MBA i marknadsföringsledning - UCAM, Spanien
Sharjah, Förenade arabemiraten
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
AED 32 000 / per course
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
På dagens marknad spelar marknadsavdelningen en stor roll i att hantera produkter och varumärken och nå kunder förutom att hjälpa forskarteamet eller produktteamet att designa futuristiska produkter. Marknadsledning är processen att utveckla strategier och planering för produkter eller tjänster, reklam, kampanjer, försäljning för att nå önskade kundsegment.
En marknadschef ansvarar för varumärkesrevision, marknadsföringsstrategi, implementering och planering, marknadsföringsprojektledning, internationell marknadsföring och kundrelationshantering. Inriktningen Marketing Management (MM) täcker modulerna om internationell marknadsföring, kundsegmentering, Customer Relationship Management, Brand Management, Produktlansering, Marketing Plan Development, Marknadskommunikation, Produktlansering och Management, Market Entry Strategies och Distribution. Programmet kommer också att täcka modulerna om produktstrategier och prissättning.
Den ettåriga online MBA (Master of Business Administration) i Marketing Management är ett omfattande program designat för marknadsföringspersonal som ser fram emot en fantastisk karriär inom marknadsföringsdomänen. Efter avslutat program kommer eleverna att tilldelas ett doktorandexamen i marknadsföringsledning från Cambridge International Qualifications, Storbritannien och en MBA i marknadsföringsledning Universidad Católica de Murcia, UCAM.
Studenterna som registrerar sig med MBA i Marketing Management kommer att genomföra kärnmodulerna om International Human Resources, Strategic Change Management, Strategic Management och Leadership and Operations Management och specialiserade moduler om International Marketing Management, Marketing Management och 21:a århundradets globalisering i första delen medan de är i andra delen kommer studenterna att ta delkursen Socio – Ekonomisk – Juridisk miljö och ett examensarbete.
Om UCAM
Universidad Católica de Murcia, UCAM, grundat 1996, är ett av de fullt ackrediterade snabbast växande universiteten i den europeiska regionen. Baserat från Murcia, Spanien, med lärcentra i Förenade Arabemiraten, Indonesien och Singapore, erbjuder UCAM mer än 163 kurser, inklusive företagsekonomi, hälsovård, datavetenskap, sportledning och teknik. Universitetet har strategiskt partnerskap med mer än 360 internationella universitet, inklusive Stanford University, National University of Singapore och National Technological University. UCAM är också medlem i Erasmus Mundus och Universia. UCAM E-MBA-programmet är rankat bland de 10 bästa i regionen och universitetet har för närvarande över 21 000 aktiva elever. UCAM ackrediterar och belönar MBA-program i General Management, MBA i Business Analytics, MBA i Operations and Project Management, MBA i Health and Safety Leadership, MBA i Global Banking and Finance, MBA i Agile Supply Chain Management, MBA i Global Healthcare Management, MBA i energi och hållbarhet, MBA i redovisning och ekonomi och MBA i marknadsföringsledning.
Antagningar
Läroplan
Del A består av sex moduler varav fyra moduler är kärnan medan två är specialiserade moduler. De sex modulerna kommer att levereras under en period av sex månader. Alla elever som slutför del A kommer att uppnå 40 European Credit Transfer System (ECTS), vilket motsvarar 120 UK Credits.
Del B består av en obligatorisk modul och ett examensarbete. Del B är på sex månader. Alla elever som slutför del A och del B kommer att tilldelas en examen i MBA i redovisning och finans från UCAM Spanien och kommer att uppnå 60 ECTS, vilket motsvarar 180 brittiska poäng.
Programöversikt - del A
- International Human Resource Management
- Strategisk förändringshantering
- Strategisk ledning och ledarskap
- Verksamhetsstyrning
- Management Accounting och Financial Management
- Finansiell riskhantering
Programöversikt - del B
- Socioekonomisk – Juridisk miljö
- Forskningsmetod och avhandling
specialisering Pathway
MBA i marknadsföringsledning: Denna Pathway är designad för elever som har för avsikt att specialisera sig på marknadsföringsledning.
moduler
- International Marketing Management
- Konsumentbeteende och marknadsföringskanaler
Uppgift och bedömning
UCAM – Exeed College följer ett uppdragsbaserat bedömningssätt, och studenten måste lämna in en uppgift efter varje modul.
Programresultat
Vad du får som masterstudent med Exeed College
- Fördjupad kunskap om ditt område
- Ökade möjligheter
- En högre intjäningspotential
- Rykte och trovärdighet
- Bättre nätverksfärdigheter
- Håller dig konkurrenskraftig