
Master of Business Administration i marknadsföring
Jersey City, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 755 / per credit *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* 2020-2021 Examensarbete på plats per kredit: inhemskt: $ 755,55, internationellt: $ 1,210,55; Graduate onlineundervisning per kredit: inhemsk och internationell: 755,55 $
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Om denna examen
Specialiseringen inom marknadsföring ger individer en rik förståelse för traditionell och samtida marknadsföringstänkande och bästa praxis. Studenter lär sig om marknadsundersökningar, varumärkeshantering och nya sociala mediekanaler för alla aspekter av marknadsföring, PR och kommunikation. Vikten av att erkänna behoven hos konsumenter med olika bakgrund som ett faktum på en modern multikulturell marknad betonas. Studenter använder sofistikerad kvantitativ analys och redovisningsförmåga för att utvärdera marknadsundersökningar och e-affärsfrågor.
Översikt
MBA-klasser i marknadsföring fördjupar doktorander i intressanta och framväxande ämnen inom det dynamiska området marknadsföring. Programmet förbereder studenterna för rörlighet uppåt i marknadsföring och erbjuder specialiserade kurser i ny produktutveckling, konsumentanalys, digital marknadsföring, strategisk integrerad marknadsföringskommunikation, global marknadsföring och mer.
Förutom specialiseringskurser får alla MBA-studenter en grundlig förankring i marknadsrelevanta aspekter av ledning, ekonomi, redovisning, ekonomi, kvantitativa metoder, etik, strategisk och beslutsanalys och verkställande kommunikation. Denna rika läroplan ger marknadsföringsexamen en bred utbildningsbakgrund i affärer som är nödvändig för karriärutveckling.
Förkunskapskrav
- Slutförandet av en kandidatexamen.
- Minimikravet för antagning till MBA / MS-programmen är 3.0 GPA.
- Studenter vars GPA-examen ligger mellan 2.75-2.99 kommer att övervägas för antagning och matrikulering med följande villkor:
- Måste ta BUSI 599 Graduate Business Essentials under första terminen och uppnå betyget B eller bättre för att fortsätta i programmet.
- Företagsstudenter på grundnivå med en GPA under 3,0 (2,75-2,99) måste ta GMAT och uppnå 560 (50: e percentilen) eller bättre.
- NJCU-akademiker med GPA 2.75-2.99 måste också få en rekommendation från affärsenhetens samordnare eller en senior fakultetsmedlem i sin major.
- Icke-affärsstudier måste ta BUSI 599 Graduate Business Essentials under första terminen och uppnå betyget B för att fortsätta i MS- eller MBA-programmet.
- Uppfyll alla minimikrav på Graduate Studies Office. Dessa krav inkluderar: en färdig ansökan; transkriptioner; rekommendationsbrev; uppsats; återuppta; och testresultat efter behov. En intervju kan begäras.
- Ytterligare krav för internationella studenter inkluderar: Test av engelska som främmande språk (TOEFL) testresultat och Utbildningsbevisutvärderare (ECE) eller World Education Services (WES) utvärdering av internationella transkriptioner.
- Forskarutbildningar från andra institutioner kan accepteras med godkännande från Handelshögskolan.
Forskarutbildningar finns tillgängliga för studenter vid Handelshögskolan på 200 Hudson Street, Harborside 2, Jersey City, New Jersey, 07311, Monmouth County och online.
Ansökningsfrister *
Inhemska sökande:
Termin | Deadline |
Vår | Rullande |
Sommar | Rullande |
Falla | Rullande |
Internationella sökande:
Termin | Deadline |
Vår | 1 november |
Sommar | 1 april |
Falla | 1 maj |
* Tidsfrister kan komma att ändras. Tidsfristförlängning kan beviljas från fall till fall. Kontakta Graduate Admissions för mer information [email protected].
Förutsättningskrav
Studiekursen på 36 poäng förutsätter en grundexamen i affärer, som inkluderar ekonomisk redovisning på mellannivå och två terminer med statistik. Studenter med en examen i affärer, men utan dessa kurser kan behöva ta:
BUSI 599 med den inbäddade Harvard Business School Online Credential of Readiness (CORe) under första terminen och få betyget B för att fortsätta i MBA-programmet.
Obligatoriskt kärnprogram: 18 hp
- FINC 514 Introduktion till affärsanalys och datavetenskap, 3 hp
- FINC 507 Corporate Financial Management, 3 poäng
- MGMT 595 Executive Communication, 3 hp
- MKTG 515 Samtida marknadsföringsperspektiv: Trender, strategier och övning, 3 hp
- ACCT 552 Strategisk lönsamhetsanalys: Redovisning för chefer, 3 hp
Marknadsföringskurser. Studenter måste ta fem (5) av följande: 15 hp
- MKTG 720 kundanalys, 3 poäng
- MKTG 731 Ny produktutveckling, 3 hp
- MKTG 732 Digital marknadsföringsstrategi, 3 poäng
- MKTG 733 Global marknadsföringsstrategi, 3 poäng
- MKTG 735 Strategisk integrerad marknadsföringskommunikation, 3 hp
- MKTG TBD-7 Emergent Marketing Topics, 3 poäng
Capstone Krav
- BUSI 799 Interdisciplinary Capstone in Business Administration, 3 hp
Totalt antal poäng: 36
Gradskartor
Exempelkartor baseras på heltidsstatus. Heltid för doktorander definieras som att ta nio poäng eller mer under en termin. Termen definieras som en akademisk tidsperiod under vilken skolan håller lektioner. Det kan referera till schemalagda höst-, vinterkorsningar, vår- eller sommarsessioner. Detta är en provkarta och sekvens för obligatoriskt kursarbete. Enskilda planer kan variera beroende på specifika elevers behov. Studenter utan grundutbildning eller examen i en relaterad disciplin kan behöva ta BUSI 599Graduate Business Essentials (9 hp).
Första året
Term 1
- FINC 514 Introduktion till affärsanalys och datavetenskap, 3 hp
- FINC 507 Corporate Financial Management, 3 poäng
- MGMT 595 Executive Communication, 3 hp
- Krediter: 9
Term 2
- MGMT 516 Global Strategic Management, 3 hp
- MKTG 515 Samtida marknadsföringsperspektiv: Trender, strategier och övning, 3 hp
- ACCT 552 Strategisk lönsamhetsanalys: Redovisning för chefer, 3 hp
- Krediter: 9
Term 3
- Studenter måste ta någon av fem (5) av följande:
- MKTG 720 kundanalys, 3 poäng
- MKTG 731 Ny produktutveckling, 3 hp
- MKTG 732 Digital marknadsföringsstrategi, 3 poäng
- MKTG 733 Global marknadsföringsstrategi, 3 poäng
- MKTG 735 Strategisk integrerad marknadsföringskommunikation, 3 hp
- MKTG TBD-7 Emergent Marketing Topics, 3 poäng
- Poäng: 15
Term 4
- BUSI 799 Interdisciplinary Capstone in Business Administration, 3 hp
Totalt antal krediter: 36
Studentundervisning
Efter avslutad magisterexamen med en specialisering i marknadsföringsprogrammet kommer studenterna att kunna:
- Identifiera etiska frågor och förstå konsekvenserna av socialt ansvar för hållbara affärsmetoder.
- Utvärdera informationen och använd kritiska tänkande färdigheter för att identifiera lösningar och informera affärsbeslut.
- Använd teknik, tillämpa kvantitativa metoder och tolka data för att lösa affärsproblem.
- Integrera kunskap om kärnkoncept och samarbeta produktivt som en del av ett team.
- Arbeta effektivt i en varierad miljö och förstå hur globala och kulturella frågor påverkar organisationen och dess intressenter.
- Komponera tydliga och koncisa former av skriftlig kommunikation för att effektivt förmedla idéer och information i samband med affärsämnen.
- Kommunicera affärsidéer effektivt genom muntlig presentation.
- Designa och bedöma riktade marknadsföringsplaner / program och bestäm prestationsmätvärden.
- Analysera nuvarande marknadsundersökningar, trender och resultat och använd lärdomar i skapandet av marknadsplaner och studier
- Visa en nivå av muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga som förväntas av yrkesverksamma inom 2000-talet.
Antagningar
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.