MBA in
MBA i lyxvarumärkeshantering Glasgow Caledonian University, London (GCU London)

Introduktion
Detta innovativa MBA -program svarar på en växande efterfrågan på skickliga chefer med en grundlig förståelse för lyxvarumärkesstrategier och verktyg.
Programmet bygger på framgången för MBA Luxury Brand Marketing och fortsätter att ge en enastående plattform för att utforska utvecklingen av den globala lyxmarknaden.
MBA Luxury Brand Management -programmet är utformat för att utrusta kandidater som har relevant chefserfarenhet med avancerad specialistkunskap och färdigheter för att gå vidare till nästa nivå i sin karriär.
Utformningen av programmet kommer att hjälpa studenterna att få en djup förståelse för komplexiteten i ledningen inom lyxorganisationer, särskilt när lyxmarknaderna fortsätter att bli mer konkurrenskraftiga och mångdimensionella och lyxkonsumenterna blir mer polariserade.
Det finns en stark betoning i hela programmet på insamling och analys av data för att stödja komplext beslutsfattande. Studenterna kommer att utveckla de analytiska färdigheter som är nödvändiga för att undersöka ett brett spektrum av frågor som påverkar lyxsektorn och förmågan att konstruera kreativa lösningar. Aktivt erfarenhetsinlärning kommer att göra det möjligt för eleverna att utveckla strategiskt tänkande, ledarskap, interpersonella och gruppkunskaper och en djupare entreprenörsbild. Problemlösningsmöjligheter kommer också att odlas genom fallstudier, affärsspel och live briefs-projekt, skapat i samarbete med ledande lyxorganisationer.
Lyxmärken kommer att fortsätta att lyckas genom nyckelelementen autenticitet, exklusivitet och hantverk, men i dag måste dessa balanseras med 24/7 tillgång och omedelbarhet och återspegla framsteg inom digital teknik och konsumentens ökande kraft. MBA Luxury Brand Management undersöker hur lyxvarumärken behöver hitta innovativa sätt att hantera den klassiska avvägningen mellan sällsynthet och global expansion.
Antagningar
Läroplan
Kärn moduler
Lyxiga perspektiv och praktik
Designad för att kritiskt bedöma komplexiteten i lyxkonceptet och utvecklingen av den globala lyxsektorn. Studenterna kommer att analysera hur uppfattningar om lyxvärde utvecklas över olika produkt-/marknadssammanhang och kommer att undersöka hur enskilda konsumenters egenskaper, sociala dynamik och varumärkesrelaterade faktorer påverkar beslut att köpa lyxprodukter och tjänster.
Finans- och förmögenhetsförvaltning
Utvecklar en kritisk medvetenhet om modern förmögenhetsförvaltning och bygger på elevernas tidigare exponering för principer och tekniker för ekonomisk förvaltning. Modulen kommer att fokusera på alla tre huvudaspekterna av förmögenhetsförvaltning, vilket skulle vara: förmögenhetsskapande, förmögenhetsbevarande och förmögenhetsöverföring.
Lyx Distribution och detaljhandel
Ger en kritisk analys av ledningstrender och utveckling med avseende på detaljhandel och distribution av lyxvaror och tjänster. Dimensionerna av den lyxiga detaljhandelsupplevelsen beaktas - med särskild tonvikt på skapandet av differentiell fördel genom att skapa butiksimage och kundservice.
Strategi Ledarskap och socialt ansvar
Gör det möjligt för studenter att kritiskt analysera de roller som chefer spelar för att formulera, implementera och utvärdera strategi inom organisationer inom lyxsektorn. Studenter uppmuntras att reflektera över vikten av ledarskap för att utveckla, skydda och utnyttja strategiska förmågor inom organisationer. Modulen är utformad för att hjälpa studenter att ta en betydande ledarroll i sin framtida karriär inom lyxsektorn.
Strategisk varumärkeshantering
Utforskar produktens natur och roll ur perspektivet av varumärkesleverans och erfarenhet inom en rad lyxsektorer. Det belyser vikten av effektiv varumärkeshantering inom lyxvaror och tjänstesektorn genom en detaljerad övervägande av den relativa litteraturen, stöds av kontextuella exempel.
Juridiska aspekter av varumärkeshantering
Fokuserar på och kontextualiserar nischaspekter av lag för att vara tillgängliga för dem utan en tidigare juridisk studie av immaterialrätt eller reglering. Det ger grunden för kritiskt, analytiskt och juridiskt kreativt tänkande samtidigt som man utforskar juridiska frågor relaterade till varumärken, domännamn, passerar, designrättigheter, patenträttigheter, upphovsrätt, och frågor som rör reklamstandarder.
Forskningsprojekt: Design och metoder
Introducerar studenterna till forskningsmetoder och tidshanteringsfärdigheter, avgörande för deras forskningsprojekt. Delkursen ger väsentlig kunskap om forskningsdesign över viktiga områden och antar ett kritiskt perspektiv för att jämföra och kontrastera alternativa forskningsmodeller.
Avhandling
Det sista inslaget i programmet är avhandlingen, vilket ger dig möjlighet att designa och genomföra en originalforskning inom ett selektivt område inom Luxury Brand Marketing. Som en del av forskningen har studenterna möjlighet att tillämpa teorier, begrepp, teorier och ramverk introducerade i de moduler som tidigare undervisats. Avhandlingen kan anta en av 3 former: Ett tillämpat forskningsprojekt, ett förfrågningsprojekt eller ett Business Consultancy Project.
Undervisning och lärande
Studenter som studerar MBA Luxury Brand Management kommer att ingå i en liten och fokuserad klass, en blandning av lokala och internationella studenter som delar ledningsexpertis och drar nytta av undervisning av professorer i världsklass, med forskning och yrkeserfarenhet samt nära kopplingar till industrin.
Mångfalden och erfarenheten som varje individ ger klassen är en av de främsta styrkorna hos MBA iGCU London. Programmet är utformat för att främja informellt kamratstöd och nätverk för kunskapsdelning, hjälpa dem att bli effektiva, oberoende, livslånga elever. Internationella akademiker från Frankrike, Spanien, Italien, Taiwan, Kina och USA har besöktGCU London för att få inblick i vår undervisning.
Karriärmöjligheter
Graduate möjligheter
Tidigare MBA-akademiker har fortsatt att bygga starka karriärer inom globalt erkända organisationer. Våra internationella akademiker har fortsatt att få anställning i sina hemländer i Europa, Indien, Pakistan, Nigeria, Kanada, Mexiko, Indonesien och Kina.