
MBA-marknadsföring
VARAKTIGHET
0 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Baltimore MBA - Kraftfull, flexibel och designad av dig.
University of Baltimore MBA är utformad med dig (och din arbetsgivare) i åtanke. Du har möjlighet att ta klasser i ett traditionellt klassrum, online eller båda - det är ditt val. Oavsett vad du bestämmer lär du dig tillsammans med andra studenter som vill växa professionellt, precis som du.
Programkrav
36-48 kreditprogram inklusive Capstone och ett urval av 11 specialområden.
Flexibla alternativ
Finns helt online, i ett traditionellt klassrum, eller som en blandning av båda.
Programkostnader
Undervisning är $ 840 per kredit in-state, $ 1.172 out-of-state. Online MBA-studenter och regionala invånare betalar in-state-priset.
Överträffar förväntningar.
Våra studenter berättar att vi överträffar sina förväntningar inom fem nyckelområden: personlig utveckling, främjande av sin kunskap / tekniska färdigheter, ökad löner, ökad synlighet hos organisationerna och jobbplaceringar.
(Källa: 2016 intern undersökning av nuvarande MBA-student)
AACSB International ackreditering garanterar att vi erbjuder dig ett kvalitetsprogram som kan hjälpa dig idag - men ger dig slutligen kunskap och färdigheter för imorgon.
marknadsföring
Marknadsexpertisen och färdigheterna som du kommer att förvärva i denna specialisering är utformade för livslångt värde både nationellt och globalt. MBA-marknadsföring specialiserar dig för att bättre förstå strategierna för att skapa kundvärde. Du kommer att bredda dina marknadsföringsegenskaper och stärka dina analytiska färdigheter. Du kommer att introduceras till den snabbt föränderliga världen av marknadsföringskommunikation och digitala medier som förvandlar hur kunderna engagerar sig med varumärken.
Specialiseringskurser (9 högskolepoäng)
Kursnummer |
Förutsättning: Institutionens samtycke 3 MKTG 615 Entreprenörmarknadsföring
Förutsättning: MKTG 605 1,5 MGMT 625 Kunder och marknader *
Förutsättning: MKTG 605 för båda.
* ANMÄRKNING: Den som inte tas som en del av den flexibla kärnan: 1,5 högskolepoäng uppfyller Flex Core-kravet och 1,5 högskolepoäng uppfyller marknadsprioriteringskrediten när båda marknaderna för flex-core är framgångsrika. 3 MGMT 755 Marknadsföringskommunikation och sociala medier
Förutsättning: MKTG 605 3 MGMT 760 Global Marketing Management
Förutsättning: MKTG 605 eller MKTG 640 3 MGMT 762 Marknadsmöjlighetsanalys
Förkunskapskrav: MKTG 605 eller behörighet från instruktören 3 MKTG 770 Produkt- och varumärkesutveckling och förvaltning
Förutsättning: MKTG 605 eller MKTG 640 3 MKTG 780 Marknadsföring Information och Analys
Förutsättning: MKTG 605 3 MKTG 797 Särskilda ämnen i marknadsföring
Förutsättning: MKTG 605 eller MKTG 640 3 MKTG 799 Oberoende studie
Förutsättning: MKTG 605 3