
Master i Business & Administration
Rome, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår 1-åriga MBA i Management, Marketing & Finans tillhandahåller de senaste färdigheterna och verktygen inom kommunikation, ledning och ekonomi. MBA syftar till att utveckla den kunskap och expertis som krävs för att verka i chefs- och entreprenörsroller inom företag, organisationer och institutioner. En Master i företagsekonomi vid Rome City Institute syftar till att utbilda studenter för professionella framsteg och livslångt lärande på internationell nivå.
Program Learning Learning
Förvaltning
- Föreslå strategier i samband med inhemska och internationella affärer för att lösa problem eller dra fördel av möjligheter på inhemska och globala marknader
- Specificera de organisationer, överenskommelser, fördrag och förordningar som gynnar eller hindrar internationella affärer; samt sättet att dra nytta av dem till förmån för organisationens mål
- Få tillgång till effekterna av internationella affärer i olika länder över hela världen som en effekt av globalisering och världstrender, som kräver smidig och effektiv strategisk ledning
- Uppskatta den mänskliga, ekonomiska och kulturella mångfalden som finns i internationella affärer som avsevärt påverkar beslutsfattande och de utmaningar som organisationer måste möta på en global marknad
Marknadskommunikation
- Utforma marknadsplaner och affärsmodeller genom analys av information, tillämpning av tekniker och användning av teknik, som främjar framgången för deras implementering på nationella och internationella marknader
- Välj de verktyg, tekniker och metoder som marknadsföring tillhandahåller för att främja kreativt, innovativt och entreprenöriellt tänkande för att fatta ledningsbeslut inom ett sammanhang av etiskt och socialt ansvar
- Föreslå innovativa kommunikationsstrategier, med användning av traditionella eller digitala medier, för att skapa värdeförslag för organisationen och som syftar till att tillfredsställa konsumenternas behov och deras psykologi
Finansiera
- Utforma strategier genom en adekvat och informerad tillämpning av de olika investerings- och finansieringsalternativen, med hänsyn till nuvarande regler och som syftar till att skapa värde i organisationen
- Föreslå finansiella modeller med hjälp av kvantitativa och tekniska verktyg, som gör det möjligt att förutsäga affärsscenarier och utföra nödvändig analys för att stödja beslutsprocessen
- Utvärdera de viktigaste variablerna som påverkar den finansiella situationen och strukturen i en organisation som möjliggör effektiv hantering av finansiella produkter och tjänster, med användning av teknik och i enlighet med etiska standarder.