MBA Tourism Strategic Management
Riga, Lettland
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
01 Dec 2024
TIDIGASTE STARTDATUM
03 Feb 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 550 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* för medborgare i EU/EES, Schweiz, OSS-länderna, Georgien och Ukraina; 3330 EUR/år för medborgare i andra länder
Introduktion
- Tilldelad examen: Professionell magisterexamen i företagsekonomi (MBA)
- Behörighet tilldelad: Chef för företag och institutioner
- Praktikplats: Lettiska eller utländska turism- och gästfrihetsföretag, turistattraktioner och destinationsorganisationer
- Studietid: 2 läsår
- Studiespråk: på engelska
Inom ramen för studieprogrammet "Turism Strategic Management" kommer du att lära dig hur man rimligen diskuterar komplexa aspekter av turismledning, utvecklar företags- och institutionella strategier i dagens föränderliga miljö, hittar lösningar på komplexa och oförutsägbara driftsförhållanden för turistindustriföretag, forskning , analysera och jämföra turistmål i Lettland och förstå samspelet mellan turism och andra områden.
Det professionella masterprogrammet "Tourism Strategic Management" ger en bred kunskapsbas om turism och gästfrihet och ger ett strategiskt perspektiv på global turismutveckling. Studieprogrammet är stolt över sina lecalt="turers - enastående branschutövare som representerar turism och relaterade områden - hotellledning, turistpolitisk planering på nationell nivå och restaurangbranschen. Under studieprocessen utvecklar studenterna hållbara strategier för utveckling av nya turistmål som ger möjlighet att lära sig om strategisk turismplanering i praktiken Studenterna får ovärderlig insikt i utvecklingen och trenderna inom den globala turistnäringen genom att delta i världens största IT-mässa, ITB Berlin, som också är en värdefull plattform för internationella kontakter .
Användbar
- 50% av studenterna kommer från länder som hittills har introducerat endast på kartan. Nu har du en möjlighet att bekanta dig med människor, kulturen = "ture och förståelse för dessa länder!
- Det har funnits omkring 1 miljarder internationella resor år 2014
Professionell masterstudie Strategisk ledning i turism har fått den prestigefyllda UNWTO - FN: s världsturismorganisation TedQual -ackreditering till maximal möjlig löptid - fyra år fram till år 2022.
Ackreditering
Turismprogram har tilldelats den prestigefyllda UNWTO – United Nations World Tourism Organization TedQual ackreditering. Turiba University är det enda universitetet i de baltiska staterna och norra Europa som innehar denna prestigefyllda ackreditering.
Antagningar
Läroplan
1:a läsåret | 2:a läsåret |
Valfria studiekurser
|
|
Galleri
Programresultat
Under det första läsåret förvärvar studenterna metoder och regelbundenheter för strategisk ledning, planering och projektering av turismen. Du kommer att introduceras till den internationella turismmiljön och dess nuvarande trender. Ett av kursens mål kommer att vara att genomföra forskningsuppsatser inom turismplanering och marknadsföring. Under studieresor kommer du att besöka turistmål; du kommer att introduceras till framgångsrika erfarenheter inom turistnäringen på internationell nivå och träffa proffs inom området.
Under läsåret 2 kommer teoretiska kunskaper att stärkas i praktiken inom turism- och besöksnäringsföretag. Du kommer att utföra kreativa och oberoende forskare som integrerar kunskap om olika områden och löser aktuella problem inom branschen och företag. Genom att använda kunskaper som förvärvats i de tidigare kurserna och erfarenheter från pre-master praktiken kommer du att utveckla en masteruppsats.
Karriärmöjligheter
- Chef för turist- och gästfrihetsföretag i Lettland eller utomlands
- Turismutveckling och forskningsprojektledare
- Turismspecialist i kommuner, turistinformationscenter
- Högre chef i statliga eller kommunala institutioner