
MBA i marknadsföring
South Orange, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Aug 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 1 520 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Marknadsföring toppar många listor över de bäst betalande och mest efterfrågade karriärerna, och det är inte konstigt – marknadsföringsproffs är ansvariga för mycket av ett företags rykte och kommersiella framgång.
Vårt program förbereder dig för att bli marknadsledare och ger också en omfattande allmän affärsutbildning. Vi blandar en stark grundläroplan med valfria kurser som låter dig kartlägga din egen väg, och vi håller det hela strömlinjeformat till bara 40 poäng.
Utnämnd till Princeton-recensionen "Bästa Business School", välkomnar vi både hel- och deltidsstudenter och erbjuder små och flexibla klasser för att passa ditt schema både på campus och online. Vårt campus i South Orange, NJ, ligger bara 14 miles från Manhattan och New York City, vilket gör det möjligt för toppbyråer och företag en kort resa med tåg, buss eller bil.
Är en MBA i marknadsföring rätt för dig?
Att bestämma om en MBA i marknadsföring är rätt för dig kräver en noggrann utvärdering av dina intressen, karriärambitioner och de färdigheter du vill skaffa dig. Om du brinner för att förstå konsumentbeteende, lägga strategier för kampanjer eller utforska det ständigt föränderliga digitala marknadsföringslandskapet, kan denna specialisering passa bra. En MBA i marknadsföring gräver djupt in i ämnen som varumärkeshantering, marknadsundersökningar och reklam, vilket ger både teoretisk kunskap och praktisk tillämpning. Om du tänker dig en karriär där du leder marknadsföringsinitiativ, lanserar produkter eller driver ett företags tillväxt genom kundengagemang, kan denna examen erbjuda de nödvändiga verktygen och insikterna. Det är också idealiskt för dem som söker mångsidighet i sina roller, eftersom marknadsföringsfärdigheter är tillämpliga över branscher, från teknik till mode och från nystartade företag till multinationella företag. Om du är fast besluten att dyka djupt in i marknadsföringsvärlden på en strategisk nivå och strävar efter ledarroller inom denna domän, kan en MBA i marknadsföring vara rätt val för dig.
Antagningar
Läroplan
Med fokus på en etikcentrerad utbildning börjar vår MBA med en grundläggande läroplan som täcker redovisning, ekonomi, beteendevetenskaper och kvantitativa vetenskaper och de funktionella affärsområdena. I varje kurs kan du förvänta dig små klassstorlekar och dynamiska diskussioner med dina kamrater och professorer.
Det finns många vägar att följa. Med marknadsföringsfokus kan du välja mellan olika kurser, inklusive:
- Ny produktplanering och utveckling
- Internationell marknadsföring
- Reklamstrategi
- Marknadsundersökning
- Detaljhandelsverksamhet och strategier
I slutet av programmet får du möjlighet att tillämpa den kunskap som erhållits och samråda med en faktisk kund i vår MBA-konsultkurs.
Programresultat
mål
- Funktionell kunskap om affärsföretag - att visa en grundläggande förståelse för funktionella områden i verksamheten och en djupare förståelse för ens koncentration; att kunna tillämpa denna kunskap på ett integrerat sätt för att effektivt utveckla lösningar för företag
- Analytiskt och kritiskt tänkande - för att kunna identifiera relevanta problem, tillämpa kvalitativa och kvantitativa problemlösningsverktyg och rekommendera lämpliga åtgärder för att analysera affärsproblem
- Change Management - att kunna förutse, identifiera och svara på förändringar i de globala, lokala och interna affärsmiljöerna; att strategiskt dra nytta av de förändrade möjligheternas krafter.
- Kommunikation - att kunna skriva, tala och presentera effektivt och övertygande i en mängd olika affärsmiljöer med olika målgrupper
- Lagarbete och ledarskap - att kunna arbeta tillsammans och effektivt i en mångsidig och multifunktionell teammiljö; att möjliggöra för elever som ledare som kan inspirera andra att uppnå sin fulla potential
- Teknik - för att förstå hur teknik används för att stödja affärsbeslut och systemtillämpningar; att vara skicklig i användningen av informationsteknologiska resurser
- Etik och socialt ansvar - att vara medveten om frågor om etiskt och socialt ansvar och deras konsekvenser för affärsbeslut; att utveckla ett etiskt tänkesätt; att proaktivt identifiera, utvärdera och ta itu med etiska utmaningar.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.