
Deltids-MBA in
Master Of Business Administration (MBA)
University of New York - Tirana (UNYT)

Nyckelinformation
Campus läge
Tirana, Albanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Introduktion
University of New York i Tirana, i samarbete med Institut Universitaire Kurt Bosch, Schweiz, erbjuder följande MBA-program: MBA (allmän), MBA i Banking, MBA i marknadsföring, MBA i Human Resource Management, MBA i Management Information Systems.
Institut Universitaire Kurt Bosch (IUKB) är en privat högskola som skapats av industrimannen Kurt Bosch och är etablerad i Sion, 150 km från Geneve i Rhone River Valley (Valais). Institut är erkänd av den schweiziska regeringen för doktorandnivå utbildning. Har upprättat kontakter med europeiska universitet för olika program och hittills har flera hundra studenter fått forskarutbildade inom många discipliner.
MBA-program är lämpliga för: Akademiker som vill ta ett steg framåt i sin utbildning innan de åtar stelhet i sysselsättningen. MBA (Gen) hjälper dem att utveckla lämpliga färdigheter som kommer att vara avgörande för deras karriär sysselsättningar. Om däremot skulle de vilja ta tillfället i akt att arbeta som de studerar MBA, då de har möjlighet att dra nytta av vårt tillhandahållande av den verkställande makten rutten.
Akademiker som redan är på arbetsmarknaden men är intresserade av att utforska nya möjligheter inom den bransch där de är, eller ens ändra sin yrkesmässiga väg till ett nytt område kommer MBA ge dem passet till framgång. Även om akademiker har spenderat tid utanför den formella utbildningen, kanske uppfostra en familj, ger vår MBA moderna utbildningar som har en flexibel struktur och fokuserar på kompetens och kritiskt tänkande, vilket bygger upp kompetens som redan är under uppköp.
MBA i Banking erbjuder möjlighet att utveckla de kunskaper som krävs för att hantera ekonomi, människor och information och att lära sig hur dessa färdigheter kan tillämpas inom bank och på andra håll inom den finansiella sektorn. Denna grad kommer att förse dig med ledningens kunskaper och färdigheter skall kunna tillmötesgås på snabba förändringar i teknologi, kundkrav och regler för att fatta smarta beslut om insatser och strategier inom en multinationell organisation. Genom att utnyttja det schweiziska kompetens inom bank vi använder fallstudier för att illustrera principer för förvaltning för att hjälpa dig att utveckla kommersiell medvetenhet, ledarskap, kommunikation och presentationsteknik.
MBA-program syftar till att:
1. Utsätta deltagarna i en avancerad studie av företag och förvaltning i ett lokalt och internationellt perspektiv;
2. Hjälpa dem att utveckla vidare i sina karriärer genom att förbättra sin ledarförmåga och kunskap;
3. Möjligt för dem att tillämpa kunskaper om näringsliv och förvaltning frågor i syfte att förbättra deras beslutsförmåga i arbetet;
4. Rikta dem mot den inlärningsförmåga som hjälper dem verka i en ständigt utvecklingen inom näringslivet;
5. Bekanta dem med företagets olika funktioner som leder till ett effektivt beslutsfattande, och
6. Utveckla ledningens kompetens genom deras exponering för tillämpad problemlösning, rollspel och upplevelsebaserat lärande situationer.
 
Struktur
Antingen MBA förvärvas av att uppnå 60 Master nivå hp, som omfattar 12 högskolepoäng från Business Consultancy Project.
Studenterna kommer att studera på ett genomförande läge av studier. Som ett resultat kommer de att kunna fortsätta sin karriär medan dubbning för sin MBA.
MBA kommer att levereras av lokala lärare samt gästprofessor godkänts av en gemensam akademisk kommitté i New York College, University of New York, Prag, University of New York Tirana och Institut Universitaire Kurt Bosch.
Tonvikten Moduler
Allmänna Route
• Global Business och internationell handel
• Entreprenörskap och SME Management
• Innovation & New Product Development
• Knowledge Management
Banking
• Finansiell strategi & Policy
• Global Business och internationell handel
• Finansmarknaden
• Retail Banking
M arknadsföring
• Marketing Research
• Reklam och PR
• Omsättningen Management & Operations
• Innovation & New Product Development
Human Resource Management
• Organisation Utveckling & Förändring
• personalstrategi
• Industrial Relations & Juridiska aspekter inom HR
• cross-cultural management
Ledning för informationssystem
• IT för konkurrensfördelar
• Elektronisk handel
• Telekommunikation Management
• Knowledge Management