Rome City Institute
Master i Business & Administration
Rome, Italien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Vår 1-åriga MBA i Management, Marketing & Finans tillhandahåller de senaste färdigheterna och verktygen inom kommunikation, ledning och ekonomi. MBA syftar till att utveckla den kunskap och expertis som krävs för att verka i chefs- och entreprenörsroller inom företag, organisationer och institutioner. En Master i företagsekonomi vid Rome City Institute syftar till att utbilda studenter för professionella framsteg och livslångt lärande på internationell nivå.
Program Learning Learning
Förvaltning
- Föreslå strategier i samband med inhemska och internationella affärer för att lösa problem eller dra fördel av möjligheter på inhemska och globala marknader
- Specificera de organisationer, överenskommelser, fördrag och förordningar som gynnar eller hindrar internationella affärer; samt sättet att dra nytta av dem till förmån för organisationens mål
- Få tillgång till effekterna av internationella affärer i olika länder över hela världen som en effekt av globalisering och världstrender, som kräver smidig och effektiv strategisk ledning
- Uppskatta den mänskliga, ekonomiska och kulturella mångfalden som finns i internationella affärer som avsevärt påverkar beslutsfattande och de utmaningar som organisationer måste möta på en global marknad
Marknadskommunikation
- Utforma marknadsplaner och affärsmodeller genom analys av information, tillämpning av tekniker och användning av teknik, som främjar framgången för deras implementering på nationella och internationella marknader
- Välj de verktyg, tekniker och metoder som marknadsföring tillhandahåller för att främja kreativt, innovativt och entreprenöriellt tänkande för att fatta ledningsbeslut inom ett sammanhang av etiskt och socialt ansvar
- Föreslå innovativa kommunikationsstrategier, med användning av traditionella eller digitala medier, för att skapa värdeförslag för organisationen och som syftar till att tillfredsställa konsumenternas behov och deras psykologi
Finansiera
- Utforma strategier genom en adekvat och informerad tillämpning av de olika investerings- och finansieringsalternativen, med hänsyn till nuvarande regler och som syftar till att skapa värde i organisationen
- Föreslå finansiella modeller med hjälp av kvantitativa och tekniska verktyg, som gör det möjligt att förutsäga affärsscenarier och utföra nödvändig analys för att stödja beslutsprocessen
- Utvärdera de viktigaste variablerna som påverkar den finansiella situationen och strukturen i en organisation som möjliggör effektiv hantering av finansiella produkter och tjänster, med användning av teknik och i enlighet med etiska standarder.