
MBA i marknadsföring - Woolf, Malta
VARAKTIGHET
14 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
AED 35 000 / per course
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
MBA i marknadsföringsprogrammet ger studenterna en omfattande förståelse för marknadsföringsprinciper och praxis i både inhemska och internationella sammanhang. Programmet består av kärnmoduler och specialiseringsmoduler som täcker ett brett spektrum av ämnen.
Kärnmodulerna fokuserar på att utveckla ledarskapsförmåga, strategiskt tänkande, effektiv chefskommunikation, teknik- och verksamhetsledning, evidensbaserat beslutsfattande, supply chain management, strategisk ekonomi, integrativt och strategiskt tänkande, arbeta med andra och etiska frågor för chefer. Specialiseringsmodulerna fördjupar sig djupare i ämnen som global marknadsföring, analys av konsumentbeteende, utveckling av marknadsföringsstrategier, varumärkeshantering, marknadssegmentering, säljorganisation och strategier för försäljningsledning.
I slutet av programmet kommer studenterna att vara utrustade med de kunskaper och praktiska färdigheter som behövs för att utmärka sig i marknadsföringsroller och bidra till framgång för organisationer i dagens dynamiska affärsmiljö.
Antagningar
Läroplan
Kärnmoduler
Att leda människor, team och organisationer: Organisationsteori
Denna modul är utformad för att informera och hjälpa studenterna, få tillräcklig medvetenhet om de olika aspekterna av lagarbete, koordination och ledning i organisationen. Ett av de viktigaste kraven i alla organisationer är förmågan att få arbetet gjort av människorna och vara en inspiration som håller människorna igång. Den här kursen tar upp olika aspekter av ledarskap, kommer att diskutera orsakerna till bristande motivation i teamet samt tips för att kommunicera och leda på ett sätt så att medarbetarna inte bara inspireras utan förblir engagerade i organisationen. Eleverna kommer också att få fördjupade insikter om samarbete och olika kulturella värdeinriktningar.
Företagsledarskap och strategi
Kärnkoncepten som har behandlats i denna modul relaterar till företagets strategiska aspekter. Eleverna kommer att kunna förstå strategisk ledning och olika färdigheter som krävs av en ledare eller ledning på toppnivå för att uppnå företagets vision och uppdrag. Denna modul är fokuserad på att ge eleverna tillräckligt med kunskap om strategiformuleringen och implementeringsprocessen. Vidare är det också fokuserat på olika förändringar som en organisation kan ta in utifrån den rådande marknadssituationen. Dessa förändringar är oundvikliga och därför kommer modulen att förbereda eleven att välja rätt typer av ledare för att implementera rätt strategier i tider av förändring.
Effektiv chefskommunikation
Modulen har byggts upp för att göra eleverna medvetna om konceptet kommunikation på arbetsplatsen. Det enda som förbinder en person med den andra är kommunikationen. Verbal eller icke-verbal, det är kommunikationen som hjälper människor att förstå målet eller agendan för samtalet. Så enkelt som konceptet ser ut, när kommunikation blir en del av en professionell syn, måste det förstås mycket tydligt.
Därför kommer huvudfokus för denna modul att vara att avslöja detaljerna om arbetsplatskommunikation, dess lägen och barriärer. Efter förståelsen av grunderna i konceptet kommer eleverna att göras medvetna om de organisatoriska strukturerna och olika ledningsstilar och deras koppling till organisationskommunikation. Slutligen kommer modulen att slutföras genom att upplysa eleverna om tekniken och dess inflytande på att hantera kommunikationen på arbetsplatsen effektivt.
Teknik och driftledning
Technology and Operations Management ger en omfattande översikt över teknikanvändning för att skapa en konkurrensfördel för företagets verksamhet. Eleverna utforskar olika tekniska lösningar för automatisering av affärsprocesser, inklusive värdeförslagsanalys över organisationsfunktioner.
Du kommer också att analysera hur teknik kan utnyttjas för att förbättra produktutvecklingen under de fyra livscykelfaserna. Kursen ger en detaljerad översikt över teknikens inverkan på olika verksamhetsmodeller såsom tillverkning, supply chain management, kundkontakt, produktutveckling och supportfunktioner (t.ex. HR och ekonomi).
Evidensbaserat beslutsfattande
Denna kurs ger dig en grundläggande introduktion till forskarutbildning för att förstå hur bevis används för beslutsfattande. Genom att utforska vetenskaplig litteratur kommer du att bli bekant med målen och betydelsen av kvalitetsforskning, och metoderna för datainsamling med hjälp av beskrivande statistik och processer som är involverade i att genomföra den. Att förstå forskning och de processer som är involverade i att genomföra, utforma, rapportera, tolka och utvärdera forskning är av största vikt för framgång i forskarstudier.
Supply Chain Management
Denna modul stödjer strategiska beslutsfattare och operativa chefer på internationella och inhemska marknader för att hantera framgångsrik logistik över sina verksamheter. Det visar begreppen försörjningskedja i detalj och hjälper till att utforska förhållandet mellan densamma och affärsmålen. Logistik och upphandling, som är det avgörande området för alla företagsföretag, förstås också genom lärdomarna från denna modul. Den här kursen kommer att ge eleverna en möjlighet att få en detaljerad syn på olika logistikdrivrutiner och hur företag kan göra sin leveranskedja till en konkurrensfördel.
Strategisk ekonomi
Ekonomikursen utforskar grundläggande ekonomiska principer (teorier och tillämpningar) som är relevanta för affärskärnan i MBA-programmet. Den här kursen handlar om att lära sig att tänka som en ekonom och att samla de verktyg som krävs för att göra det, inklusive studiet av mikroekonomi och makroekonomi.
Kursens mål är att lära sig bestämningsfaktorerna för marknadens efterfrågan och utbud och hur ekonomer modellerar marknader; att undersöka produktions- och kostnadsanalys; att lära sig hur företag klarar sig i konkurrensutsatta och monopolistiska miljöer; att studera strategiskt företags beteende, inklusive grundläggande spelteori, inträde och avskräckning, samverkan och samarbete och förhandlingar; att utveckla en förståelse för information, auktioner och incitament; att analysera bruttonationalprodukten och dess komponenter samt penningpolitik och tillgång och efterfrågan på pengar; och att ge en stark grund för att förstå konjunkturcykeln
Integrativt och strategiskt tänkande
Denna samling staplingsbara ämnen introducerar de grundläggande principerna för modernt strategiskt tänkande och de grundläggande verktygen för strategisk analys, vilket bygger upp din förmåga att skissera en meningsfull framtida riktning för en organisation. Genom att erkänna organisationers natur som komplexa öppna system, erbjuder den här kursen ett integrerande, praktiskt perspektiv på strategiskt tänkande och lägger fram en syn på strategisk ledning som vägledd framväxt.
Arbeta med andra
Denna modul är en viktig modul för att eleverna ska kunna utforska begreppen mänskliga resurser i företaget. Vilken organisation som helst kan arbeta effektivt och effektivt när människorna i företaget arbetar i harmoni och använder sina teamledningsförmåga. Sedan globaliseringen har världen blivit en mindre plats där människor lätt kan korsa nationella gränser och flytta till internationella gränser för att få mer erfarenhet och växa mer.
Innehållet i denna modul kommer därför att belysa det internationella human resource management konceptet. En del av detta innehåll är fokuserat på kärnrollen för personalavdelningen som övervakar och stödjer arbetsstyrkan. Denna kurs kommer att betecknas som fullständigt genomförd när och när eleven förstår vikten av motivation genom att lära sig olika typer av motivation och tiden att använda dem för att lösa problemen i organisationen, särskilt de internationella organisationerna.
Etiska frågor för chefer
Dagens chefer måste med nödvändighet bry sig om etiska frågor eftersom oetiskt beteende skapar juridiska risker och skada för såväl företag som anställda och konsumenter. Affärsetik har blivit en integrerad del av affärsutbildning i allmänhet. En student eller chef som är väl insatt i etiskt beteende i praktiker, inte bara på den inhemska marknaden utan internationellt, kommer att finna sig själv bättre förberedd för att hantera frågor eller situationer som kan uppstå som inte alltid involverar enkla svar eller beslut . Denna kurs introducerar vikten av etik i affärer. Studenter fokuserar på betydelsen av etik för intressenter; undersöka vem som bär ansvaret för att övervaka etiken; och utforska etiska situationer som är vanliga i organisationer.
specialisering Pathway
International Marketing Management
Denna modul är utformad för att exponera och hjälpa studenterna att få en medvetenhet om de olika aspekterna av marknadsföring i ett globalt sammanhang. Att förstå samtida teorier och deras tillämpningar inom forskningsområdet internationell marknadsföring och management ger studenterna en möjlighet att förstå den globala marknadsföringsmiljön och dess tillämpning för originalitet i att utveckla, tillämpa och implementera idéer inom områdena internationell ledning och internationell marknadsföring. Det hjälper också studenterna att utvärdera och identifiera de faktorer som hjälper till att utveckla lämpliga strategier för marknadsinträde i kombination med produktutveckling och marknadsföring internationellt.
Konsumentbeteende och marknadsföringskanaler
Denna modul är utformad för att hjälpa eleverna att förstå vilken inverkan konsumentbeteende har på marknadsföringsaktiviteter. Studenter tillämpar psykologiska, sociala och kulturella koncept för marknadsföringsbeslut. Ämnen inkluderar vikten av konsumentbeteende och forskning; inre påverkan såsom motivation och engagemang, personlighet, självbild, livsstil, perception, lärande, attitydbildning och förändring samt kommunikation; yttre påverkan såsom kultur, subkultur, social klass, referensgrupper och familj, och spridningen av innovationer; och konsumenternas beslutsfattande.
Försäljningsledning
Denna specialiseringsmodul hjälper elever att avancera sina karriärer inom försäljning och marknadsföring. Den tar upp frågor som: hur framgångsrika sälj- och marknadsföringsstrategier utformas, avancerade sälj- och marknadsföringsverktyg tillämpas och säljaktiviteter som effektivt planeras, bemannas, leds och kontrolleras.
Programresultat
Vad du får som masterstudent med Exeed College
- Fördjupad kunskap om ditt område
- Ökade möjligheter
- En högre intjäningspotential
- Rykte och trovärdighet
- Bättre nätverksfärdigheter
- Håller dig konkurrenskraftig