MBA (Master in Business Administration)
Madrid, Spanien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 25 579 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* om du är alumner har du rätt till 10% rabatt
Introduktion
Vad är den officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA)?
Den officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA) hanteras av fakulteten för ekonomi och företagsekonomi (ICADE) vid Universidad Pontificia Comillas.
MBA -programmet öppnar dörrarna till en framgångsrik yrkeskarriär inom ledning av företag genom praktisk undervisning i de grundläggande koncepten för hållbar ledning av företag (ledning, strategi, innovation, ekonomi, marknadsföring, teknik, mänskliga resurser och drift). Det erbjuder en omfattande utbildningsupplevelse som exponerar eleverna för och förbereder dem för, verkligheten i en affärsvärld som är i ständig förändring.
Denna MBA erbjuder möjligheten att specialisera sig inom management, ekonomi och marknadsföring eller teknik
Det är ett program utformat för att göra det möjligt för studenter att förvärva och omsätta de färdigheter som krävs för att vara en del av det växande europeiska ekosystemet för företagsinvesteringar och innovation. Det erbjuder möjligheten att specialisera sig på Management, Finance och Marketing eller Technologies , med TechMBA , som utforskar användningen av data och möjligheter i den digitala sektorn. Alternativt har kandidater också möjlighet att följa ett Executive Program i Business Analytics .
Den här kursen erbjuder utlandsstudier och möjligheten att bedriva riktiga konsult- eller entreprenörskapsprojekt som en del av slutprojektet. Det är också möjligt att genomföra arbetslivserfarenhet under läsåret.
Teknisk MBA
Tekniken har djupt förändrat företagets ekosystem. För att ta itu med denna "innovationsklyfta" är det nödvändigt att utbilda nya ledare som kan kombinera ny teknik med organisationen av människor, och fostra talang kreativt. Universidad Pontificia Comillas erbjuder en Tech MBA riktad till dem som vill inleda en professionell karriär baserad på innovation samtidigt som de utvecklar ledarskaps färdigheter inom teknologisk miljöer.
Det nya programmet tillhandahåller de viktigaste kognitiva, instrumentella och psykologiska verktygen för att prestera i chefsbefattningar och i en miljö av teknisk innovation. Det tillhandahåller också viktiga sociala nätverk och resurser. Den nära kopplingen mellan Universidad Pontificia Comillas och företag i framkant inom många sektorer erbjuder TechMBA-studenter möjligheten till en verklig projektupplevelse som inkluderar de tekniska och affärsmässiga dimensionerna.
Bli den kreativa och innovativa ledaren som de nya företags- och investeringsekosystemen behöver
Det nära samarbetet mellan Comillas ICADE och Comillas ICAI tillför ett differentiellt och verkligt unikt värde till detta program. Allt inom ramen för de tekniska, etiska och sociala värderingarna hos Comillas, ett universitet med över hundra års historia och en lång tradition av innovation.
Vad gör oss annorlunda
Idealiska studenter
Sökande profil
Denna officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA) riktar sig till studenter med mer än ett och ett halvt års yrkeserfarenhet. Tidigare högskoleutbildning inom något område krävs för att få tillgång till denna magisterexamen (ekonomi, teknik, hälsovetenskap, naturvetenskap, samhällsvetenskap, konst, etc.).
Karriärmöjligheter
Kandidatprofil och professionella möjligheter:
Denna officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA) belyser dess roll i utbildningsaktiviteter, socialt användbara yrkesverksamma, kapabla att ta ansvar för sina beslut och som har beslutat sig för att göra en karriär inom ledning och ledarskap för vilket verksamhetsområde som helst inom en offentlig eller privat organisation , i vilken verksamhetssektor som helst och i vilken plats eller land som helst.
Utexaminerade visar dessa färdigheter tack vare det faktum att de har förvärvat en global och strategisk vision av företagsaktiviteter och deras lämplighet till sin miljö, och integrerar alla operativa områden i organisationen.
Akademiska karriärvägar:
Dessutom ger den officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA) också innehavare att få tillträde till officiella doktorandprogram enligt Kunglig förordning 99/2011 av den 28 januari, som reglerar officiella doktorandprogram.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Den officiella magisterexamen i företagsekonomi (MBA) omfattar 60 högskolepoäng fördelat enligt följande:
27 ECTS (24 obligatoriska, 3 valfria) undervisade under första terminen, utformade för att ge studenterna möjlighet att förvärva en hög nivå av kompetens och kunskap om företagsledningsbeslut på ett tvärfunktionellt sätt (ledningsroller är inte stängda områden) och interkulturell (organisationer) lever i en global miljö).
27 hp utbildning andra terminen, varav 12 är obligatoriska och 15 valbara. Valbara kurser tillåter studenter att specialisera sig inom teknik, management, ekonomi, marknadsföring eller industri.
6 ECTS är specifikt avsedda för förberedelse av slutprojektet och låter studenterna tillämpa all kompetens som erhållits till en verklig upplevelse (konsultprojekt, entreprenörskapsprojekt, forskningsarbete). Slutprojektet utvecklas under hela läsåret och det kommer att finnas en disputation av detsamma i slutet av året.
Lektionerna är schemalagda från måndag till fredag morgon.
1: a terminen
- Dataanalys för beslutsfattande3,0 hp
- Organizational Behavior & Talent Management3,0 ECTS
- Redovisning2,0 ECTS
- Marknadsledning 3,0 hp
- Driftledning3,0 hp
- Internationell ekonomi & företagsmiljö3.0 ECTS
- Etik, Affärer & Samhälle2.0 hp
- Corporate Finance3,0 ECTS
- Strategisk planering2,0 hp
- Valbar 3,0 hp
2: a termen
- Kommunikation för ledning 1,0 hp
- Konsultverksamhet 3,0 hp
- Bolagsstyrning3,0 ECTS
- Strategi i handling3.0 ECTS
- Ledarskap och förändring2.0 hp
- Valfria kurser 15,0 hp
Årliga ämnen
- Magisteruppsats6.0 ECTS
Tillval
Inriktning: Teknik
| Inriktning: Ekonomi
|
Inriktning: Marknadsföring
| Inriktning: Management
|
Programresultat
Allmänna färdigheter
- CG 01 - Kognitiv kapacitet för analytisk och syntes tillämpad på affärssituationer och hanterings- och organisationsproblem.
- CG 02 - Hantering av data och information som nyckelelement för beslutsfattande och för identifiering, formulering och lösning av affärsproblem.
- CG 03 - Problemlösnings- och beslutsförmåga på strategisk, taktisk och operativ nivå med avseende på en verksamhet, med tanke på sambandet mellan de olika funktions- och affärsområdena.
- CG 04 - Tillämpning av koncept och teorier på affärsorganisationer för att upptäcka nya affärsmöjligheter och få långsiktiga konkurrensfördelar.
- CG 05 - Interpersonella färdigheter som att lyssna, förhandla, övertyga, arbeta i tvärvetenskapliga team för att effektivt hantera olika uppgifter och, när så är lämpligt, förmåga att utöva ledarskap i motsvarande affärsorganisation.
- CG 06 - Etiskt engagemang med ett beteende baserat på moraliska principer och dessa principer för organisationen när man står inför moraliska dilemman och frågor om företagens sociala ansvar.
- CG 07 - Tidsstyrningskapacitet i syfte att förbättra personlig och teameffektivitet inom affärsorganisationer, dess miljö och dess ledning.
- CG 08 - Kritiskt resonemang och argumentation enligt förståelsen för kunskap och kunnande om företagsförvaltningar, deras yttre sammanhang och deras förvaltnings- och ledningsprocesser.
- CG 09 - Autonom inlärningskapacitet för att skaffa mer kunskap om kunskap om kognitiva färdigheter och relevant innehåll tillämpat på professionella och affärsmässiga aktiviteter.
- CG 10 - Initiativ, kreativitet och entreprenörskap vid tillämpning av ledningstekniker och relaterad kunskap till ledning och utveckling av företagsorganisationer.
Specifika färdigheter
- CE 01 - Kunskap, förståelse och hantering av verktyg för diagnos av ett företags konkurrenskraft och för att utforma och genomföra företagets strategiska plan.
- CE 02 - Förmåga att förstå och analysera internationell ekonomi och internationell handel i alla deras finansiella, sociala, kulturella, politiska, juridiska och miljömässiga dimensioner samt deras inflytande när företagets strategi definieras, väljers och implementeras.
- CE 03 - Historisk och vetenskaplig kunskap om företagsstyrning som ska göra det möjligt för elever att utforma ett effektivt företagsstyrningssystem.
- CE 04 - Konceptualisera talanghanteringsfunktionen från ett strategiskt och integrerat tillvägagångssätt som skapar värde inom affärsorganisationer.
- CE 05 - Förmåga att identifiera nyckelbegrepp som påverkar och förklarar människors beteenden i beslutsprocesser inom organisatoriska sammanhang, och att erkänna och hantera ledningsverktyg som hjälper individer och team att nå planerade organisatoriska mål.
- CE 06 - Förmåga och förmåga att förvärva och utveckla kommunikations- och förhandlingsförmåga och förmågan att hantera personer och team som behövs för att utöva ledarskap i en företagsorganisation.
- CE 07 - Förstå etiska och moraliska värderingar som råder inom en organisation, förvärva kapaciteten att identifiera och lösa alla etiska dilemma som möter i affärsverksamhet, och tillämpa alla styr- och bedömningsinstrument från Corporate Social Responsibility så att de kan inkorporeras i företagets strategiska planering och deras organisationsutveckling.
- CE 08 - Förmåga att identifiera och fastställa det strategiska värdet av produkt- och processdesign, av tillverkningskontroll och -organisation, av logistik och kvalitetsledning i ett tjänste- eller tillverkningsföretag.
- CE 09 - Att kunna analysera företagets och dess omgivnings problem genom förståelse av data och information – deras natur, insamling, lagring, modellering och utvinning – och genom användning av kvantitativa metoder, och att identifiera lämpliga analys- och modelleringstekniker och tillämpa samma teknik på prediktiva och simulerande fallstudier av företagsledning.
- CE 10 - Att känna till och kunna använda teknikerna för värdering av tillgångar, för att analysera och välja investeringar, för att identifiera finansieringskällor samt utforma och implementera relevanta finansiella strategier och tekniker för avancerad företagsledning.
- CE 11 - Förstå redovisning i ett globaliserat sammanhang: baserat på International Financial Reporting Standards, förmågan att utforma och analysera konsoliderade finansiella rapporter för att utföra en finansiell diagnos och, när den aktuella situationen har fastställts, tillämpa relevanta redovisningsprinciper (skatter, finansiella instrument etc.) som bedöms mest ändamålsenligt för att optimera företagets resurser och bärkraft för vissa projekt i företagets beslutsprocesser.
- CE 12 - Kapacitet för att förbereda och hantera ett företags finansiella och redovisningsinformation genom användning av avancerade analystekniker och kontrollverktyg.
- CE 13 - Förmåga att utforma och analysera en marknadsföringsplan, och att implantera den och utvärdera dess inverkan på företagets prestation med hjälp av avancerad digital teknik.
- CE 14 - Kunna välja ett lämpligt teoretiskt ramverk och metodologiskt tillvägagångssätt samt att identifiera den mest relevanta litteraturen för en given forskning som ska bedrivas.