Magisterexamen i International Business Double Degree: Internationella MBA som beviljats av HFU
Santa Anita, Peru
VARAKTIGHET
20 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Mar 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Totalt antal kurser: 20Virtuella kurser: 12 med varaktighet och 4 veckorKurser på plats: 8 med en varaktighet på 3 dagarVirtuella seminarier: 2Krediter: 63Programmets varaktighet: 20 månader
Masterprogrammet i International Business Double Degree International MBA , syftar till att utveckla i deltagarna teoretiska och praktiska element som tillåter dem:
- Ha en vision och en kapacitet för global analys för att skapa strategier och göra självständiga beslut och socialt ansvar.
- Ha ledarskaps- och kommunikationsförmåga som möjliggör en mångkulturell utveckling, med förhandlingsverktyg och objektiv hantering av förändrade situationer.
- Utvärdera, hantera och befästa exportmarknaderna med effektiv användning av organisatoriska resurser.
Forskarutbildning:
Artikel 45 i universitetslag 30220 fastställer att: Magisterstudier har en lägsta varaktighet på två (2) akademiska terminer med en lägsta innehåll av 48 (48) poäng. Doktorandstudierna har en lägsta längd på sex (6) akademiska terminer, med en lägsta innehåll av sextiofyra (64) poäng.
HFU University:
Internationellt avtal - Dubbel akademisk examen
Business School of Business i samarbete med ett av de mest respekterade universiteten i Tyskland, HFU Business School, erbjuder sina elever högt konkurrenskraftiga träningsprogram av högsta kvalitet.
HFU Business School har mer än 800 akademiska entreprenörer som ingår i företag på hög nivå.
Deltagarna kommer samtidigt att få dubbla internationella akademiska examen.
Curriculum
- Förvaltning och kostnadsredovisning (4 hp)
- Kvantitativa metoder för affärsverksamhet (3 poäng)
- Informationsteknologi tillämpad på företagsekonomi (3 hp)
- Strategisk planering (3 hp)
- Företagsekonomi (3 hp)
- Ekonomisk förvaltning av bolaget (4 hp)
- Management Färdigheter (3 poäng)
- Tillämpad Business Research I (3 hp)
- Internationell marknadsföring (3 hp)
- Interkulturell ledning (3 hp)
- Utrikeshandeln (3 hp)
- Operationshantering och internationell logistik (3 hp)
- Applied Business Research II (3 hp)
- Internationell finansiering (3 hp)
- Global ekonomi (3 hp)
- Analys av internationella affärsförhandlingar (3 poäng)
- Formulering och utvärdering av projekt (3 poäng)
- Tillämpad Business Research III (4 hp)
- Konkurrensstrategier och förändringshantering (3 poäng)
- Business Game (3 poäng)
- Seminarielagstiftning för internationell handel (0 poäng)
- Seminarium om social förvaltning och miljöverksamhet (0 poäng)