Blandad online MBA
Halifax Regional Municipality, Kanada
VARAKTIGHET
2 up to 7 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
Blandad, Distansutbildning
Introduktion
Designad för upptagna yrkesverksamma i mitten av karriären, Dalhousies Blended Online MBA gör det möjligt för studenter att utveckla sin karriär på sina egna villkor genom sin programleverans. Med 90% av programmet levereras asynkront online, lära dig var du än är utan att behöva göra drastiska förändringar i ditt personliga eller professionella liv. Slutför resten av programmet i två till fem dagars intensiva sessioner i slutet av varje akademisk termin i utvalda städer i hela Kanada, där du kommer att främja rika kontakter med dina klasskamrater, professorer, och instruktörer.
Få mer autonomi över din inlärningsupplevelse genom att slutföra detta deltidsprogram på så lite som tre och ett halvt år till så många som sju år, ger dig den flexibilitet du behöver för att balansera dina inlärningsbehov med din livsstil och nuvarande yrkesansvar.
Blended Online MBA-läroplanen utvecklades och levereras av akademiker i världsklass och finansiella tjänster och ledarskapsexperter som arbetar i nära samarbete med arbetsgivare och branschföreningar, ger studenterna möjlighet att specialisera sig på antingen finansiella tjänster eller ledarskap.
Vår fakultet och personal
Mycket tillgänglig, våra professorer är innovatörer och påverkare inom sina kompetensområden. De bedriver banbrytande forskning och genom ledarskap som informerar vad de undervisar och har en verklig inverkan på företag i konkurrenskraftiga industrier runt om i världen.
Att arbeta med dem innebär att du lär dig av branschexperter som ger verklig erfarenhet till klassrummet, lär dig hur du optimerar prestanda, gör hållbarhet lönsam och hanterar med ett globalt perspektiv.
Vår fakultet har skrivit, redigerad, eller samredigerade många böcker, samt otaliga kapitel och artiklar. De har varit medlemmar i och tjänstgjort i ett brett utbud av styrelser och yrkesföreningar, och många fick undervisningsutmärkelser.
Förutom vår fakultet, Blended Online MBA-programpersonalen har åtagit sig att stödja dig under hela din examensresa.
Ackreditering
Blended Online MBA administreras av Dalhousies Rowe School of Business som är ackrediterat av AACSB International. Endast 5% av världens handelshögskolor har denna åtskillnad.
Galleri
Idealiska studenter
Den idealiska kandidaten för denna Pathway av vårt MBA-program är en mitt i karriären arbetande professionell som vill avancera sin karriär. Det krävs att sökande har mer än 5 års relevant yrkeserfarenhet.
Även om detta program är öppet för både inhemska och internationella studenter, är det idealiskt ur studentupplevelseperspektivet att kandidater bor i Kanada.
Vi ber att internationella sökande överväger följande innan de ansöker till vårt program:
- Detta program erbjuds i en deltid Online/Blended-modell och är inte ett program på campus.
- Detta inkluderar synkrona livelektioner online som äger rum efter 18:00 AST (observera att kanadensisk tidszon gäller).
- De flesta studenter bor i Kanada. Grupparbete utgör en betydande del av läroplanen och resultat och äger rum på kvällen med kanadensiska tidszoner.
- Varje kurs inkluderar en obligatorisk personlig 2-3,5 dagars intensiv session i slutet, belägen i en stad över Kanada (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). Bokning av resor, boende och alla relaterade kostnader är studentens ansvar.
- Alla kurser erbjuds inte varje termin eller erbjuds i varje stad och ofta måste studenter vänta på nästa termin för att ta en kurs som behövs för att slutföra deras program.
- Internationella studenter betalar en extra avgift utöver ordinarie undervisning och avgifter, vilket gör varje kurs till cirka $5000 CAD.
- Avgiftsstrukturen för detta program ger inte studenter full tillgång till Dalhousie-tjänster
- Observera att detta programinte kvalificerar internationella studenter för att vara berättigade till ett Post-Graduate Work Permit och internationella studenter kanske inte är berättigade att arbeta i Kanada medan de tar programmet.
- Det är studentens ansvar att ansöka om nödvändiga studievisum och förlängningar etc. i god tid, särskilt innan deras visum går ut så att de kan fortsätta i programmet.
Antagningar
Läroplan
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Studenter tillbringar 2-3,5 dagar i slutet av varje termin på platser som Halifax, Toronto, Calgary eller Vancouver i en intensiv session, och träffas personligen med sina klasskamrater och professor. Aktiviteter och mål för intensivkurser kan variera beroende på klassens och instruktörens karaktär. De kan omfatta föreläsningar, presentationer, simuleringar, gruppaktiviteter, individuella uppgifter och gästföreläsare.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Studieavgift för programmet
Ackrediteringar
Varför studera på Dalhousie University
Vår fakultet
Våra professorer är mycket tillgängliga och är innovatörer och påverkare inom sitt expertområde. De bedriver banbrytande forskning, och genom ledarskap som informerar vad de lär ut, har de en verklig inverkan på affärer i konkurrenskraftiga branscher runt om i världen.
Att arbeta med dem innebär att du kommer att lära dig från branschexperter som tar med dig verklig arbetserfarenhet till klassrummet, lär dig hur du optimerar prestanda, gör hållbarhet lönsam och hanterar med ett globalt perspektiv.
Vår fakultet har skrivit, redigerat eller samredigerat många böcker, såväl som otaliga kapitel och artiklar. De har varit medlemmar i och suttit i en mängd olika styrelser och föreningar, samtidigt som de har fått många undervisningspriser.
Utforska våra fakultetsprofiler
Dalhousie-gemenskapen
Dalhousie ligger i Halifax, Nova Scotia på Kanadas östkust och har över 200 år av undervisningsexpertis – och firar sitt 200-årsjubileum 2018. Som en av Kanadas forskningsintensiva U15-institutioner har universitetet över 135 miljoner USD i forskningsanslag, 49 kanadiska forskningsstolar , och från och med december 2021, 93 Rhodes Scholars.
Dalhousie, ett stort samhälle, har över 20 000 studenter från mer än 115 länder och i sin tur ett starkt alumninätverk med över 150 000 utexaminerade.