MBA - Business Administration (examensarbete / icke-uppsats)
Famagusta, Cypern
VARAKTIGHET
0 Semesters
SPRÅK
Engelsk, Turkiska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2023
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Våra masterprogram i Business Administration (MBA) och i Marketing Management (M.Sc.) öppen för studenter från alla akademisk bakgrund. MBA-programmet traditionellt varar i tre terminer (vanligtvis något mer med avhandlingen alternativet) och marknadsföring mästare varar i två terminer (vanligtvis något mer med avhandlingen alternativet). Beroende på din bakgrund kan emellertid en termin av grundkurser vara nödvändigt före eller tillsammans med din vanliga kurser. Vi rekommenderar att sökande som syftar till att fortsätta att Ph.D. att välja ett masterprogram med avhandlingen alternativet. Omvänt, råder vi sökande som syftar till att arbeta inom industrin för att välja ett program utan examensarbete. Sökande till med avhandlingen program uppmanas att ansöka tidigt och att stärka deras applikationsportfölj genom att inkludera bevis på forskning kompetens och språkkunskaper.
MBA (i turkiska språket)
Populärt med yrkesverksamma och några av våra turkiska studenter är vårt MBA-program (İşletme Yönetimi) erbjuds i kvällar turkiska språket i off-campus anläggningar i huvudstaden Nicosia (Lefkosa). Det har också avhandlingen och icke-uppsats alternativ och är liknande i längd och innehåll till vår traditionella MBA-program i engelska språket.
Förkunskapskrav
MBA och marknadsföring masterprogram är öppna för sökande från alla akademisk bakgrund med akademisk CGPA över 2.5 av 4,00 eller motsvarande.
Fakultetsforskningsintressen
Följande är en vägledande förteckning över våra forskningsintressen på forskarforskarnivå: nonunion arbetstagarrepresentation planer, unionization, nätverk relationer i IR-system, positiva anställd arbetsgivare relationer, medarbetarnas utveckling, strategier för hållbar utveckling, relationer intressenter, företagens sociala ansvar, internationell marknadsföring , konsumentbeteende, entreprenörskap, affärsutvecklingstjänster, kognitiva stilar, human resource management, rekrytering och urval, organisatorisk rättvisa, kundtillfredsställelse, service marknadsföring, servicekvalitet, exportmodeller för små och medelstora.