
MBA in
MBA French Marketing Excellence ESC PAU Business School

Stipendier
Introduktion
Frankrike har en unik position och utmärker sig vad gäller kulturell mångfald, vetenskaplig forskning, gästfrihet och affärsmannaskap. Programmet använder exempel på internationella industrier, där Frankrike utmärker sig, för att undervisa avancerade marknadsföringsteorier och tekniker. I programmet ingår också en praktikplats och en avhandling. Det erbjuder en unik och utmanande upplevelse och samtidigt öka de långsiktiga karriärmöjligheterna och personlig utveckling för studenter.
Denna kurs bidrar direkt till 4 av de fyra lärandemålen för masterprogrammet. De mätningar som gjorts i denna kurs bidrar till genomförandet av AOL-kvalitetssäkringsprocessen för detta program.
- Definiera internationella strategier för lyx, mat, vin och tekniska produkter
- Känner till de viktigaste egenskaperna hos dessa fyra sektorer
- Definiera en global strategi för reklam, design, digital
- Skapa en internationell försäljnings- och marknadsföringsstrategi
- Känner till de viktigaste aktörerna inom distribution över hela världen (Wall-Mart, Carrefour, Tesco, Hard-Discount, etc.)
© ESC PAU Business School
Lärandemål
LG1. Med en stark kunskap om organisationens roll och plats inom globala ekonomier, kunna behärska:
- ledningstekniker (kandidater)
- hanteringsstrategier och beslutsprocesser (master)
LG2. Förvärva färdigheter och verktyg för att bli (eller bli) Tomorrower
LG3. Handla med ett globalt och ansvarsfullt tankesätt
LG4. Tänk i ett cirkulärt ekonomi-sammanhang
- Varaktighet: 12 månader
- Intag: september
- Studieavgifter: 11 000 euro
- Tidsfrist: 15 juli
- Ansökningsavgifter: 100 €
- Campus: Pau (Frankrike)
sökande:
- Fransk kandidatexamen (B + 4) eller validerad Master 1
- God kunskap inom ledning, statistik och ekonomi
- Engelska nivå: verifierad under ansökningsprocessen eller en TOEIC på 750
Alumni Industries och jobb
Efter att ha avslutat MBA kan eleverna kandidater till jobb inom lyxbranschen över hela världen.
- Marknadschef
- Produktchef
- Varumärkesdirektör
- Event Manager
- Operativ marknadschef