MBA International Management - Supply Chain Management
VARAKTIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 9 600
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Leds av en fakultet av branschexperter kommer deltagare i ESB MBA att skaffa sig djup kunskap om det breda spektrumet av utmaningar inom upphandling, produktion och distribution av varor och tjänster. Reflektera över hur man tillämpar nya tillvägagångssätt för att designa flexibla och synkroniserade värdeströmmar i en komplex internationell försörjningskedja. Baserat på fallstudier kommer studenterna att tränas för att snabbt kunna få en överblick över de sammanhängande elementen inom en försörjningskedja och möjliggörs att identifiera framgångsfaktorer genom att tillämpa strukturerande och analytiska metoder för komplexa problem. Utexaminerade ESB MBA Supply Chain kommer att kunna övertyga och motivera sina anställda till förändringar och kommer att vara kompetenta partners för specialister inom produktion och logistik.
Galleri
Idealiska studenter
Utexaminerade inom alla discipliner kan skrivas in om de har minst två års yrkeserfarenhet efter avslutad kandidatexamen. Utexaminerade inom ingenjörsvetenskap, naturvetenskap eller humaniora kommer att uppnå examenskvalifikationer för att förbättra sina karriärmöjligheter.
Antagningar
Läroplan
ECTS: 90
Fyra av tio inriktningar
Kärnmoduler: Termin 1/ vinterterminen (oktober till februari)
- Business in Numbers: Redovisning och ekonomi
- Hantera efterfrågan och utbud
- Strategi för framtiden
- Hantera människor och kultur
- Ledningsrättsliga ramar
- Tyska 1 / Affärsspråk 1
- Tyska 2 / Affärsspråk 2
- Business Research Methods
- Företagsplacering & projektrapport
- Magisteruppsats
Valbara: Termin 2/ sommartermin (mars till juli)
- Lean Enterprise Management
- Förhandla över gränserna
- International Sales Management
- Datadriven marknadsföring
- Utnyttja mångfald, rättvisa och inkludering (DEI) som organisatoriska drivkrafter
- Dataanalys och beslutsfattande
- Hållbarhetsdynamik
- Organisatorisk och affärsomvandling
- Affärsmodeller för en cirkulär ekonomi
- Skapande och genomförande av strategi
IN-Company Project: Sommarlov/ termin 3/ vintertermin (augusti till november)
Obligatorisk modul
- Strategi och företagsamhet
- Hantera efterfrågan och utbud
- Ekonomisk och juridisk styrning
- Bokföring och finans
- Organisatoriskt beteende
Valfri
- International Technology Management
- Internationell marknadsföring och försäljning
- Internationell strategi och företagsutveckling
- Fyra av tio inriktningar
Magisteruppsats: Termin 3/ vintertermin (november till februari)