MagisterexamenPhDLawKandidatexamenHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Free University Of Tbilisi Magister i företagsekonomi i Operations Management
Free University Of Tbilisi

Magister i företagsekonomi i Operations Management

Tbilisi, Georgien

0 up to 2 Years

Önska undervisningsspråk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Aug 2023

Begär studieavgifter

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

En verksamhetschef ansvarar för hela produktionscykeln för varor och tjänster och levererar produkten till kunden.

Operationschefen måste utforska sätt att förbättra tjänster och affärsprocesser. För detta ändamål övervakar och analyserar chefen dagligen affärsprocesser, sätter kvalitetsstyrnings- och kontrollstandarder, söker efter ny teknik och höjer den totala effektiviteten.

Målet med magisterprogrammet i företagsekonomi i Operations Management är att skapa en miljö för chefer på mellannivå och hög nivå och analytiker / konsulter, där de kommer att kunna lära sig driftledning och dess komponenter, för att fördjupa teoretisk kunskap i affärsbeslutet. -tillverkningsprocess och affärshanteringsinstrument, förvärva bättre färdigheter för att utvärdera sammanhang och för att hantera de utmaningar som uppstått i praktiken.

Programmet är riktat för chefer på medel- och högnivå samt affärsanalytiker / konsulter som har praktisk erfarenhet.

Karriärmöjligheter:

Efter avslutad arbete kommer akademikerna att fungera som operationschefer och ha högre positioner inom management- och affärsanalytiker / konsulttjänster. De kommer att kunna driva projekten och fatta investeringsbeslut. Kandidater kommer att kunna skapa och hantera sina företag.

Lärandemål:

Efter avslutad masterprogram kommer examen att äga allmänna och specifika kompetenser som anges nedan:

Allmänna kompetenser:

kunskap om personliga egenskaper hos ledarskap och kommunikationsinstrument;

kunskap om metoder och tekniker för matematiska och ekonomiska analyser;

förmåga att identifiera problemen och ställa in uppgifterna;

förmåga att prioritera problem och uppgifter;

förmåga att arbeta i team och leda laget;

förmåga att planera och genomföra kommunikation.

Specifika kompetenser:

ha omfattande och systematisk kunskap om det grundläggande området för affärsverksamhetsledning och dess komponenter;

förmåga att övervaka, analysera, tolka och prognostisera affärsprocesserna;

ha lämpliga tekniker och information, för att lösa komplexa problem och ha ett kreativt synsätt.

Kompetenser som utvecklats i programmet följer de sex kriterierna för den andra nivån för högre utbildning som fastställs av National Qualification Framework:

Kunskap och förståelse:

Kandidaterna i programmet kommer att ha en djupgående och systematisk kunskap om området, som gör det möjligt för dem att generera nya idéer, erkänna problemlösningsmetoderna, särskilt:

teoretisk och praktisk kunskap som behövs för att fatta affärsbeslut;

förståelse för finansiell information, kunskap om metoder, regler och metoder för att upprätta finansiella rapporter enligt internationella standarder;

fullständig kunskap om kostnadsstruktur i verksamheten;

fördjupad kunskap om budgeteringsprocesser för olika typer av företag;

kunskap om teoretiska och praktiska metoder för att fatta beslut som leder till ett ökat värde för företaget;

kunskap om teoretiska och praktiska metoder för att utvärdera investeringsprojekt;

förstå rollen för metoderna för marknadsföringskoncept i processen för företagsledning och kunskap om planering av marknadsföringstaktik;

fördjupad kunskap om taktiska och strategiska ledningsämnen;

förståelse för komplexitet, typologi och karaktär av affärstransaktioner;

grundläggande kunskap om principerna för personalhantering;

kunskap om service- och tillverkningsoperationer, design, planering, kontroll och förbättringstekniker

kunskap om de olika faktorer som påverkar beslutsfattandet;

förstå betydelsen av de matematiska modellerna i beslutsprocessen;

kunskap om principerna för utveckling av nya produkter och relaterade processer;

kunskap om tillverkning och rymdplaneringsteknik;

förstå vikten av statistisk kontroll av kvalitetsledning och processer;

kunskap om grundläggande aspekter av varierande;

kunskap om kvalitetshanteringsprinciper;

kunskap om olika forskningsmetoder.

Tillämpa kunskap för att öva:

Kandidaten kommer att agera i en ny, oförutsedd och tvärvetenskaplig miljö. söka efter nya och ursprungliga sätt att lösa komplexa problem, inklusive oberoende forskning med de senaste metoderna och metoderna. I synnerhet kommer examen att kunna:

fatta rätt taktiska eller strategiska beslut baserat på kostnadsredovisningarna;

skapa operativa och finansiella budgetar;

utvärdera investeringsprojekt;

fatta investeringsbeslut;

planera och hantera affärstransaktioner;

tillämpa marknadsföringsteorier och begrepp;

fatta ledningsbeslut om personalresurser;

köra och leda hela projektledningscykeln;

hantera processen för design, planering, övervakning och förbättring av service- och tillverkningsverksamheten;

tillämpa modelleringskoncept i praktiken;

tillämpa datasimuleringar och algoritmer i beslutsprocessen;

definiera och klassificera mätningar av affärseffektivitet;

hantera processen för att utveckla kvalitetssystemsdesign och använda verktyg och instrument för kontrollen;

genomföra forskningen.

Förmåga att dra slutsatser:

Kandidaten kommer att kunna göra grundade slutsatser baserade på kritisk analys av komplex och ofullständig information (inklusive ny forskning); att göra innovativ syntes baserad på den senaste informationen. I synnerhet kommer examen att kunna:

skapa statistikmodeller och lösa praktiska uppgifter med hjälp av dessa modeller;

en modell affärsuppgift i Excel;

förklara och analysera grafiskt dynamiken i marknadsprocesser;

övervaka, förklara och analysera marknadspriser och andra väsentliga indikatorer;

genomföra matematisk och ekonomisk analys med standardprogrammeringsverktyg;

utvärdera och dra slutsatser av presentationer och affärskommunikation;

analysera olika typer av kostnadsredovisningssystem;

tillämpa kvantitativa och kvalitativa färdigheter för att bestämma olika chefs- eller operativa problem;

analysera resultaten och göra lämpliga statistiska slutsatser;

analysera teorier om mikro- och makroekonomi;

identifiera, utvärdera och hantera finansiella risker;

göra kritisk analys;

genomföra en kvantitativ och kvalitativ analys av kvalitetsledning;

analysera resultaten av fattade beslut.

Kommunikationsfärdigheter

Kandidaten kommer att kommunicera sina slutsatser, argument och forskningsmetoder med den akademiska och professionella personalen på georgiska och främmande språk, med beaktande av akademiska etiska normer och modern informations- och kommunikationsteknik. I synnerhet kommer examen att kunna:

arbeta i team och leda laget;

genomföra kommunikation om affärstransaktioner;

genomföra kommunikation om investeringsbeslut;

hantera interpersonella relationer;

kommunicera med investerarna;

behärska presentation och talande färdigheter.

Förmåga att lära sig

Studenten kommer självständigt att genomföra inlärningsprocessen, förstå inlärningsprocessens egenskaper och göra sin strategiska plan. Särskilt kommer att kunna:

uppdatera kunskap regelbundet;

hitta lämpliga källor och resurser.

värden

Kandidaten kommer att kunna utvärdera värden och bidra till att skapa nya värden. I synnerhet kommer examen:

erkänna och dela idéer på den fria marknaden;

dela privata ägarprinciper;

dela principerna för liberal demokrati;

uppskattar skillnader och kulturell mångfald;

bedriva affärsverksamhet med professionellt ansvar;

erkänna och dela principer för affärs- och företagsetik.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • MBA (Master in Business Administration)
    • Madrid, Spanien
  • Masters of Business Administration
    • Suva, Fiji
  • Internationell Fulltid MBA
    • Lisbon, Portugal