Executive MBA
EADA Business School, Executive Education
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
14 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 39 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Den prestigefyllda Financial Times Ranking publicerar en årlig lista över de bästa universiteten och handelshögskolorna. I sin senaste utgåva, motsvarande 2023, av de mer än tolv tusen handelshögskolor som finns just i världen, rankas EADA i Top #16 i öppna program, och erkänner därmed vår undervisningskvalitet, utbildningsförslagsdesign, karaktär internationell nivå och nivå av tillfredsställelse för våra deltagare, bland andra indikatorer.
I ovannämnda ranking vill vi dela med oss av att vi förblir nummer #1 i världen i internationella studenter och att vi i rankingen i kombination med företagsutbildning ligger på #25 i världen.
Executive MBA: Mål
- Analysera och förstå miljön ur ett globalt perspektiv (ekonomiska, sociala aspekter etc.) för att fatta de mest lämpliga strategiska besluten i ett företag.
- Upptäck affärsmöjligheter, både inom och utanför ditt företag och utveckla en affärsplan, antingen som intraprenör eller som entreprenör.
- Skaffa dig en global vision av organisationen som gör att du kan känna igen effekten av de beslut som fattas inom de olika funktionsområdena.
- Utveckla nyckelkompetenserna för att framgångsrikt ta på sig ledarskapet för team och organisation, och fungera som en nyckelfaktor för förändring.
- Designa din egen professionella utvecklingsplan utifrån definitionen av ett syfte och utifrån dina mål och personliga intressen.
- Utvärdera och träna dina ledaregenskaper, din emotionella intelligens och neurokognitiva aktivitet baserat på den innovativa och unika metodiken som erbjuds av Training Lab.
Executive MBA kommer att ge dig en tvärgående vision av verksamheten, analysera och förstå miljön ur ett globalt perspektiv (ekonomiska, sociala aspekter, etc.) för att fatta de mest lämpliga strategiska besluten i ett företag.
Huvudattribut
1. Transversell och holistisk affärsvision
2. Ledarskapsspår: Utveckling av ledningsförmåga
3. Transformativt program i den digitala tidsåldern
4. Internationell karaktär
5. Personlig professionell utvecklingsplan