
MBA in
Master i digital marknadsföring och kommunikation (MDMC) (europeiska och amerikanska ackrediteringar)
International Institute in Geneva

Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 1 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CHF 36 400 / per year *
Ansökningstiden
01 Dec 2023
Tidigaste startdatum
Jan 2024
* ansökningsavgift: 150 CHF
Introduktion
Förbered dig för en ledarkarriär i spetsen för digital marknadsföringskommunikation &
Designad för yrkesverksamma som vill utveckla sin karriär inom digital & marknadsföringskommunikation.
Mästaren i digital & marknadsföringskommunikation är utformad för yrkesverksamma som vill utveckla sin karriär inom digital & marknadsföringskommunikation. Programmet bygger chefer som behärskar marknadsförings- och försäljningsprocessen: hur man utformar framgångsrika & marknadsföringsstrategier? Hur kan man effektivt hantera marknadsförings- och försäljningsbeslut? Hur implementerar man olika & försäljningsmarknadsföringsverktyg?
Viktiga fördelar
- Förbättra dina kunskaper och färdigheter för att ta itu med moderna marknadsföringsutmaningar;
- Utveckla framgångsrika marknadsförings- och försäljningsstrategier och planer;
- Få en ”praktisk” försäljningsupplevelse;
- Behärska marknadsförings- och försäljningsverktyg och tekniker;
- Att lära av ett akademiskt och professionellt kvalificerat fakultetsorgan
- Utveckla nätverksmöjligheter på den internationella marknaden.
Antagningar
Läroplan
Programinformation
Programmet bygger chefer som behärskar marknadsförings- och försäljningsprocessen. Områden som hur man utformar framgångsrika försäljnings- och marknadsföringsstrategier och hur man effektivt hanterar marknadsförings- och försäljningsbeslut diskuteras. Slutligen studeras implementeringen av olika sälj- och marknadsföringsverktyg i programmet.
Master i digitala medier och kommunikation (MD-MC) består av 14 kurser som tas under ett år.
År 1
1:a trimestern
- ECO 607 – Global Economics
- MKG 612 – Försäljningsstrategier
- MKG 615 – Konsument- och marknadsinsikt
- MGT 605 – Strategisk Supply Chain Management
2:a trimestern
- NEG 615 – Internationella förhandlingar
- MGT 610 – Ledarskap och organisatoriskt beteende
- COM 630 – Digital kommunikation och marknadsföring
- FIN 510 – Corporate Finance
3:e trimestern
- MGT 666 – Small Business Management
- MKG 620 – Försäljningsledning
- MKG 667 – Internationell marknadsföring
- MGT 645 – Bolagsstyrning
4:e trimestern
- MGT 650 – Digital Transformation
- MKG 698 – Försäljning och marknadsföring (Capstone Course)
Ranking
Det International Institute in Geneva ( IUG ) är rankat bland de tio bästa universiteten i Schweiz och är en ackrediterad akademisk institution som specialiserar sig på affärsutbildning. Institutet erbjuder grund- och forskarutbildning i företagsekonomi, internationella relationer, media och kommunikation och internationell handel. Läroplanen har en unik kombination av teoretisk och praktisk undervisning, med särskilt fokus på internationell affärspraxis. Det internationella utbytesprogrammet erbjuder en möjlighet för studenter att studera vid välkända universitet över hela världen. Campus ligger i Genève, Schweiz, mitt i Europa och ett nav för internationell politik och affärer, nära flygplatsen och cirka 5 km från stadens centrum. IUG har studenter som representerar över 60 nationaliteter som ger en verkligt mångkulturell miljö.
Galleri
Stipendier och finansiering
Varje år delar institutet ut ett begränsat antal stipendier. Urvalskriterierna baseras på tidigare akademiska prestationer (GPA) och ekonomiska behov. Intresserade sökande ska skicka ett förfrågningsbrev tillsammans med ansökningsmaterialet.
Karriärmöjligheter
MBA-utexaminerade har gått vidare till ledande befattningar i multinationella företag, familjeföretag, internationella organisationer och regeringar.
Du har tillgång till en karriärrådgivare som ger personlig karriärrådgivning, jobbsökningsstöd och coachning.