MBA (Master of Business Administration)
Modul University Vienna
Nyckelinformation
Campus läge
Vienna, Österrike
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 10 140 / per semester
Ansökningstiden
01 Apr 2024
Tidigaste startdatum
16 Sep 2024
Introduktion
Varför ska du välja civilekonom?
Vår Master of Business Administration (MBA) är ett program som undervisas helt på engelska, designat speciellt för branschfolk som vill avancera sina karriärer. Programmet undervisas i blockerade seminarier, två till fyra dagar på campus eller online en gång i månaden. Programmet koncentrerar sig på strategisk analys och planering, tvärvetenskaplig kompetens, värdebaserad ledning och kritiskt tänkande. Studenterna kommer att föra fram sina kunskaper inom kärnverksamhetens discipliner inklusive personalhantering, organisatoriskt beteende, redovisning och ekonomi, marknadsföring och drift, innovation och entreprenörskap. Out-of-the-box tänkande utmanar befintliga gränser och tankemönster.
Dina specialiseringar
Under ditt allmänna obligatoriska program kan du välja din skräddarsydda specialisering bland följande:
- Digital marknadsföring
- Entreprenörskap, innovation & ledarskap
- Innovations- och upplevelsedesign för turism
- Fastighetsförvaltning
- Hållbar förvaltning och policy
Studieavgift för programmet
Läroplan
Studenter kan välja att studera på heltid eller deltid (bredvid ett heltidsjobb). Vår hybridundervisningsmetod vid Modul University Vienna ger studenterna möjlighet att studera antingen online eller på campus eller, alternativt, påbörja sina MBA-studier online och överföra till campus senare. Beroende på vilka kurser studenter väljer att välja, kan de antingen specialisera sig inom ett visst område eller ta examen med en allmän MBA-examen.
Modul 1: Hantera människor och organisationer
- Ledarskap
- Hantera människor, team och organisationer
- Ekonomistyrning och rapportering
- Informationssystemhantering
- Förhandling och tvistlösning
- Projektledning
Modul 2: Marknadsföring och innovation
- Företagande
- Innovation
- Konkurrensanalys och strategi
- Marknadsledning i den digitala tidsåldern
- Social Media Intelligence
Modul 3: Kvantitativ och ekonomisk analys
- Ledarekonomi I
- Business Analytics
- Datainsamling och analys
Delkurs 4: Examensarbete
- Handledning för masteruppsats I
- Examensarbete Handledning II
- Masteruppsats och masteruppsatsförsvar
Modul 5: Anrikning
- Digital marknadsföring
- Entreprenörskap, innovation och ledarskap
- Innovation och upplevelsedesign för turism
- Fastighetsförvaltning
- Hållbar förvaltning och policy
Antagningar
Karriärmöjligheter
Många av våra alumner etablerar och utökar sina karriärer inom följande områden:
- Europapolitik
- Hållbar affärsutveckling
- Digital marknadsföring
- Hotell & Fastighetsförvaltning
- Konsult & Entreprenörskap