
Master of Business Administration MBA (Global)
Dubai, Förenade arabemiraten
VARAKTIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
AED 99 225 *
STUDIEFORMAT
Blandad, På Campus
* sept 2025 intag
Introduktion
Kursöversikt
Med fokus på anställbarhet och förbättra dina förmågor, kommer den här kursen också att hjälpa till att utveckla dina allmänna kommunikations- och interpersonella färdigheter, vilket gör den perfekt för yrkesverksamma i tidiga karriärer och akademiker. Det kommer också att hjälpa dig att bättre formulera dina färdigheter, förmågor och prestationer för att skapa en personlig utvecklingsportfölj för användning i ditt CV och jobbansökningar.
Tonvikten läggs på att få en avancerad och tillämpad förståelse för nyckelaspekterna av internationella affärer, vilket gör att du kan samtala med globala företag genom praktisk tillämpning och samtida teori.
Nyckelfunktioner
- En tidig karriär MBA är idealisk för nyutexaminerade eller de utan chefserfarenhet. Kursen fokuserar på att förbättra överförbara färdigheter och hjälpa dig att formulera dina förmågor och prestationer för att fånga arbetsgivares uppmärksamhet när du söker jobb.
- Du kommer att kunna delta i exklusiva affärssamtal och evenemang, vilket gör att du kan bygga ett nätverk av branschkontakter.
- Dra nytta av tillgången till branschnätverken och deras kostnadsfria informativa evenemang, affärspratshower och nätverkssessioner för alla entreprenörsstudenter som är intresserade av innovation eller vill starta eget företag.
- Programledarna är erfarna proffs som är dedikerade till att säkerställa att studenter får en utbildning av hög kvalitet. De är lättillgängliga för att svara på alla frågor eller problem som studenter kan ha angående ackrediteringsprocessen eller kursinnehållet.
- DMU Dubai-studenter kan nu dra nytta av Industry Advisory Board, som består av ledande experter och proffs på företagsnivå. Styrelsen ger värdefulla insikter och vägledning för att säkerställa att läroplanen förblir relevant och aktuell med trender och krav i branschen.
- Dra nytta av blockundervisning, där ett förenklat schema för "blockinlärning" innebär att du kommer att studera ett ämne i taget och har mer tid att engagera dig i ditt lärande, få snabbare feedback och få en bättre balans mellan studier och liv.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
DMU Dubai erbjuder en rad stipendier och rabatter till kvalificerade sökande, inklusive:
rabatter
- Tidiga ansökningsrabatter
- Full rabatt på förskottsbetalning
- Företagsrabatt
- Familjerabatt
- Studenter med beslutsamhetsrabatt
- Inträdesrabatter för evenemang
Stipendier och utmärkelser
- International Year Zero Progression Award
- Internationella studenter stipendium
- Idrottsstipendium
- Stipendium för samhällsengagemang
- Graduate Excellence Awards
- Alumnstipendium
- Akademisk meritstipendium
Läroplan
Kursmoduler
- Block 1: Ledarskap och Business Sustainability
- Block 2: Avancerad strategisk ledning
- Block 3: Cross-Cultural Management and Marketing
- Block 4: Business Finance och Enterprise Development
- Block 5 & 6: Ett av följande:
- Forskningsmetoder & Entreprenörskapsprojekt
- Metoder & konsultprojekt (simulator)
- Forskningsmetoder & Entreprenörskapsprojekt
- Metoder & konsultprojekt (simulator)
Obs: Alla moduler är vägledande och baserade på den aktuella akademiska sessionen. Kursinformationen är korrekt vid publiceringstillfället och är föremål för granskning. Exakta moduler kan därför variera för ditt intag för att hålla innehållet aktuellt. Om det finns ändringar i din kurs kommer vi, där det är rimligt, att vidta åtgärder för att informera dig om det är lämpligt.
Undervisning och bedömningar
Kursen bygger på en blandning av veckovisa stora gruppsessioner, handledning och onlineresurser och självstudier. Formativ feedback i klassen är en nyckelstrategi för att engagera eleverna att ständigt reflektera över hur de kan närma sig och utvärdera sitt lärande och möta bedömningsresultaten.
Bedömningsuppgifterna varieras genom användning av portföljer som gör det möjligt för eleverna att påbörja bedömningsuppgifter tidigt i modulen, få formativ feedback och lämna in uppgifter tillsammans i slutet av modulen.