
MBA i Protocol, Creation, Design och Event Management
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MBA i PROTOKOLL, SKAPA, DESIGN OCH HANTERING AV HÄNDELSER , från Escuela Internacional de Protocolo är ett mycket konkurrenskraftigt program som förbereder och professionellt gör det möjligt för studenten att utveckla skapande, design och ledning av evenemang och institutionella relationer.
Se desarrolla este programa, en base al crecimiento del sector que todas las previsiones indican con el consiguiente aumento del presupuesto que las organizaciones destinarán a la creación de eventos corporativos.
För närvarande kräver de allra flesta företag en expert på institutionella relationer och evenemangsorganisation inriktad på företagsledning och beredd att ingå i styrelser och styrkommittéer.
Detta program svarar mot en mycket viktig efterfrågan från evenemangsproffs som efterfrågas inte bara av stora företag utan även av medelstora och små.
Den är utvecklad i 60 hp och är inriktad på praktiskt innehåll utformat för att utveckla entreprenörsandan och den avgörande karaktären.
Det riktar sig till personer som söker utbildning i skapande, design och ledning av alla typer av evenemang, utvecklas som ledare med strategisk vision och entreprenöriellt initiativ, på olika nivåer av organisationer.
Programmet utvecklar, som ett särskiljande element från andra studier av denna typ, inte bara de traditionella teknikerna för att skapa, designa och hantera evenemang, utan också kunskapen om parametrarna som kommer att konfigurera aktiviteterna relaterade till organiseringen av evenemang, som identifierar ovan alla tre Tydliga trender som bör ingå i programmen:
- AFFÄRSVÄRDERINGAR
För det första den framträdande plats som behandlingen av professionell utveckling kommer att få inte bara inom lagen utan också inom den etik, värderingar och sociala ansvar som institutionen utvecklar, och involverar professionella i utvecklingen av dessa värderingar. - NYA PUBLIKTER OCH NYA MEDDELANDEN
Studier är inriktade på anpassning till en ny generation konsumenter med nya egenskaper, behov och krav som har en överlägsen inverkan på företagens omvandlingar. - ANVÄNDNING AV MOBILAPPAR I EVENEMANG
Kunskap om den här typen av teknologier kommer att utvecklas som ett sätt att utöka global kommunikation och koppla samman deltagarna med varandra för att optimera deltagarnas engagemang.
Differentiella aspekter
- Det är den första magisterexamen som erbjuder omfattande utbildning inom områdena marknadsföringsprotokoll, reklam, PR och kommunikation, i organisering av evenemang.
- Fakulteten består till lika delar av specialistlärare och aktiva yrkesverksamma, som ger en dubbelsyn, akademisk och praktisk, av innehållet.
- Den professionella och internationella profilen för studenterna i detta program innebär att nätverksmöjligheterna ökar exponentiellt.
- Plattformen som Master är utvecklad på ger de senaste innovationerna inom online-undervisning, har en mängd resurser för att underlätta den pedagogiska erfarenheten och ger konstant övervakning av studenten.
- Olika masterclass-sessioner ges där prestigefyllda proffs förklarar kursplanen och delar med sig av sin omfattande erfarenhet.
Färdigheter och kompetenser
Studenten tillägnar sig de nödvändiga verktygen, färdigheterna och förmågorna för att kunna fatta nödvändiga beslut i hela processen för att organisera ett evenemang från dess början och genomförande till ledningen av post-eventet, genom att lära sig specifika ämnen för skapande, design och ledning av evenemang och övergripande ämnen som gör att du kan utveckla de nödvändiga funktionerna som måste tillämpas i ett evenemang i frågor om strategisk marknadsföring, Management, Corporate Communication, Protocol och alla relaterade discipliner inom kommunikationsområdet.
Det handlar om att ge studenterna tvärgående kunskapsvapen som överskrider den egna specialiseringen i behovet av att arbeta i samordning med övriga avdelningar inom området institutionell kommunikation genom utveckling av företagsevent.
Deras huvudsakliga mål är att utveckla en rad kompetenser, färdigheter och attityder hos studenter för att utöva sin funktion för samordning och ledning av team i utvecklingen av event management, alltid från en global vision av företagets allmänna mål hjälpa den allmänna ledningen att optimera affärsresultat.
Genom utvecklingen av den förvärvade kunskapen kommer en rad färdigheter och kompetenser att stärkas som gör det möjligt att kombinera de som motsvarar verksamhetens inneboende kunskaper med de som motsvarar människors attityd när det gäller förhandling, kommunikation och själva ledarskapet och alla de som de är nödvändiga för skapande, design och ledning av företagsevenemang.
-Synlighet och strategi:
Få en tydlig vision av vad det är för närvarande, samt var tydlig med den globala affärs- och kommunikationsplanen för att arbeta enligt gemensamma mål
- Granskning av information:
Bemästra driften av alla interna informationssystem, marknadsundersökningstekniker och alla tillgängliga interna och externa källor för att veta var du ska leta för att fånga information. Kontakter på hög nivå, arbetsnätverk, familjeliv, vänskap, publikationer etc. bör vara dina medel för ständig kunskap som bekräftar eller formar visionen.
-Förståelse för verksamheten och global vision:
Känner perfekt till alla särdrag i verksamheten och teknikerna och metoderna för att utveckla den strategiska kartan över evenemanget i dess design och de delar som kommer att påverkas. Du måste ha ett globalt tänkande som gör att du kan se organisationen i relation till alla delar som utgör den internt och som den relaterar till externt.
- Behandling av människor:
Styr och hantera team så att deras medlemmar uppnår sina mål, har den nödvändiga motivationen och kan utvecklas som människor och professionella.
-Kommunikation:
Behärska kommunikationstekniker såväl som effektiva presentationstekniker. Kommunikationsförmåga är grundläggande.
-Förhandlingsteknik
Uppnå en hög förhandlingskapacitet, genom de nödvändiga teknikerna för att uppnå bästa resultat i relationerna mellan de olika publiken som berörs av evenemanget.
-Projektutveckling:
Kunna implementera och genomföra de definierade strategierna
-Utvärdering och kontroll:
Etablera ledningskontrollsystem vid utveckling av funktioner och för utvärdering av resultat.
-Personliga skickligheter:
Utveckla färdigheter relaterade till emotionell intelligens (självkännedom, självkontroll och självmotivation) och social intelligens (tillit i gruppen, erfarenhetsbidrag, aktivt lyssnande, etc.)
- Evolution och förändring:
Vet hur man korrekt hanterar förändringar i externa och interna miljöer och de möjliga kriser som dessa förändringar orsakar.
-Egen skådespelarstil:
Skapa din egen ledarstil som låter dig motivera människor och förena dem mot samma mål.
Programa
Modul 1: Design, skapande och planering av evenemang - 6 ECTS-
- Briefingen
- Creatividad e innovación para eventos
- Planificación estratégica
- Gestión de Proyectos
- Gestión del tiempo
- Business plan
Modul 2: Corporate Event Direction and Management – 8 ECTS
- Fundamentos de Economía
- Habilidades directivas
- Liderazgo y Gestión de equipos
- Målstyrning
- Coaching
- RSC y Sostenibilidad
- Formación de portavoces
Modul 3: Global Communication Management for Events - 4 ECTS-
- Allmän kommunikationsteori
- Pressbyrån vid evenemang
- Media vid evenemang
Modul 4: Marknadsföring vid evenemang - 3 ECTS
- Marketing para eventos
- Behandling av marknader
- Företagsbilden vid evenemang
Modul 5: Reklam och PR vid evenemang - 3 ECTS
- PR vid evenemang
- Reklam och evenemang
- Behandling av allmänheten
- Företagens sociala ansvar
Modul 6: Organisation Protocol Techniques-6 ECTS
- Concepto de Protocolo
- Tratamiento del anfitrión
- Las presidencias
- Sistemas de ordenación
- Tipos de mesas
- El Programa y sus técnicas
Modul 7: Protokoll och evenemang -8 hp
- Legislación protocolaria
- Protocolo Oficial
- Protocolo de empresa
- Protocolo social e imagen personal
- Restauración y Catering
- Protocolo Internacional
- Protocolo Militar
Modul 8: Organisering av vanehändelser – 5 hp
- Inauguraciones
- Recibimientos y recepciones
- Conferencias
- Presentaciones de productos
- Organización de Cumbres
- Las primeras piedras
- Los presupuestos
- Organización de Congresos
Delkurs 9: Ledning och praktiskt genomförande av evenemang – 10 ECTS
- Escenografía y Puesta en escena
- Eventproduktion
- Catering vid event
- Taller de Eventos oficiales
- Taller de Eventos corporativos
- Taller de Eventos culturales
- Taller de Eventos deportivos
Delkurs 10: Extern yrkespraktik -5 ECTS
Innehåll:
Praktikplatserna är obligatoriska och kommer att genomföras i eventorganisations-, protokoll- och kommunikationsföretag samt på motsvarande avdelningar på såväl offentliga institutioner som privata företag. Dessa praktikplatser kommer att övervakas av en professionell handledare i destinationsföretaget och en akademisk handledare vid skolan.
Delkurs 11: Masterarbete - 6 hp
Modalidades de estudio
Los programas se desarrollan de manera modular con el fin de hacerlos más legibles y manejables en la evolución lógica del proceso de aprendizaje y la metodología de estudio se basa en tres cuestiones fundamentales:.
B-LEARNING
Se establece un sistema combinando la enseñanza presencial en las aulas con el trabajo en línea en donde el alumno adapta el estudio a sus circunstancias particulares de tiempo, lugar y espacio de trabajo.
Det är en hybrid inlärning där läraren i ansikte mot ansikte förklarar innehållet, organiserar arbetet, begär utveckling av uppgifter, föreslår axiom, löser tvivel etc. Allt detta kombineras med online-arbete där forskning uppmuntras att utföra uppgifter antingen individuellt eller genom samarbete, och på så sätt utveckla sina förmågor, genomföra kontinuerliga självutvärderingskontroller.
CASEMETODEN
Initierad vid Harvard University framstår fallmetoden som behovet av att studenter ska möta verkliga situationer och måste fatta beslut, utvärdera åtgärder, göra välgrundade bedömningar, etc.
Det är en aktiv inlärningsteknik, inriktad på elevens undersökning av ett verkligt och specifikt problem som hjälper eleven att skaffa sig grunden för induktiva studier.
Det utgår från definitionen av ett specifikt fall så att eleven kan förstå, känna till och analysera hela sammanhanget och de variabler som ingriper i fallet.
Målen med denna teknik är:
- Utbilda framtida yrkesverksamma som är kapabla att för varje enskilt problem hitta den sakkunniga, personliga lösningen anpassad till det givna sociala, mänskliga och juridiska sammanhanget.
- Arbeta utifrån ett professionellt förhållningssätt med problemen i en specifik miljö.
Det professionella förhållningssättet är baserat på ett verkligt problem, med dess inslag av förvirring, ibland motsägelsefulla, precis som de förekommer i verkligheten och en professionell beskrivning, teoretiskt välgrundad, efterfrågas, som jämför den specifika situation som presenteras med den teoretiska modellen, identifierar ärendets egenheter, föreslå strategier för att lösa ärendet, tillämpa och utvärdera resultaten. - Skapa lärande sammanhang som underlättar konstruktionen av kunskap och gynnar verbalisering, förklaring, kontrast och omarbetning av idéer och kunskap.
Prácticas y bolsa de trabajo
La Escuela Internacional de Protocolo tiene a disposición de los alumnos un servicio de orientación laboral desde el que se gestionan las prácticas educativas y se canalizan las ofertas de empleo que las empresas hacen llegar a la EIP.
Prácticas educativas
Praktikplatserna syftar till att ge en heltäckande utbildning för studenten genom ett parallellt utbildningsprogram på universitetet och i företaget, som kombinerar teori och praktik. MBA i Protocol, Creation, Design och Event Management inkluderar 5 ECTS i praktik i sin studieplan
La Escuela cuenta actualmente con numerosos convenios firmados con empresas e instituciones públicas , lo que posibilita que cada año todos los alumnos que lo deseen o acrediten tener los conocimientos mínimos requeridos puedan hacer sus prácticas reales en organización de actos y en otras responsabilidades afines a los gabinetes de organización de eventos, marketing, publicidad, comunicación corporativa y relaciones institucionales.
På samma sätt främjar EIP sina egna evenemang som, under ledning av kvalificerade experter, sköts av studenterna själva, och har därmed ytterligare en möjlighet att närma sig den verkliga marknaden. Slutligen uppmuntrar skolan, genom sitt evenemangsorganisationsföretag, NHV, att elever deltar som assistenter, juniorer, seniorer och koordinatorer i alla evenemang som den anordnar, vilket inte bara utgör ett perfekt komplement till deras utbildning, utan också början på deras utveckling och professionell mognad.
Requisitos de ingreso
Estar en posesión de cualquier licenciatura o diplomatura universitaria, o bien, tener una experiencia profesional mínima de tres años en el área de protocolo, producción y la gestión de eventos en la empresa (plazas limitadas).
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Master i företagsekonomi (Leisure Management: turism, gästfrihet, evenemang)
- Madrid, Spanien
- Barcelona, Spanien