
MBA i entreprenörskap
Paris, Frankrike
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk, Franska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 5 500 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* 200 EUR - ansökningsavgifter
Introduktion
Entreprenörskap är inte bara ett modeord, det är motorn som driver innovation och ekonomisk tillväxt. I en snabbt föränderlig värld, där smidighet och anpassningsförmåga är viktigare än någonsin, ger vår MBA i entreprenörskap dig verktygen för att skapa, växa och skala din egen verksamhet, eller förnya inom en befintlig verksamhet.
Humankapital: Mentorer, inte bara lärare
Våra lärare är erfarna entreprenörer som har navigerat i affärsskapandets stormiga vatten. Deras erfarenhet går långt bortom teorin; de kommer att ge praktiska råd om finansiering, produktutveckling och marknadsstrategi samtidigt som de hjälper dig att undvika de vanliga fallgroparna som snärjer även de mest kunniga entreprenörerna.
Utmaningar och möjligheter: Entrepreneurship in the Era of Disruption
Entreprenörskapslandskapet är fullt av utmaningar, särskilt kring hållbarhet, socialt ansvar och anpassning av ny teknik. En nyckelfråga är digital transformation, som har jämnat ut villkoren och gjort det möjligt för startups att konkurrera med stora företag. Utexaminerade från detta program kommer att ligga i framkant av denna utveckling, beväpnade med kompetens att skapa motståndskraftiga och innovativa företag.
Praktik
För alla MBA-program kan studenterna välja mellan ett arbetsstudieprogram eller en obligatorisk praktik. För studenter som inte är inskrivna på ett arbets-studieprogram krävs 4 månaders praktik första året (M1) och 6 månaders praktik andra året (M2).
Galleri
Antagningar
Läroplan
Kursmodaliteter
- 20 timmars kurser
- Personliga klasser utom i särskilda fall
Över 2 år. Varje år inkluderar en termin med intensiva kurser för 2 dagar i veckan och 4 till 6 månaders praktik, eller ett 2-årigt arbetsprogram med RNCP-titeln. Kurser och gästföreläsningar av externa talare.
Avancerat marknadsförings- och handelsprogram
Kärnkurser
- Marknads- och försäljningsstrategi
- KPI-hantering
- Affärsplanhantering
- Inkommande marknadsföring
- Förhandling
- Avtals- och digitalrätt
- Rekryterings- och HR-lagstiftning
- nätverk
- RFP:er och komplex försäljning
- Väg till marknadsprocess
- Optimering av värdekedjan
- Nystartsfinansiering och företagsskapande
Våra fördelar
- Konsultverkstäder, utveckla ett affärsprojekt, skapa en aktivitet, etablera ett företag på en marknad eller öppna ett försäljningsställe (marknadsanpassning) för ett riktigt företag, helt nedsänkt och i kontakt med chefen, med presentation av en leverans;
- Engelska (och franska) kurser baserade på nivå (3 nivåer engelska);
- Asiatiska språkkurser (japanska, koreanska, kinesiska) (4 till 5 nivåer) 4 till 6 timmar per vecka, beroende på nivå;
- Möjlighet för den som inte väljer RNCP-titeln att följa kursen från utlandet;
- Möjlighet att göra praktik utomlands, speciellt i Korea, Japan eller Kina för alla studenter.
Utvärdering
- Kontinuerliga bedömningar
- Tentor
- praktikplatser
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Det finns många möjligheter för MBA Intercultural Marketing i Frankrike, särskilt i nya yrken.
- Direktör för International Human Resources (HR)
- Interkulturell managementkonsult
- Direktör för International Operations
- Interkulturell kommunikationschef
- Internationell projektledare
- Direktör för International Strategy
- International Business Development Manager
- Specialist i internationella relationer
- International Sales Director
- Internationell entreprenör
Leverans av program
Formatera:
2 dagars klassrumsträning
Typ av kontrakt:
Professionalisering och lärlingskontrakt finns.
Varaktighet:
443 timmar/år
2-års cykel
Schema: 2 dagar - 18 till 20 timmar/vecka
Undervisningsspråk:
franska/engelska