Heltid MBA
Georgetown University - McDonough School of Business
Nyckelinformation
Campus läge
District of Columbia, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 131 344
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Genom MBA-programmet på heltid, du tar rigorösa kurser med tonvikt på principiellt ledarskap och global ledningsram, se till att du är beredd att bygga en karriär i dagens alltmer globala affärsmiljö. Fördjupa dig i erfarenhetsinlärning, praktiska konsultprojekt, och ledarskapsupplevelser som förbereder dig för företagets framtid.
McDonough
På Georgetown McDonough, du kommer att gå med i en mångsidig och livlig grupp studenter, fakultet, personal, och alumner med många möjligheter att skapa livslånga vänskap och kontakter som varar livet ut. Läs mer om vad som gör Hoya-samhället så speciellt.
Heltid MBA-klassprofil
- 5.7 Genomsnittlig års arbetslivserfarenhet
- 34% Kvinna
- 38% Mångfald i USA
- Genomsnittlig GPA: 3,29
- Genomsnittlig GMAT: 697
- Genomsnittlig GRE: 317
- 42% av internationella studenter
- 39 Representerade länder
* USA: s mångfald betyder afroamerikanska, asiatiska amerikanska, latinamerikanska och indianer
Galleri
Läroplan
Ta noggrant planerade, intensiva MBA-kärnkurser genomsyrade av globala perspektiv, och skräddarsy sedan dina kurser för din unika karriärväg med över 100 valbara kurser, en mängd upplevelsebaserade lärandemöjligheter och uppslukande globala konsultprojekt.
Genom komplexa kurser, upplevelsebaserat lärande och case-metoden inspirerar Georgetown MBA-läroplanen till samarbete mellan både studenter och lärare. En utmanande grundplan med tonvikt på etiskt ledarskap ger studenterna ett globalt ramverk för ledning som är avgörande för fortsatta professionella prestationer. Specialiserade valfria och intensiva lärandeupplevelser tillåter studenter att skräddarsy sina kurser och ytterligare stärka sin professionella kompetens för att avancera på dagens globala marknad.
Alla studenter börjar med att ta individuella kärnklasser inklusive ekonomi, marknadsföring, strategi, beslutsvetenskap, ekonomi och management i en kohort på cirka 60-70 studenter. Från och med andra terminen börjar heltidsstudenter skräddarsy läroplanen för att möta deras intressen genom att ta valbara kurser utöver kärnklasserna.