Keystone logo
Rome City Institute Master i Business & Administration
Rome City Institute

Master i Business & Administration

Rome, Italien

1 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

På Campus

Introduktion

Vår 1-åriga MBA i Management, Marketing & Finans tillhandahåller de senaste färdigheterna och verktygen inom kommunikation, ledning och ekonomi. MBA syftar till att utveckla den kunskap och expertis som krävs för att verka i chefs- och entreprenörsroller inom företag, organisationer och institutioner. En Master i företagsekonomi vid Rome City Institute syftar till att utbilda studenter för professionella framsteg och livslångt lärande på internationell nivå.

Program Learning Learning

Förvaltning

  • Föreslå strategier i samband med inhemska och internationella affärer för att lösa problem eller dra fördel av möjligheter på inhemska och globala marknader
  • Specificera de organisationer, överenskommelser, fördrag och förordningar som gynnar eller hindrar internationella affärer; samt sättet att dra nytta av dem till förmån för organisationens mål
  • Få tillgång till effekterna av internationella affärer i olika länder över hela världen som en effekt av globalisering och världstrender, som kräver smidig och effektiv strategisk ledning
  • Uppskatta den mänskliga, ekonomiska och kulturella mångfalden som finns i internationella affärer som avsevärt påverkar beslutsfattande och de utmaningar som organisationer måste möta på en global marknad

Marknadskommunikation

  • Utforma marknadsplaner och affärsmodeller genom analys av information, tillämpning av tekniker och användning av teknik, som främjar framgången för deras implementering på nationella och internationella marknader
  • Välj de verktyg, tekniker och metoder som marknadsföring tillhandahåller för att främja kreativt, innovativt och entreprenöriellt tänkande för att fatta ledningsbeslut inom ett sammanhang av etiskt och socialt ansvar
  • Föreslå innovativa kommunikationsstrategier, med användning av traditionella eller digitala medier, för att skapa värdeförslag för organisationen och som syftar till att tillfredsställa konsumenternas behov och deras psykologi

Finansiera

  • Utforma strategier genom en adekvat och informerad tillämpning av de olika investerings- och finansieringsalternativen, med hänsyn till nuvarande regler och som syftar till att skapa värde i organisationen
  • Föreslå finansiella modeller med hjälp av kvantitativa och tekniska verktyg, som gör det möjligt att förutsäga affärsscenarier och utföra nödvändig analys för att stödja beslutsprocessen
  • Utvärdera de viktigaste variablerna som påverkar den finansiella situationen och strukturen i en organisation som möjliggör effektiv hantering av finansiella produkter och tjänster, med användning av teknik och i enlighet med etiska standarder.

Om skolan

Frågor