
MBA in
MBA i marknadsföringsledning
Exeed College

Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 32 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* flexibel avbetalningsplan
Introduktion
På dagens marknad spelar marknadsavdelningen en stor roll i att hantera produkter och varumärken och nå kunder, förutom att hjälpa forskarteamet eller produktteamet att designa futuristiska produkter. Marknadsledning är processen att utveckla strategier och planering för produkter eller tjänster, reklam, kampanjer, försäljning för att nå önskat kundsegment. En marknadschef är ansvarig för varumärkesrevision, marknadsföringsstrategi, implementering och planering, marknadsföringsprojektledning, internationell marknadsföring och kundrelationshantering. Specialiseringen Marketing Management (MM) täcker modulerna om internationell marknadsföring, kundsegmentering, Customer Relationship Management, Brand Management, Produktlansering, Marknadsplanutveckling, Marknadskommunikation, Produktlansering och Management, Marknadsinträde och distribution. Programmet kommer också att omfatta modulerna om produktstrategier och prissättning.
Den ettåriga MBA (Master of Business Administration) i Marketing Management är ett omfattande program designat för marknadsförare som ser fram emot en stor karriär inom marknadsföringsdomänen. Efter avslutat program kommer eleverna att tilldelas ett Post Graduate Extended Diploma in Marketing Management från Cambridge International Qualifications, Storbritannien, och en MBA i Marketing Management vid Universidad Catolica de Murcia, UCAM.
Leverans – Online
Programmet kommer att levereras genom toppmoderna onlineinlärningssystem och alla elever kommer att ha tillgång till internationella tidskrifter och böcker. Alla program kommer att levereras av internationella fakulteter och studenter kan delta i liveföreläsningarna från seniora internationella fakulteter genom att logga in i systemet. Alla pass kommer att spelas in och eleverna kan lyssna på föreläsningarna på fritiden. LMS har ett alternativ för tvivelsessioner och onlineklassrumsaktiviteter. Lektionerna kommer att hållas två gånger i veckan (söndag och tisdag) i tre timmar vardera.
Antagningar
Om skolan
Om UCAM (Universidad Catolica de Murcia) – Murcias katolska universitet
UCAM är ett universitet med spetskompetens baserat i Murcia, Spanien. Från och med år 1995 har UCAM en aktiv studentbas på 21 000 elever och har en akademisk personal på mer än 1000. MBA-programmet vid UCAM, Murcia, Spanien är ackrediterat av ANECA och universitetet är medlem i ENQA, Universia, och EUA. UCAM har ett strategiskt partnerskapsnätverk med mer än 300 universitet inklusive Stanford, National University of Singapore och National Technological University. UCAM har ett strategiskt partnerskap med branschledare inklusive Coca-Cola, Microsoft, Soft och SAP. Betrakta som University of Sports, UCAM har mer än 20 olympiader som sina alumner.
Om CIQ
Cambridge International Qualifications är ett internationellt tilldelningsorgan baserat i Storbritannien. CIQ belönar yrkesverksamma över hela världen inom management och teknik och har ett utvecklingspartnerskap med framstående universitet över hela världen. CIQ är medlem i European Association for Quality Assurance in Higher Education och CIQ-programmen stöds av TQUK och NCFE. CIQ är också en företagsutbildningspartner för mer än 100 organisationer över hela världen.