Master of Business Administration
Chiayi, Taiwan
VARAKTIGHET
2 up to 4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
USD 970 / per semester *
STUDIEFORMAT
Blandad, Distansutbildning, På Campus
* 970 USD för en termin. Internationella studenter kan ansöka om stipendier upp till full undervisning gratis.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Institutionen för företagsekonomi vid Nanhua University grundades 2000 och Graduate Institute of Management bildades samtidigt. År 2002 har vi äran att få godkännande från utbildningsministeren för att komma från doktorsexamen. program. År 2003 omorganiserades Graduate Institute of Management Science och byttes namn från Graduate Institute of Management. 2007 integrerades institutionen för företagsekonomi och Graduate Institute of Management Science. Det finns tre program i den, inklusive ett kandidatprogram, ett magisterprogram och en doktorsexamen. program.
Institutionen för företagsekonomi tillhandahåller flerriktad och högkvalitativ ledningsrelaterad kunskap för att specialisera studenter som är kvalificerade för den konkurrensutsatta affärsvärlden. Genom case-diskussion och Enterprise-besök förväntar vi oss att träna elevernas förmåga till oberoende tänkande och teamwork-sprit. Baserat på begreppen att kombinera teori och praktik tillsammans tillhandahåller vi kurser i marknadsföringshantering, produktionshantering, personalhantering, ekonomisk förvaltning och informationshantering.
Masterprogram
Masterprogrammet i management är för MBA. De pedagogiska målen är att odla talanger för företagsledningen med förmåga att kommunicera, samarbeta och medvetet lärande. Kursen innehåller: Forskningsmetodik, serviceledning, managementvetenskap och seminarium om operationer är obligatoriska kurser, och marknadsföringshantering, affärsetik, operativ ledning, ekonomisk ledning, organisatoriskt beteende, strategisk ledning, ledningsekonomi, ledningsredovisning och tillämpad statistik är kärnkurser som anges som tröskeln för examen. För ledarekonomi, ledningsredovisning och tillämpad statistik kan studenterna få avancerade högskolepoäng genom granskning av sina universitetsutskrifter eller högskolepoäng eller genom godkänd tentamen.
Valfria kurser är inte indelade i moduler, inklusive beslutsfattande, statistisk metod och dataanalys, multivariatanalys, kvalitativ forskning, systematisk tänkande, marknadsanalys, investeringsanalys, HR-ledning, HR-utveckling, motivation och ledarskap, Performance Management, Innovation och Business Venture Management, Project Management, Knowledge Management, och Electronic Commerce, och professorerna lärare valfria kurser enligt deras studieområden.
mål
För att förbättra inlärningseffekten, ge diversifierat inlärningsläge, delta i den faktiska arbetsmiljön så tidigt som möjligt, kombinera teorin med praxis, kultivera eleverna till att bli talanger med professionell kunskap och praktiska färdigheter, formulera åtgärder för att genomföra Off-Campus Praktik för studenter vid institutionen för företagsekonomi, Nanhua University (nedan kallad åtgärderna) i enlighet med åtgärderna för genomförande av studenter utanför campus för studenter vid Nanhua University.
Genomförandens omfattning
"Praktikplatsen utanför campus" i åtgärden inkluderar de två typerna: arbetsplatserfaring och praktikplats på arbetsplatsen. Praktikplatsen är indelad i en intern praktik och en internationell praktik. Omfattningen av genomförandet är som följer:
- Arbetsplatserfarenhet: ordna en dag eller lämplig resa till examensarbetsplats och fokus ligger på fältupplevelsen, följt av besök och praktik. Ordna studenter att gå till arbetsplatsen för erfarenhet och studier för att bekanta sig med arbetsplatsmiljön och fördjupa upplevelseseffekten genom kommunikation och diskussion.
- Praktik på arbetsplatsen: enligt den huvudsakliga karriärplaneringen måste de obligatoriska (valfria) praktikplatserna med mer än 2 hp erbjudas, och de diversifierade marknadsföringsmetoderna kan antas som vinter- och sommarpraktik, semesterpraktik, besök företag för seminariet ( forskning) och praktikpoäng.
Praktik timmar
Studenterna vid institutionen måste delta i grundläggande kunskapsstudier av affärspraxis en gång och 240 timmars praktik utanför campus.