BUSN 5000 Business (3 hours)
- MBA 5010 Värdeskapande (3 timmar)
- MBA 5020 Kvantitativa metoder för MBA (3 timmar)
- MBA 5030 Marknadsanalys och affärsplanering (3 timmar)
- MBA 5200 Det finansiella värdet av kapitalprojekt (3 timmar)
- MBA 5300 ger värde till kunder (3 timmar)
- MBA 5400 Försörjningskedjan och affärsprocesser (3 timmar)
- MBA 5500 Informationsstöd för beslutsfattande (3 timmar)
- MBA 5910-fall i värdeskapande (3 timmar)
- MBA 5920 Walker Consulting Project: Mervärde till organisationer (3 timmar)
- MNGT 5000 Management (3 timmar)
- MNGT 5590 Organizational Behavior* (3 hours)
- HRMG 5000 Managing Human Resources (3 hours)
- MNGT 5650 Management and Strategy (3 hours)
- MNGT 5670 Managerial Leadership (3 hours)
- HRDV 5630 Organization Development and Change (3 hours)
- MNGT 6000 Integrated Studies in Management (3 hours)
*MNGT 5590 kan ersätta MBA 5100.