
MBA i marknadsföring
University Heights, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Feb 2025
STUDIEAVGIFTER
USD 1 070 / per credit
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studenterna kommer att lära sig om en mängd olika ämnen under marknadsföringsparaplyet, inklusive marknadsanalys och planering, samt principerna för marknadsundersökningar och konsumentbeteende. Kurserna kommer också att täcka ämnen som utveckling och hantering av varumärken, prissättningsstrategier och användning av olika marknadsföringskanaler och kommunikationsverktyg.
Efter examen från Boler med en MBA med specialisering i marknadsföring kommer studenterna att vara väl rustade för att göra en mängd olika karriärer inom marknadsföringsvärlden, inklusive roller inom varumärkeshantering, reklam och digital marknadsföring. Läroplanen kan också förbereda studenter som är intresserade av konsultverksamhet eller i andra marknadsföringsroller där en stark förståelse för marknadsföringsprinciper krävs.
Kurser
Ny produkthantering** – Lär dig den nya produktutvecklingsprocessen från idégenerering till introduktion och hantering av produktlinjen, inklusive kreativt tänkande, konceptutveckling och testning, affärsanalys, strategi för nya produkter och program, produktdesign och utveckling, produkttester , efterfrågeuppskattning, nya produktsvarsmodeller och budgetering.
**Utbudet av valbara ämnen varierar varje termin och en lista publiceras innan anmälan öppnas. Kurser i samtida ämnen för varje ämnesområde presenteras ofta för att säkerställa att studenterna har en chans att fördjupa sig i aktuella affärsfrågor i ekosystemet.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Ranking
#1 Rankad som MBA i Ohio
Bolers MBA-program erbjuder möjligheten att lägga till en marknadsföringsspecialisering. Denna specialisering utrustar eleverna med de färdigheter och kunskaper som krävs för att navigera i det ständigt föränderliga landskapet för marknadsföring. Genom att kombinera vår rigorösa akademiska läroplan med verklig applikationserfarenhet, kommer studenterna att vara beredda att fatta välgrundade marknadsföringsbeslut för att hjälpa till att flytta sin affärsorganisation till nya höjder.