Master i Management
Universitas Gadjah Mada
Nyckelinformation
Campus läge
Yogyakarta, Indonesien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
IDR 68 000 000 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Vanlig klass: 68.000.000Rp; Internationellt regelbundet program: 80.000.000Rp; Executive klass: 79,000,000Rp
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MM FEB UGM är en ledande handelsskola i Indonesien, som erbjuder högkvalitativ företagsutbildning som präglas av starka och kompetenta fakultetsmedlemmar, dynamisk läroplan, samverkande och kreativ inlärningsprocess och trevlig akademisk atmosfär. Internationellt ackrediterad av AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) är programmet nu det enda representativa MBA-programmet i Indonesien som är globalt erkänt.
Det visar vårt åtagande att kontinuerligt förbättra kvaliteten på utbildningen. Programmet vårdar och utnyttjar elevernas ledarskapspotential genom en toppmodern läroplan kombinerad med innovativa inlärningsprocesser och ett intensivt mjuk kompetensutvecklingsprogram berikat av vårt internationella nätverk av 37 välrenommerade internationella partneruniversiteter på Yogyakarta och Jakarta campus.
Syn
Berikat av vårt livliga internationella nätverk, men med rot i lokal visdom, utvecklar vi strategiska företagsledare med integritet, kreativitet och kunskap som behövs för att tjäna samhället.
Uppdrag
Att vara den ledande akademiska handelshögskolan i Indonesien för att främja kunskap om affärer och främja hållbara och etiska affärsmetoder genom att stiga till internationella utmaningar.
Program MBA
MMUGM erbjuder tre typer av akademiska affärsutbildningar: det regelbundna programmet, det internationella programmet och det verkställande programmet. Executiveprogrammet körs i två klassmönster: Executive Class A som planeras på eftermiddagen och Executive Class B som planeras på lördag (Jakarta fredag - lördag).
Föreläsningarna och tentamen i det ordinarie programmet och Executive Programmet ges i Indonesiens språk. Vad gäller det internationella programmet är föreläsningarna, falldiskussionerna, undersökningarna och avhandlingen färdiga på engelska.
Studenter i det internationella programmet är skyldiga att göra antingen dubbelt examen, studentutbyte eller kortkursprogram vid partneruniversiteterna utomlands.
Samtidigt har studenter i det reguljära programmet också möjlighet att ansöka om sådana internationella exponeringar med undantag för dubbla examen, men de är föremål för tillämpade krav och villkor.
MMUGM-programmet fungerar på ett semestersystem med intag i februari och augusti. Ett akademiskt år består således av 2 terminer, där en termin består av cirka 6 månader.
MMUGM läroplanen är utformad på ett sådant sätt att eleverna kan slutföra sina studier inom rimlig tid. Den normala studietiden är 18 månader för det reguljära programmet, 24 månader för Executive Program, 24 månader för International - Student Exchange Program och 30 månader för International - Dual Degree Program. Den maximala studiens längd är dubbelt så lång som normalt.
För att slutföra MBA-programmet måste en student:
- Komplettera minst 48 poäng, inklusive avhandling.
- Kompletta obligatoriska icke-kredit ämnen.
- Ha minst 3,00 kumulativ GPA utan D och högst två Cs / C s.
- Försvara avhandlingen.
De 48 kredittimmarna består av 35 obligatoriska kurser, 9 Semesterkrediter (SCH) för koncentrationsföreläsningar, uppsatsverkstad 1 SCH och 3 SCH av avhandlingen.
Kursstruktur
Typer av kurser |
Förkunskapskrav för utländska studenter
Dokument
- En fullständig ansökningsblankett;
- 4 Passfoto färgfotografi;
- Curriculum Vitae (CV);
- Personligt brev;
- Skanna kopia av Giltigt Passport. Det måste vara giltigt för studietiden.
- Rekommendation Brev från sökandens skola / institution;
- Rekommendation Brev från Indonesiens ambassad / konsulat;
- Legalized Undergraduate Certificate and Transcript (på engelska);
- Uttalande om god hälsa från sökandens läkare;
- Engelska Kunskapstest (minimum TOEFL PBT: 550 / IBT: 80 / IELTS: 6,0);
- Personligt uttalande (formuläret tillhandahålls);
- Uttalande om ekonomiskt stöd (formuläret tillhandahålls).
Obligatoriska dokument som ska skickas via e-post (softcopy) och postmeddelande (hårddisk)
Alla dokument ovan måste vara på engelska. Om dokumenten är i Frankrike måste de översättas till engelska.
Steg-för-steg-registreringsprocess
- När du mottar dina ansökningshandlingar, kommer International Affairs Office (OIA) MM FEB UGM att behandla det för ett brev från universitetet. Sökande kommer att få LO som begär dem att avgöra återbetalningsbar administrativ avgift USD 632.
- När de enas om och avvecklar betalningen, kommer OIA FEB UGM att begära att sökandena skickar ett exemplar av överföringskvittotet. När inträdesavgiften är bekräftad av banken kommer OIA FEB UGM att behandla dokumenten för UGM: s godkännandebrev (LoA).
- Sökande kommer att få LoA och annan information relaterad till kurser som erbjuds, akademisk reglering, student kompis etc. via e-post.
- Kontoret för internationella frågor vid UGM kommer att behandla ansökningsdokumenten till Indonesiens högre utbildnings universitet för studieutbildning. Det tar vanligtvis två månader att få utbildningsbeviset utfärdat.
- När studietillståndet är tillgängligt kommer universitetet att hjälpa studenterna att ordna godkännandet från utlämningskontoret i Jakarta för begränsat vistvisum (VITAS / Visa Tinggal Terbatas). Det tar minst tre / fyra månader att ordna både studietillstånd och VITAS-godkännande.
- Efter att ha bekräftat godkännande för VITAS (VISA Authorization), kommer utlämningskontoret att telexera den till den indonesiska ambassaden där du ska ansöka om visum. För att få VISA-auktorisationen telexad till Indonesiens ambassad, informera oss oss genom vilken ambassad du ska ansöka om.
- OIA FEB UGM skickar dig VITAS-godkännandet (VISA Authorization) via e-post. Med det här VITAS-godkännandet kan du ansöka om viseringsbegäran (VITAS / Visa Tinggal Terbatas) hos Indonesiens ambassad / generalkonsulat som du har informerat oss om.
- Vi föreslår starkt att du bara lämnar för Indonesien med hjälp av Limited Stay Visa (VITAS / Visa Tinggal Terbatas). Därför måste du vänta på VITAS-godkännandet innan du ansöker om ett VISA.
- Det rekommenderas inte att använda ett annat visum, såsom Cultural Social Vis Visa (VKSB). VKSB gäller endast 60 dagar och bör förlängas varje månad under din vistelse. Den maximala förlängningen är fyra gånger. Om du vill stanna längre måste du ansöka om en ny visum från utsidan Indonesien. Det kostar mer tid och pengar att ha månatlig VKSB-förlängning och kan distrahera ditt fokus från din studie här. Därför; Vi rekommenderar starkt VITAS istället för VKSB.
Den icke återbetalningsbara administrationsavgiften omfattar icke-akademiskt avgift: studiebehörighet, visumtillstånd, begränsad vistillstånd (KITAS), polisrapport (STM och SKLD), tillfällig bosättningstillstånd (SKPPS), multipel utgångstillstånd och universitetssjukförsäkring.
Inom 7 dagar vid ankomsten i Indonesien måste internationella studenter med viseringsbevis (Visa Ijin Tinggal Terbatas / VITAS) genast anmäla sig till UGM: s kontor för internationella frågor.