
Executive MBA i marknadsföring
São Paulo, Brasilien
VARAKTIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Portugisiska
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
BRL 1 891 / per month *
STUDIEFORMAT
På Campus
* upp till 35 delbetalningar på 1 891,88 BRL + 1 delbetalningar på 2 083,21 BRL
Introduktion
Kursens mål är att diskutera innovativa koncept för entreprenöriell företagsledning med tonvikt på marknadsföringsområdet, att utbilda en professionell med förmåga att leda och tillämpa kunskap i ogynnsamma scenarier, som kan hantera utmanande situationer och göra mer självsäker beslut. Målen inkluderar utvecklingen av en entreprenöriell attityd och väckande av en kritisk syn på marknadsföring och företagsledning, stimulera utvecklingen av chefsmässiga attityder förenliga med filosofin att fokusera på marknaden och affärsetik och ansvarstagande.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
- Fundamentals of Finance (distansutbildning)
- Strategisk marknadsföring
- Entreprenörstänkande och affärsstrategier
- Marknadsundersökning
- Etnografi tillämpas på marknadsföring
- Tävlingsinriktad intelligens
- Konstruktion av ekonomiska scenarier
- Statistisk modellering och Business Intelligence
- Konsumentinsikter
- Varumärke
- Produkt och innovation
- Förhandling och konflikthantering
- Kanalhantering
- Kommunikation och digital marknadsföring
- Strategisk verksamhetsledning
- Bolagsstyrning
- Personlig planering och självutveckling
- Ansvarig marknadsföring
- Organisatoriskt beteende och teamledarskap
- Ledarskap och förändringsledning
- Ekonomistyrning tillämpas på marknadsföring
- Strategi för företagens hållbarhet och ESG
- Multidisciplinärt integrativt projekt
Klasserna hålls på ESPMs forskarutbildningscampus och kan undervisas på andra platser, schemalagda av professorn. EAD-disciplinerna, som anges i kursprogrammet, kommer att äga rum samtidigt med disciplinerna ansikte mot ansikte och under den inledande perioden av kursen.
Programresultat
Målen är att diskutera innovativa koncept för entreprenöriell företagsledning med tonvikt på marknadsföringsområdet, att utbilda en professionell med förmåga att leda och tillämpa kunskap i ogynnsamma scenarier, som kan hantera utmanande situationer och fatta mer självsäker beslut. Målen inkluderar utvecklingen av en entreprenöriell attityd och väckande av en kritisk syn på marknadsföring och företagsledning, stimulera utvecklingen av chefsmässiga attityder förenliga med filosofin om fokus på marknaden och affärsetik och ansvarstagande.
Galleri
Idealiska studenter
för vem det är avsett
Riktar sig till yrkesverksamma med mer än 5 års erfarenhet av chefsbefattningar, från de mest skilda utbildningsområdena, som vill fortsätta utvecklas i sina karriärer genom utveckling av ledarskapsförmåga inom företagsekonomi och i de viktigaste samtida marknadsföringskoncepten.