Mission och Vision
På ITTI Sports Institute är vårt uppdrag att utbilda och förnya för alla proffs som vill gå in i sportbranschen . Vi är fast beslutna att erbjuda akademiska program baserade på praktisk och verklig erfarenhet samtidigt som vi samarbetar med ledande företag och framstående yrkesverksamma inom branschen för att säkerställa funktionell utbildning som är inriktad på effektiv arbetsförmedling inom sektorn.
Vår vision är att bli erkänd som ett globalt riktmärke inom sportledningsutbildning , känd för vår akademiska spetskompetens, vår förmåga att förnya och anpassa sig till marknadens föränderliga behov och det betydande bidrag som våra akademiker gör till utvecklingen och framgången för den globala sportindustrin.
Disruptiv pedagogisk metod
På ITTI Sports Institute anammar vi ett disruptivt pedagogiskt förhållningssätt, där praktisk och upplevelsebaserad undervisning är hörnstenen i vår metod. Vi bryter oss från traditionella ramverk och fördjupar oss i verkliga fall tillsammans med branschledare, som blir grunden för vår undervisning. Våra akademiska program är exceptionella, och vi arbetar nära med topporganisationer inom sportbranschen, såsom FC Barcelona, Royal Spanish Football Federation (RFEF), Association Internationale des Avocats du Football (AIAF), CONMEBOL, ISL Agency, ESC , LaLiga och NBA, för att ge våra studenter en unik upplevelse.
Nätverk och professionella praktikplatser
På ITTI tror vi på filosofin om tillämpad praktik i företag. Det är därför alla våra program består av två faser: den akademiska fasen, där studenterna lär sig genom praktiska fall, och praktikfasen inom företag, där studenterna tillämpar denna kunskap i företagen hos de professorer de hade under den första delen, som är professionella inom denna mycket attraktiva sektor där så många människor vill arbeta.
På ITTI har vi en tydlig formel: genom nätverkande på hög nivå och små gruppmiljöer i klassrummet, skapas unika kontakter och band, vilket gör det möjligt för yrkesverksamma att handplocka sin egen personal, fylla en marknadsföringsposition eller säkra en strategisk roll i evenemang inom en klubb. Genom att följa denna formel kan eleverna visa sina färdigheter och styrkor, utan att bara vara ytterligare ett nummer, för att övertyga professorn, som i framtiden kan se dem som den bästa kandidaten för den önskade positionen.