MBA Fashion Management - Lyx Major
IFA Paris
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
24 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 14 800 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Ansökningsavgift 150 EUR - Studieavgift: 9500 EUR för onlineprogrammet
Introduktion
IFA Paris MBA -certifierad av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Längd: 24-månadersprogram på engelska
- Campus: Paris, Istanbul
- Format*: Paris eller Istanbul/Paris
- Poäng: 120
- Ansökningsavgift: € 150
- Studieavgift: 14 800 €
- Begränsat till: 25 elever per klass
* tillgängligheten av format kan variera från ett år till ett annat
Introduktion
Mer än någonsin måste modeproffs visa flexibilitet och förmåga att anpassa sig till en tuffare ekonomisk miljö, men också till förändrade konsumenttrender och förändringar i modesystemet, med ökande efterfrågan på mer hållbara och etiska affärsmetoder. Företag letar efter chefer som kan utveckla mer engagerande och sociala upplevelser för att uppmuntra konsumenterna att ansluta, och kan med säkerhet navigera innovativa strategier i en digital miljö.
Vår MBA Fashion Management har sedan 2008 erbjudits helt och hållet för att dra full nytta av IFA Paris arv och kulturella särdrag och vår expertis inom avancerad teknik och anpassa mer hållbara metoder för modeindustrin.
Vår prioritet: att ge våra akademiker de utmärkta marknadsförings- och ledningskunskaper som krävs för att navigera i detta föränderliga landskap. Eftersom branschen är på väg att skapa fler nischer för att upprätthålla långsiktig lönsamhet för sina produkter eller tjänster, har vi utvecklat TRE majors som uppnår en blandning mellan den franska traditionella savoir-faire och en fördjupad förståelse för modeets framtida behov kläder, modemedier och lyxindustrin:
- Lyx (detta program)
- Kläder
- Media
Lyxprodukter definierades traditionellt genom sällsynta perspektiv. Exklusiva råvaror i kombination med raffinerat och förfäderns hantverk är värdeförstärkare som hjälper till att styra ett högt pris. Denna definition, även om den fortfarande är acceptabel, har utvecklats dramatiskt eftersom begrepp som tid, rum och erfarenhet nu associeras med begreppet lyx.
Huvudbranschens problem är att omdefiniera dess väsen. Det finns två potentiella hypoteser:
- Strukturella förändringar driver lyxindustrin att utvecklas och explodera till olika, och ibland paradoxala, ideologier.
eller, - Strukturella förändringar driver lyxindustrin att inleda en nedskärning av sina traditionella och sekulära värden, tillbaka till sin ursprungliga kärna.
MBA i modehantering - Luxury Major har omstrukturerats för att säkerställa att kandidaterna når en optimal agilitynivå som gör att de kan navigera i den existentiella kris som lyxindustrin går igenom.
Våra MBA -kurser är uppbyggda med ECTS -ramarna i åtanke enligt Bolognakonventionen. Efter avslutade studier kommer deltagarna att samla sammanlagt 120 hp som de kommer att kunna överföra om de vill fortsätta sina studier. Detta program är också certifierat av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Vill du ha mer information om detta MBA -program via e -post? Klicka här → Skicka mig mer information!
Detta MBA -program är också tillgängligt för onlinestudier på vår distansutbildningswebbplats IFA Paris - Lär dig online. För all information om den fullständiga onlineversionen av denna kurs, besök: MBA Fashion Management - Luxury Major (Online).
Antagningar
Läroplan
Kursens struktur
År 1:
Det första året ägnas åt att förvärva kärnkompetenser och kompetenser i en klassrumsmiljö.
Denna intensiva och praktiska utbildning levereras via undervisade moduler organiserade i fyra modulgrupper.
Två av dessa modulers grupperingar utgör kärnkomponenterna i MBA Fashion Management. Det är gemensamt för alla tre huvudämnena (lyx, kläder, media):
Marknadsföring & Management
Denna gruppering omfattar en serie moduler som kommer att planeras sekventiellt baserat på strukturen i en marknadsplan. Den övergripande kunskapsmassan som studenterna förvärvar kommer att förbereda dem för att:
Analysera komplexa marknadsföringsutmaningar baserat på praktiska fallstudier
Allokera resurser strategiskt för att uppnå förutbestämda mål
Skapa varumärkes-DNA som gör det möjligt att uppnå en hållbar konkurrensfördel.
Affärsfrågor
Förmågan att lyssna och tolka marknadens signaler är en nyckelkomponent hos dagens förvaltare. Den behöver odlas kontinuerligt. Inom denna modulgruppering kommer studenterna att upptäcka modeindustrins egenheter ur en ekonomisk och finansiell synvinkel.
Förutom kärnmodulen är denna lyxiga huvudämne centrerad kring två modulgrupperingar, som representerar nästan hälften av läroplanen:
Lyxprocesser
Eleverna får en grundlig förståelse för de processer som är involverade i produktion, merchandising och distribution av lyxvaror.
Lyxig livsstil
Modulgruppen Luxury Lifestyle kommer att tillåta våra studenter att uppleva olika branscher och ge dem mer specifika insikter om var och en av dem. Ämnen som Haute Couture, Lyxsmycken, Skönhetsindustrin eller Hospitality kommer att täckas av specialister från sektorerna som kommer att guida eleverna genom deras upptäcktsprocess.
År 2:
Det andra året ägnas åt att implementera och experimentera med dessa färdigheter genom att genomföra en obligatorisk praktik och utveckla Capstone-uppsatsen, ett unikt och individuellt projekt som har mycket att göra med IFA Paris learning by doing pedagogy.
I Capstone-projektet förväntas studenterna skapa en länk mellan kurskunskapen och deras praktiska förståelse av branschens aktuella bästa praxis för att förbereda en fullfjädrad plan för ett affärsföretag.
Slutligen, från början till examen, och oavsett var de befinner sig, kommer forskarstuderande på IFA Paris att dra nytta av stödet från en unik avdelning som kallas "Career and Alumni Centre".
Med utnyttjande av starka samarbeten med grupper som LVMH, Richemont eller Kering kommer Career and Alumni Center att ge tillgång till exklusiva varumärkeslanseringsevenemang, modevisningar, konstutställningar eller professionella mässor för att bygga upp studenternas eget professionella nätverk.
Krediter:
År 1: 60 hp
Marknadsföring & Management - 18 hp
Affärsfrågor - 13 hp
Lyxprocesser - 9 ECTS
Lyxig livsstil - 20 ECTS
År 2: 60 hp
Praktik - 20 ECTS
Capstone Project - 40 ECTS