MBA
DEI College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Thessaloniki, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Institutionen för företagsekonomi vid DEI COLLEGE, i samarbete med University of Sunderland, syftar till att utbilda doktorander inom områden som kommer att bygga en framgångsrik affärskarriär med en internationellt erkänd examen. Forskarutbildningar ger ett dynamiskt och balanserat förhållande mellan ledningskunskap och akademisk expertis, utrusta potentiella akademiker med värdefull praktisk kunskap direkt från marknaden, ledarskapsförmåga, självförtroende och konkurrensfördelar, okonventionellt sätt att tänka och innovativ kritisk förmåga, orientering mot lösningar och entreprenörsanda med en globaliserad och utåtriktad syn.
Forskarutbildningen i företagsekonomi - MBA är perfekt för akademiker som vill ha en internationellt erkänd forskarutbildning, med direkt tillgång till affärsmarknaden. Läroplanen är utformad för att ge ett dynamiskt och balanserat förhållande mellan ledningskunskap och akademisk expertis, utrusta framtida företagsledare och medlemmar i organisationer med nödvändiga kvalifikationer.
Idealiska studenter
MBA-programmet riktar sig till dig som:
- Önskar att få värdefull praktisk kunskap direkt från marknaden
- Sträva efter att utveckla sin kritiska förmåga och kunskap om aktuella frågor som berör företag
- Vill skaffa kvalitativ och kvantitativ kunskap relaterad till problemlösning
- Önskar att få en extrovert syn på näringslivet så att de kan få en konkurrensfördel på arbetsmarknaden
Antagningar
Läroplan
Programmet pågår i tolv månader och startar i oktober-november och i januari-februari varje läsår.
Modulerna är följande:
1: a terminen
Ekonomistyrning och kontroll
Studenterna kommer att introduceras till huvudområdena ekonomistyrning och finansiell kontroll. De kommer att studera redovisningens roll i utarbetandet av strategiska planer, mätning och jämförelse av finansiella resultat, konceptet för en enhets kostnad i operativ och strategisk ledning och den övergripande förvaltningen och kostnadsanalysen. Samtidigt kommer studenterna att lära sig metoderna för kostnadsberäkning och kontroll, principerna för strategisk planering i beslutsfattande och begreppet budget. De kommer att studera budgetförberedelser och finansiell kontroll, utvärdering av investeringsmöjligheter, beslut om företagsfinansiering och rörelsekapitalets roll för att tillhandahålla företagsfinansiering.
Strategisk ledning i ett internationellt sammanhang
Efter att ha studerat ekonomistyrning och kontroll kommer studenterna att få möjlighet att fördjupa sig i att utforska olika ämnen inom området strategi och internationellt företagande, eftersom näringslivet alltmer går mot ett globalt perspektiv. Under programmet kommer centrala och aktuella frågor relaterade till internationell och global strategisk ledning att undersökas, studera utformningen av strategisk ledning och ledarskapsprocesser, samt hur strategiska beslut påverkar verksamheten hos organisationer som gör affärer både nationellt och internationellt .
Professionell ledning och ledarskapsutveckling
Studenter kommer att få möjlighet att studera och utveckla sin personliga ledarskapsstil, genom en rad ledarskaps- och managementteorier. Under programmet kommer studenterna att utforska ämnen som strategi och förändring, de tre nivåerna av strategi och beslutsfattande, skillnader mellan ledning och ledarskap, ledarskap attityder och motivationer, emotionell intelligens och personlig ledarskapsstil, transaktions- och transformerande ledarskap och övergripande personalutvecklingsplanering .
2: a termen
Värdeskapande i organisationer - Operations and Marketing Management
Studenterna kommer att utveckla kritiskt tänkande om hur organisationer skapar värde för kunder genom att integrera nyckelaspekter av verksamhet och marknadsföringsstrategi. Under programmet kommer studenterna att studera värdeskapande som det primära målet för organisationer, oavsett om de är nystartade eller befintliga, från de första idéerna om produkter och tjänster till spridningen till nya marknader. Studenterna kommer att läras grundläggande begrepp, modeller och teorier för modern verksamhetsledning och marknadsföringsstrategi och kommer att fokusera på tillämpningen av ramverk som inkluderar de grundläggande funktionerna i en organisation.
Det här avsnittet undersöker de nuvarande utmaningarna i dagens flyktiga konkurrensmiljö. Nyckelämnen inkluderar: värdeskapande och innovation, aspekter av driftledning relaterade till design, planering, kontroll och förbättring av verksamheten, vikten av kraftvärmerelationer och uppskattningen av de otaliga kanalerna genom vilka kunder upplever och interagerar med företag.
Specialiseringskurser
MBA i ekonomi
Management Accounting och ekonomi för beslutsfattande
MBA i marknadsföring
Hantera varumärken / Digital marknadsföring
MBA i Human Resource Management
Contemporary International Human Resource Management
3: e terminen
MBA-projekt
Slutligt projekt
I samarbete med institutionens akademiska handledare och med hjälp av en tillämpad affärsforskningsmetod kommer studenterna att välja formatet på sitt slutprojekt bland en avhandling, ett tillämpat företagsprojekt, ett företagsprojekt eller en affärsuppsats. Varje student avhandling bör innehålla en tydlig sammanfattning, en sammanfattning av den organisation som forskas på, en genomgång av relevant akademisk litteratur och utdrag av giltiga forskningsfrågor från både litteraturen och organisationen eller affärsfrågor. Samtidigt ska studenten göra en genomgång av de metodologiska frågeställningar som är relaterade till forskningsämnet, inklusive den kritiska utvärderingen av alternativa forskningsmetoder och deras begränsningar, en genomgång av den använda forskningsmetoden och datainsamlingsteknikerna, som inkluderar intervjuer, observationer och . deltagares observation, såväl som deras implikationer och begränsningar. Särskild tonvikt kommer att läggas på tolkning och analys av kvalitativa och eventuellt kvantitativa data, med användning av lämpliga statistiska och beräkningstekniker samt på presentationen av empiriska resultat.
*Modulerna kan ändras varje år.
Karriärmöjligheter
Efter framgångsrikt slutförande av programmet kommer studenten att ha förvärvat kunskaper och färdigheter för att göra en karriär där han / hon kommer att dra nytta av de utmärkta möjligheterna för internationellt nätverkande med företag, offentliga organ, ideella organisationer och institutioner inom den sociala ekonomin. Du kommer att dra nytta av den praktiska erfarenheten och dynamiken hos många chefer från privata företag och organisationer, få en mängd olika affärsincitament från Grekland och utomlands, delta i internationella affärsuppdrag och forskningsprogram och i detalj känna till de framväxande och modernaste metoderna. inom området handel, ledning och affärsutveckling.