Keystone logo
Czech College MBA- Master of Business Administration
Czech College

MBA- Master of Business Administration

18 Months

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

EUR 8 925

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier

Introduktion

We offer our students the unique opportunity to transfer their credits to our partner universities in USA and UK, thus giving them unmatched international exposure

Kvalifikationsmoduler

Analyzing the Competition

När du bedömer marknadspositioneringen för ditt företag eller din produkt krävs det många forskningsområden. En av dessa är att granska dina konkurrenter, undersöka vad de gör, hur de gör det, hur de konkurrerar med dig eller skiljer sig från dig. Denna modul kommer att introducera många utredningstekniker. I slutet av modulen kommer studenterna att vara bekanta med forskningstekniker och tillhörande övningar för att möjliggöra sådan analys.

Creativity and Problem Solving

Chefer och företagsledare måste ständigt hitta sätt att ligga före problem och frågor som påverkar deras dagliga utmaningar. Att lösa problem är naturligtvis centralt i en chefsroll men hur man löser problem är den verkliga utmaningen. Kreativitet i en chefs arbete är ett utmärkt verktyg och om verklig kreativitet kan identifieras och utvecklas kan det vara ett viktigt verktyg i chefens verktygslåda. Denna modul utforskar områdena problemlösning och tankesättet som kan utvecklas för att hjälpa en chef. I slutet av delkursen kommer studenterna att ha lärt sig olika sätt att tänka kring problem och olika tillvägagångssätt för att lösa problem både inom och utanför sin arbetsfunktion.

Culture and Ethics

Kulturen i en organisation definieras av sättet de gör saker på, ledningens etos och de människor som arbetar inom organisationen. Organisationer bör alltid ha en etisk grund för sin kultur. Detta definierar hur de ses i världen. Denna modul tittar på olika aspekter av kultur och etik. Hur den definieras, hur den kan formas och vad den ska säga om organisationen. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå karaktären och betydelsen av kultur och etik och förstå att den måste underskrivas i affärsstrategin.

Kunder och deras behov

Vad och vem är egentligen en kund? Hur säkerställer du att de blir erkända och värderade? Hur vet du vad de vill? Hur vet du att de är nöjda med din produkt och tjänst? Det här är några av de aspekter som tas upp i denna modul. I denna tid av hård konkurrens måste chefer förstå sina kunder och svara snabbt och effektivt på varje given feedback. I slutet av denna modul kommer studenterna att kunna införa en kundservicestrategi för sitt företag.

Developing High-Performance Teams

Team definierar i allmänhet vilken organisation som helst. Oavsett om det är ett fotbollslag, ett team av dansare, ett militärlag eller ett team inom en verksamhet så är de alla beroende av varandra för att maximera prestanda och ju skickligare, sammanhållen och välformad ett lag är, desto bättre kommer de att prestera. Denna modul tittar på olika teamtyper och de inneboende färdigheter som krävs. Den undersöker hur kompetens och sammanhållning kan utvecklas och vårdas. I slutet av modulen kommer eleverna att vara medvetna om de färdigheter de kan tillföra alla lag, vikten av dessa färdigheter och hur de kan utvecklas.

Utveckla dina interpersonella färdigheter

Interpersonella färdigheter täcker många aspekter av mänsklig interaktion. Denna modul undersöker mångfalden av interaktioner som kan uppstå och utforskar hur deras effektivitet kan användas till nytta för verksamheten och för individen. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå effekterna av dessa färdigheter och förstå hur de kan förbättra sina egna mellanmänskliga relationer.

E-Marketing Communications

Marknadsföring är i ett tillstånd av förändring som aldrig förr. Utmaningen är att få ut rätt budskap till marknaden på det mest kostnadseffektiva sättet. Elektronisk marknadsföring är i ett konstant tillstånd av förändring och det blir svårare än någonsin att bedöma och planera för de mest effektiva marknadsföringsvägarna. Den här modulen undersöker några av de inblandade frågorna och utforskar sätt på vilka marknadsföraren kan ligga steget före spelet och säkerställa att budskapet till marknaden är effektivt och konkurrenskraftigt. Vid slutet av modulen ska studenten ha analyserat för- och nackdelar med olika aspekter av e-marknadsföring och kunna sätta ihop en sammanhållen och effektiv strategi för att införliva dem.

Exercises in Quantitative Techniques

Inom en chefsroll finns det tillfällen då kunskap och förståelse för kvantitativa metoder behövs oavsett om det är statistisk analys, finansiell analys eller matematiska beräkningar. Detta område förbises ofta i den dagliga hanteringen, men det är oerhört användbart att ha verktyg och förmåga, när behov uppstår, att utföra sådana beräkningar. Denna modul tittar på de områden där kvantitativa färdigheter kan krävas och i slutet av modulen kommer studenterna att ha utsatts för en rad övningar för att utveckla sina färdigheter inom dessa områden.

Governance and Directorships

En chef arbetar inte isolerat för att leda ett företag. Det finns många intressenter att ta hänsyn till och målen sträcker sig bortom enbart kommersiella mål. På företagsnivå finns det betydande ansvar och skyldigheter att uppfylla som verkställande direktör, ägare eller styrelseledamot i ett företag. Denna modul beskriver de juridiska, moraliska och etiska kraven på företagsförvaltning. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå ledningens bredare roll inom en organisation och ansvar gentemot aktieägare och andra intressenter.

High-Performance Sales

Är stora säljare födda eller kan de utbildas och utvecklas? Denna modul kommer att utforska de olika områdena och aspekterna av försäljning och bryta ner mystiken i praktiska områden som kan utvecklas av en organisation eller av individer. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå och kunna tillämpa några av de färdigheter som är involverade i framgångsrik försäljning.

Impact of Technology on Business

Teknologi. Hot eller möjlighet? Uppenbarligen kommer svaret på denna fråga att variera mycket från företag till företag, men det råder ingen tvekan om att teknikens frammarsch kommer att ha en viss inverkan nästan kontinuerligt, på ett företag. Denna modul kommer att utforska ett sätt att bedöma effekten och planera för det och i slutet av modulen kommer studenterna att förstå behovet av att kontinuerligt utvärdera den förändrade profileringen av teknik mot deras affärsmål.

Implementing and Managing Quality Systems

Hanteringen av system inom en organisation går givetvis vid sidan av systemets design. Implementering av alla system och planer kräver noggrannhet, uppmärksamhet på detaljer och säkerställer att en stark återkopplingsmekanism finns på plats för att övervaka och utvärdera systemets prestanda och effektivitet. Denna modul tittar på de olika frågor som är involverade i implementeringen av system och i synnerhet när de relaterar till kvalitetskontroll och kvalitetssäkring. I slutet av modulen kommer studenterna att vara bekanta med frågorna kring kvalitetssystem och kommer att vara kompetenta att införa sådana system.

Innovation and R&D

Innovation växer inifrån en organisation och är ofta en del av organisationskulturen. Forskning och utveckling uppmuntrar innovation och detta kan ofta skapa unikhet och konkurrensfördelar för ett företag. Denna modul utforskar dessa områden och kvantifierar kostnadsfördelarna för en organisation och tittar på möjliga strukturer som kan utnyttja innovation. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå rollen och betydelsen av innovation och FoU.

Interpreting Business Accounts

Man kan hävda att räkenskaperna är det viktigaste måttet på en verksamhets hälsa och status. Att upprätta och föra konton är ett lagstadgat krav och noggrannhet med att underhålla och förbereda dem är avgörande. Denna modul kommer att utveckla en förståelse för de olika delarna av balansräkningen och resultaträkningen för att förstå deras relevans och i slutet av modulen kommer studenterna att förstå deras betydelse och nyckelrollen som kontona spelar.

Making Decisions

Beslutsfattande är verkligen ett av de nyckelområden som en chefs framgång beror på och därför det som har störst potentiell inverkan på ett företags framgång eller misslyckande. Ett bra beslut kan göra ett företag. Ett dåligt beslut kan förstöra ett företag. Den här modulen utforskar de olika frågorna som är involverade i att fatta bra beslut och implanterar olika modeller som kan användas för att säkerställa att åtminstone en del av risken tas bort från beslutsfattande. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå komplexiteten i beslutsfattande och kunna införa en tydlig process för att förbättra sina egna färdigheter.

Managing Cash and Working Capital

Kontanter är livsnerven i alla företag. Det är möjligt för ett hälsosamt företag att misslyckas eftersom det inte kan eller inte hanterar sina kontanter och likaså är det viktigt att hantera de kontanter som finns inom ett företag. Denna modul kommer att titta på kassaflödesanalys och kassaflödesprognoser och visa hur chefer bör och måste hålla reda på och kontrollera sina pengar. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå detta viktiga område för ekonomisk förvaltning.

Managing Projects

Projektledningsförmåga är ett användbart tillskott till alla team och i synnerhet i organisationer som behöver tydliga processer antingen för utveckling eller för drift. Det finns många tekniker, verktyg och färdigheter som kan och bör läras och denna modul besöker många av dessa för att illustrera deras användbarhet i vissa situationer. I slutet av modulen kommer studenterna att ha lärt sig några av dessa färdigheter och taktik och ha en större kunskap och förståelse för hur man hanterar projekt effektivt.

Marketing Strategy

Att få ut din produkt eller tjänst på marknaden, bli erkänd och uppnå marknadsacceptans och penetration är en komplex och detaljerad utmaning. Det finns många alternativ som kan prövas och testas och många risker vid implementering. Denna modul utforskar alla områden av marknadsföringsstrategi, tillgängliga alternativ, hur man testar marknaden och bedömer riskerna. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå de olika dimensionerna av marknadsföringsstrategi och de val och beslut som de kommer att behöva göra.

Measuring and Rewarding Performance

Vad är rättvis belöning inom en organisation? Hur mäter du bidraget från en individ eller ett team inom en organisation? Denna modul undersöker alla aspekter av prestationshantering när det gäller att mäta, jämföra, sätta standarder och mål och belöna exceptionella prestationer. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå komplexiteten som måste hanteras.

Motivating and Influencing People

Chefer som ledare för team och människor måste kunna motivera och påverka omgivningen. Denna modul utforskar alla element kring dessa färdigheter och utforskar de många och olika metoderna och tillvägagångssätten. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå effekterna av dessa färdigheter på ett företag och använda tekniker som lärt sig för att förbättra sina egna prestationer.

Qualities of Effective Leadership

Ledarskap inom ett företag kan vara nyckeln till att få ut det bästa av både verksamheten och teamet som arbetar inom verksamheten. Denna modul undersöker ledarskaps gemensamma drag och jämför och kontrasterar olika stilar. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå de gemensamma principerna och kunna profilera sin egen ledarstil för att förbättra deras effektivitet.

Recruitment and CPD

Vikten av rekrytering i ett företag förbises ofta. Att få de bästa människorna och se till att deras kompetens är i linje med företagets mål är avgörande. Chefer måste analysera de färdigheter de behöver och kompetensuppsättningarna hos de personer de anställer och ständigt planera för att anpassa dessa färdigheter genom kontinuerlig utveckling. Cheferna själva är naturligtvis också i behov av samma analys och utveckling. Denna modul utforskar dessa områden och i slutet kommer studenterna att förstå vikten av utbildning och utveckling inom en organisation och kommer att kunna konstruera relevanta och riktade planer.

Strategic and Systems Management

Kvalitet inom en organisation är högst upp i den strategiska högen. Det måste finnas en tydlig, koncis, konsekvent kultur och etos i hela en organisation som är dedikerad till att göra saker bra och producera de bästa varorna och tjänsterna. Inget mindre kommer att göra. Den här modulen undersöker de olika system och strukturer som bör införas för att säkerställa att detta meddelande sprider sig i hela organisationen. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå den strategiska roll kvalitetssystem spelar inom en organisation.

Strategic Human Resource Management

Human Resource Management måste spela en central roll i varje organisations strategi. Det handlar om människor som en tillgång för verksamheten. Hur du belönar dem, hur du får ut det bästa av dem, hur du utvecklar dem. Denna modul undersöker inverkan av mänskliga resurser och hur alla nyckelelement kan sättas ihop för att hjälpa till att driva ett företag strategiskt. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå de olika nyanserna och hur de bäst kan utnyttjas.

Strategic Planning Tools

Strategin för ett företag är den planen som talar om för oss vad verksamheten handlar om, vart ett företag är på väg, hur det kommer att nå dit, vilka kontroller och balanser vi har på vägen och hur förändring omfamnas. Det finns många verktyg och tekniker som kan hjälpa till att sätta ihop en sammanhållen och sammanhängande strategi och den här modulen undersöker några av dem. I slutet av modulen kommer studenterna att ha blivit utsatta för planeringstekniker och verktyg och kommer att vara bekväma och säkra på att använda dem i sitt arbete.

Strategies for Growth

Ett företag kan ha mer än en enda strategisk plan. Det kan finnas separata strategier för olika delar av ett företag. Många företag fokuserar främst på tillväxt och behöver ha en tydlig färdplan för hur de kommer att hantera de olika tillväxtstadierna i sin verksamhet. Det finns både interna faktorer och mindre kontrollerbara externa faktorer som kommer att behöva beaktas för att växa ett företag. Denna modul utforskar de olika idéerna om tillväxt och de olika verktyg, åtgärder och kontroller som en chef har till förfogande för att planera för tillväxt. I slutet av modulen kommer studenterna att vara säkra på att sätta ihop en plan för tillväxt.

Studying and Using Management Theories

Det finns många teorier som florerar om förvaltning och de olika modellerna som utvecklats från dessa teorier. Vilka är de olika teorierna? Hur skiljer de sig åt? Hur utvärderar vi dem? Hur beskriver vi en viss stil för oss själva som chefer? Denna modell förhör de olika teorierna och hjälper eleverna att utvärdera sin egen stil. I slutet av modulen kommer studenterna att kunna bedöma sin egen föredragna modell och förstå hur de kan tillämpa den modellen på sin arbetsmiljö.

The Business Plan

Affärsplanen är färdplanen för ett företag över en definierad tidsperiod. Den talar om för dig vad du kommer att göra när du ska göra det, hur du kommer att göra det och vilka resultat du förväntar dig. Det är uppenbart att detta inte är ett enkelt eller ytligt dokument. Det är en pågående referenspunkt. Denna modul definierar planens struktur. Vad bör och inte bör finnas i den och hur den kan användas som referenspunkt. I slutet av modulen kommer studenterna att ha en klar förståelse för planens struktur och det bakgrundsarbete som krävs för att utveckla den.

The External Operating Environment of Business

Verksamhet är inte en isolerad och oberoende funktion. Det påverkas och påverkas av en rad externa faktorer som kan utgöra både hot och möjligheter, men som i alla fall kommer att kräva övervakning och hantering. Dessa kan innefatta politisk påverkan, juridisk påverkan, världshändelser och liknande. Företagen måste vara medvetna om sådana faktorer och planera för dem genom beredskaps- och riskhantering och genom att planera för förändring. I slutet av denna modul kommer studenterna att vara medvetna om karaktären av yttre påverkan och hur en organisation kan minska deras exponeringar.

Tools of Financial Analysis

Företagskonton berättar mer om verksamheten än nästan allt annat och det är viktigt att kunna analysera konton för både din egen organisation och andra organisationer och använda en mängd olika analysverktyg för att hjälpa till att formulera exakt vad kontona berättar om verksamheten. Det finns många av dessa mest användbara verktyg och den här modellen kommer att lära studenten hur man använder dem. I slutet av modulen kommer eleverna att tydligt förstå hur de kan använda dessa verktyg för att förhöra ett företags verkliga tillstånd.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • MBA (Master in Business Administration)
    • Madrid, Spanien
  • Manchester Global Deltid MBA
    • Dubai, Förenade arabemiraten
  • Masters of Business Administration
    • Suva, Fiji