Master of Business Administration (MBA): Emphasis E-Marketing
Austin, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kandidatprogrammet för företagsekonomi ger studenterna möjlighet att fördjupa sina kunskaper och färdigheter inom näringslivet. Studenter kan komma från en handelshögskoleexamen eller kan välja att slutföra grundkurserna för att säkerställa att alla studenter går in i programmet med en solid bakgrund inom affärsområdet. Kärnprogrammets kurser ger studenterna möjlighet att förbättra sina analytiska och praktiska färdigheter inom områdena redovisning, ekonomi, ekonomi, informationssystem, marknadsföring, kvantitativa metoder och ledarskap. Viktiga områden ger eleverna möjlighet att skräddarsy programmet för att hjälpa dem att möta sina specifika karriärmål.
En MBA-examen ses i näringslivet som en indikation på att du har allmän kännedom om redovisning, ekonomi, ekonomi och förvaltning, särskilt från ett mellersta eller övergripande perspektiv. NAU: s civilekonom kommer att ge dig de kunskaper och färdigheter du behöver för att möta dagens ledande organisationers behov. Kandidater från e-marknadsföringskoncentrationen kan bedriva karriär inom e-handel, marknadsföring på nätet och marknadsföring av sociala medier. Enligt ONET Online har positioner inom e-marknadsföring , som internetmarknadsspecialister och marknadsförare inom e-handel, starka utsikter med starka jobbtillväxt och höga medianlöner. E-marknadsplanen innehåller kurs i SEO / SEM, social media marknadsföring och e-handel. Marknadsföring via mobila enheter är också ett fokus.
MBA-programkrav
Den MBA-grad som tillhandahålls av NAU består av två akademiska krav: masters kärnkurser och valbara kurser. Utbildningen består av 10 kurser och framgångsrik slutförande av 45,0 kredit timmar.
MBA Core Courses
MT6255 måste slutföras under första terminen och innan den andra mästarens kurser avslutas. Kärnan MBA kurser är följande:
- AC6550 Chefsredovisning 4.5
- EC6150 Management Economics 4.5
- FN6350 Ekonomisk Förvaltning 4.5
- MA6600 Kvantitativa metoder för hanteringsbeslut 4.5
- MG6500 Marketing Administration 4.5
- MT6255 Introduktion till ledarskap och kvalitet 4.5
- MT6650 Strategi och politik 4.5
E-marknadsföringens betoning
Studenter som väljer detta alternativ måste slutföra MBA-kärnkurserna för e-marknadsföringens betoning tillsammans med följande valfria kurser:
- MG6600 Internet Marketing 4.5
- MG6610 E-Commerce 4.5
- MG6620 Social Media Marketing 4.5
- MG6630 E-Marketing Analytics 4.5
Kandidater från MBA-programmet med tonvikt i e-marknadsföring kommer att:
- Utveckla, implementera och övervaka marknadsplaner med digital marknadsföringsteknik.
- Utvärdera verkliga marknadsföringsscenarier och föreslå lösningar baserade på en kritisk analys av marknadsinformationen som finns tillgänglig.
Förkunskapskrav
- Kandidatexamen
- Bevis på engelsk kompetens
- Ingen GRE krävs!
- Ingen uppsats krävs!
Associerade karriärer
- Verkställande direktörer
- Allmänna och operativa chefer
- Försäljningschefer
- Administrativa tjänster Chefer
- Industriell Produktion Managers
- Byggförvaltare
- Sociala och gemenskapsförvaltare
- Kostnadsberäkningar
- Management Analysts
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.