Executive MBA
Houten, Nederländerna
VARAKTIGHET
SPRÅK
Holländska
TEMPO
Begär tempo
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2023
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Varje organisation som vill växa och framgångsrikt reagera på externa förändringar bör utse en Chief Customer Officer. Det uppger forskningsbyrån Forrester. En Chief Customer Officer är en kundstrateg som ser på att optimera kundupplevelsen ur ett kundhanteringsperspektiv. På så sätt tas traditionella skiljelinjer mellan avdelningar som marknadsföring, försäljning och kundvård bort och en entydig kundupplevelse garanteras. School for Customer Management utbildar kundstrateger att förverkliga denna ambition inom alla organisationer.
När du tar din examen kommer du att ha kunskap, insikt och kompetens inom marknadsföring och CRM, innovation och teknik, personal, kvalitetsledning och ekonomistyrning. Du har också beslutsamhet, personlig effektivitet och ledaregenskaper. Kort sagt allt för att genomföra en framgångsrik kundhanteringspolicy, ledande för alla kund- och affärsprocesser.