MBA International Management - Dataanalys och beslutsfattande
Reutlingen, Tyskland
VARAKTIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 9 600
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Dataanalys och beslutsfattande är en viktig del av ESB MBA, utformad för att ge framtida företagsledare kompetens att använda data i beslutsprocesser. Denna omfattande MBA täcker allt från grunderna för dataanalys som datalagring, organisation, transformation och visualisering till avancerade tekniker och tillämpningar av maskininlärning. Studenterna kommer att få praktisk erfarenhet av att utforska datamängder, formulera hypoteser och testa empiriska metoder. Lär dig om vikten av att kombinera affärsfrågor med datadrivna lösningar för att effektivt visualisera och kommunicera komplexa analysresultat till publik med olika nivåer av statistisk expertis. ESB MBA-utexaminerade kommer att vara beredda att möta verkliga affärsutmaningar med sina förfinade dataanalysfärdigheter.
Galleri
Idealiska studenter
Utexaminerade inom alla discipliner kan skrivas in om de har minst två års yrkeserfarenhet efter avslutad kandidatexamen. Utexaminerade inom ingenjörsvetenskap, naturvetenskap eller humaniora kommer att uppnå examenskvalifikationer för att förbättra sina karriärmöjligheter.
Antagningar
Läroplan
ECTS: 90
Fyra av tio inriktningar
Kärnmoduler: Termin 1/ vinterterminen (oktober till februari)
- Business in Numbers: Redovisning och ekonomi
- Hantera efterfrågan och utbud
- Strategi för framtiden
- Hantera människor och kultur
- Ledningsrättsliga ramar
- Tyska 1 / Affärsspråk 1
- Tyska 2 / Affärsspråk 2
- Business Research Methods
- Företagsplacering & projektrapport
- Magisteruppsats
Valbara: Termin 2/ sommartermin (mars till juli)
- Lean Enterprise Management
- Förhandla över gränserna
- International Sales Management
- Datadriven marknadsföring
- Utnyttja mångfald, rättvisa och inkludering (DEI) som organisatoriska drivkrafter
- Dataanalys och beslutsfattande
- Hållbarhetsdynamik
- Organisatorisk och affärsomvandling
- Affärsmodeller för en cirkulär ekonomi
- Skapande och genomförande av strategi
IN-Company Project: Sommarlov/ termin 3/ vintertermin (augusti till november)
Obligatorisk modul
- Strategi och företagsamhet
- Hantera efterfrågan och utbud
- Ekonomisk och juridisk styrning
- Bokföring och finans
- Organisatoriskt beteende
Valfri
- International Technology Management
- Internationell marknadsföring och försäljning
- Internationell strategi och företagsutveckling
- Fyra av tio inriktningar
Magisteruppsats: Termin 3/ vintertermin (november till februari)