Keystone logo
Exeed College MBA i marknadsföringsledning - UCAM, Spanien
Exeed College

MBA i marknadsföringsledning - UCAM, Spanien

Sharjah, Förenade arabemiraten

12 Months

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

AED 32 000 / per course

Distansutbildning

Introduktion

På dagens marknad spelar marknadsavdelningen en stor roll i att hantera produkter och varumärken och nå kunder förutom att hjälpa forskarteamet eller produktteamet att designa futuristiska produkter. Marknadsledning är processen att utveckla strategier och planering för produkter eller tjänster, reklam, kampanjer, försäljning för att nå önskade kundsegment.

En marknadschef ansvarar för varumärkesrevision, marknadsföringsstrategi, implementering och planering, marknadsföringsprojektledning, internationell marknadsföring och kundrelationshantering. Inriktningen Marketing Management (MM) täcker modulerna om internationell marknadsföring, kundsegmentering, Customer Relationship Management, Brand Management, Produktlansering, Marketing Plan Development, Marknadskommunikation, Produktlansering och Management, Market Entry Strategies och Distribution. Programmet kommer också att täcka modulerna om produktstrategier och prissättning.

Den ettåriga online MBA (Master of Business Administration) i Marketing Management är ett omfattande program designat för marknadsföringspersonal som ser fram emot en fantastisk karriär inom marknadsföringsdomänen. Efter avslutat program kommer eleverna att tilldelas ett doktorandexamen i marknadsföringsledning från Cambridge International Qualifications, Storbritannien och en MBA i marknadsföringsledning Universidad Católica de Murcia, UCAM.

Studenterna som registrerar sig med MBA i Marketing Management kommer att genomföra kärnmodulerna om International Human Resources, Strategic Change Management, Strategic Management och Leadership and Operations Management och specialiserade moduler om International Marketing Management, Marketing Management och 21:a århundradets globalisering i första delen medan de är i andra delen kommer studenterna att ta delkursen Socio – Ekonomisk – Juridisk miljö och ett examensarbete.

Om UCAM

Universidad Católica de Murcia, UCAM, grundat 1996, är ett av de fullt ackrediterade snabbast växande universiteten i den europeiska regionen. Baserat från Murcia, Spanien, med lärcentra i Förenade Arabemiraten, Indonesien och Singapore, erbjuder UCAM mer än 163 kurser, inklusive företagsekonomi, hälsovård, datavetenskap, sportledning och teknik. Universitetet har strategiskt partnerskap med mer än 360 internationella universitet, inklusive Stanford University, National University of Singapore och National Technological University. UCAM är också medlem i Erasmus Mundus och Universia. UCAM E-MBA-programmet är rankat bland de 10 bästa i regionen och universitetet har för närvarande över 21 000 aktiva elever. UCAM ackrediterar och belönar MBA-program i General Management, MBA i Business Analytics, MBA i Operations and Project Management, MBA i Health and Safety Leadership, MBA i Global Banking and Finance, MBA i Agile Supply Chain Management, MBA i Global Healthcare Management, MBA i energi och hållbarhet, MBA i redovisning och ekonomi och MBA i marknadsföringsledning.

Antagningar

Läroplan

Programresultat

Studieavgift för programmet

Om skolan

Frågor