
MBA in
Innovation och entreprenörskap
EDC Paris Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk, Franska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 400 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Bli morgondagens företagsledare
Lärandemetodik
- Fallstudiemetod
- Projektbaserat lärande
- Tvärvetenskaplig inriktning
- Självledat lärande (tillgång till databaser med företagsinnehåll)
Programmets struktur
Genomförandet av den akademiska kursen själv, som består av fyra olika inlärningssegment : orientering, kärnkurser, koncentration och MBA-uppsats.
Samtidigt har eleverna tillgång till en uppsättning tjänster utanför klassrummet som är utformade för att göra deras inlärningsupplevelse fullständig, till exempel professionella karriärtjänster, företag och sociala nätverkstjänster, bland andra.
Vår MBA väger 75 hp. Det inkluderar franska kraschkurser (4 dagar - 24 timmar) och en induktionsdag (6 timmar).
- Workshops / seminarier kommer att spridas under hela programmet.
- Instruktörsprofil: Experter med ett starkt resultat i ledande innovativa och entreprenörsprojekt Kärnfakultet vid EDC Paris Business School (högst rankade affärsskola i Frankrike)
- Målet för deltagarna: chefer och ledare som är villiga att öka sin bärare genom en innovativ och företagande vision om ledningen.
- Programvaraktighet: 12 månader (inklusive avhandling).
Antagningar
Läroplan
Curriculum
Zooma på orientering
Den innehåller franska krockkurser (4 dagar - 24 timmar) och en introduktionsdag (6 timmar).
Zoom på kärnkurser (48 hp)
Kärnkurser omfattar grundläggande och viktiga affärsområden; kärnkurser är indelade i block som väger 6 högskolepoäng (36 timmar). Varje block består av 2 kurser som väger 3 poäng vardera.
- Strategi och innovation
- Strategisk ledning
- Innovationshantering
- Redovisning och finans
- Finansiell analys
- Företagsekonomi
- Värderingsarkitektur & processer
- Hantera Supply Chain
- Hantera informationssystem och processer
- Hantera människor och organisationer (HRM & organisatoriskt beteende)
- Internationell HRM (Human Resources Management)
- Organisatoriskt beteende
- Marknadsföring och internationellt företag
- Marknadsföring
- Internationell verksamhet
- Prestationshantering
- Kostnadsberäkning
- Management Control
- Data-driven beslutsfattande
- Ledarekonomi (Micro & Macro)
- Modeller för beslutsfattande / kvantitativa metoder
- Ledar- och ledarutveckling
- Team och interkulturell ledning
- Emotionell intelligens och CSR
Eleverna lär sig:
- Att förstå dynamiken i miljön för att definiera strategiska och marknadsföringsåtgärder för att skapa hållbara konkurrensfördelar
- Hur man driver värdeskapande för intressenter och bedömer möjligheter och investeringar ett företag kan upprätthålla
- Att framgångsrik strategi genomförande ligger inte bara i smarta och motiverade människor utan även i effektiva och effektiva processer.
Zooma in koncentrationen "Innovation och entreprenörskap" (16 hp)
Koncentrationskurser omfattar avancerade affärsområden; varje koncentrationskurs består av 4 poäng (24 timmar) - Koncentrationskurser väger 16 hp
- Business Model Innovations på Digital Age
- Ny produktutveckling
- Från affärsmöjlighet till affärsplan
- Transformera organisationen - företagsentreprenörskap
De viktigaste fördelarna för studenterna
- Berikning-tack vare ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt
- Håller sig uppdaterad när programmen ständigt revideras
- Anställbarhet - som ett resultat av att förvärva kompetenser som är mest efterfrågade
Zoom på MBA-uppsatsen (11 hp)
MBA-avhandlingen är ett tillfälle att sätta all den kunskap som förvärvas i praktiken och ackreditera dina färdigheter som verkställande.
Alla projekt utförs som en grupp och försvaras sedan framför en akademisk panel
MBA-avhandlingen är den centrala kärnan i programmet och har status som en kurs i sig själv. På denna kurs utformar och rullar gruppen en affärsplan utifrån ett av två alternativ: ett teoretiskt forskningsprojekt relaterat till någon aspekt av företagsorganisation; eller en funktionell verksamhetsplan baserad på ett verkligt företag och en situation.
Riktlinjerna för utvecklingen av denna plan och bildande av arbetsgrupperna presenteras under kursen.
MBA-avhandlingen har fyra huvudmål:
- Utveckla de färdigheter och tekniker som krävs för att genomföra ett forskningsprojekt
- Förbättra förmågan att lösa problem i okända miljöer i sammanhang relaterade till entreprenörskap och näringsliv
- Integrera den kunskap du har förvärvat på MBA
- Förstå dynamiken i grupproller och lagproduktivitet i relation till forskning.
Innan vi börjar arbeta med sin MBA-avhandling kommer deltagarna att följa ett seminarium om hur man genomför en ledarskaps- och företagsförfrågan och forskning (9 timmar)
Zooma in Personlig utveckling och karriärtjänster (48 timmar)
Personlig utveckling är kritisk (en MBA är en livsförändrande upplevelse!), Men karriärservice är lika avgörande för rankingen och elevernas totala tillfredsställelse.
- 24 timmar kring personlig utveckling inklusive ämnen kring kommunikation och presentation, en gratis MBTI-bedömning (eller liknande) och nätverk,
- 24 timmar runt karriärtjänster inklusive workshops, evenemang, CV-kliniker, håliga intervjuer etc.
Workshops / seminarier kommer att spridas över hela programmet.
Corporate Relations Department kommer att vara djupt involverad i utformningen och leveransen av det här spåret.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Marknadsdirektör - Chief Digital Officer - Chief Operation Officer - Affärsutvecklingschef - Innovationschef - Strategisk projektdirektör/chef etc.