MagisterexamenPhDLawKandidatexamenHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Institut Supérieur de Management et Communication MBA i digital marknadsföring
Institut Supérieur de Management et Communication

MBA i digital marknadsföring

Paris, Frankrike

2 Years

Engelsk, Franska

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Sep 2025

EUR 5 500 / per year *

På Campus

* 8 000 EUR - MBA med RNCP-titel och företagskurs | 11 000 EUR - MBA med dubbel examen ESC Clermont

Introduktion

Digital marknadsföring erbjuder ett kraftfullt tillvägagångssätt för att engagera och interagera med kunder över onlinekanaler som webben, sociala medier och mobilappar. Denna metod gör att företag kan rikta in sig på potentiella konsumenter genom att leverera personliga reklambudskap.

Som ett resultat kan företag öka sin synlighet online, öka sin webbtrafik och bygga varumärkesigenkänning. Dessutom har digital marknadsföring en anmärkningsvärd ekonomisk fördel jämfört med traditionella metoder, vilket gör den särskilt populär bland småföretag och nystartade företag.

Undervisande personal

Våra lärare är alla universitetsutbildade med yrkeserfarenhet i ämnet de undervisar i och är även verksamma inom den privata sektorn. De kommer från olika bakgrunder och de flesta har arbetat utomlands. Mångfalden av våra lärares och elevers bakgrund uppmuntrar oss att öppna upp internationellt. Våra nära förbindelser med Asien gör att vi kan erbjuda studenter studie- och praktikmöjligheter i Kina, Korea och Japan.

Förbereder framtida globala marknadsföringsspecialister

I dagens värld är det absolut nödvändigt för en marknadsförare att nå sin publik där de är, och nuförtiden finns den stora majoriteten av konsumenterna online. Sociala medieplattformar och sökmotorer som Google är deras vanliga destinationer. Som ett resultat kan företag enkelt nå sin målgrupp genom olika strategier som innehållsmarknadsföring, reklam i sociala medier och SEA/SEO-strategier, utan att begränsas av geografi.

Digital marknadsföring ger företag möjligheten att nå en stor publik på rekordtid. Geografiska gränser är nu utraderade, vilket innebär att produkter och tjänster kan säljas på olika internationella marknader. Dessutom ligger den stora fördelen i företagets kontinuerliga tillgänglighet 24/7, vilket skapar konstant försäljningspotential. En marknad av gigantisk skala öppnar sig därmed för företag.

Kostnaden för tillgång till digital marknadsföring är betydligt lägre för företag jämfört med traditionella metoder. Kostnaderna är mindre betydande än en reklamkampanj på tv eller radio, kanaler som ofta är utom räckhåll för VSE och små och medelstora företag. De ekonomiska fördelarna märks redan från start med möjlighet att börja även med en blygsam budget.

Dessutom hjälper det inbyggda auktionssystemet till att kontrollera kostnaderna. Men i mycket konkurrensutsatta sektorer kan budgetarna vara betydande. Digital marknadsföring bygger på effektiva och lyhörda metoder. Att skapa en förvärvskampanj på Google kräver bara några få klick, vilket gör detta tillvägagångssätt tillgängligt för nästan alla.

Många resurser och handledningar finns tillgängliga för att lära dig hur du designar och hanterar dessa kampanjer. En av de största styrkorna är tillgången på exakta mätvärden för att utvärdera kampanjernas effektivitet. Dessa data gör det möjligt att optimera åtgärder och förbättra framtida prestanda. Mätvärden ger också detaljerad information om målgrupper och deras beteenden, vilket underlättar mer exakt inriktning. Gratis verktyg som Google Analytics och Search Console är viktiga för att spåra och analysera webbmarknadsföringskampanjer.

Kort sagt, digital marknadsföring har blivit avgörande för de flesta företag nuförtiden. Med sin potential för räckvidd, prisvärdhet och lyhördhet framstår den som en viktig strategi för att öka onlinenärvaro, driva trafik och uppnå affärsmål.

Praktik

För alla MBA-program kan studenterna välja mellan ett arbetsstudieprogram eller en obligatorisk praktik. För studenter som inte är inskrivna på ett arbets-studieprogram krävs 4 månaders praktik första året (M1) och 6 månaders praktik andra året (M2).

Antagningar

Läroplan

Studieavgift för programmet

Karriärmöjligheter

Leverans av program

Om skolan

Frågor