MBA i Tourism and Hospitality Management
Cospicua, Malta
VARAKTIGHET
18 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 500 / per semester *
STUDIEFORMAT
På Campus
* plus engångsavgift: 1500 EUR + registreringsavgift: 400 EUR per år + aktivitetsavgift: 200 EUR per år
Introduktion
Det övergripande målet för MBA i Tourism and Hospitality Management är att ingjuta de nödvändiga kunskaper, färdigheter och kompetenser som krävs för att framgångsrikt leda en turism- och gästfrihetsverksamhet i en global ekonomi. Framgångsrika chefer tar på sig ansvaret att utforma och implementera en strategi som överensstämmer med en branschs långsiktiga mål, hantera turism- och besöksnäringsverksamheter och övervaka anställda. De ansvarar för att lösa tillämpade problem som involverar ekonomistyrningsfrågor, affärsanalys och strategi, försäljning och marknadsföring, juridiska frågor, strategisk ledning, marknadsföring, kommunikationsstrategi, e-handel och management. Miljön där framgångsrika chefer verkar är ofta osäker och utsatt för svåra begränsningar. Utexaminerade från American University of Malta kommer att ha kritiskt tänkande och analytisk ram för att fatta svåra affärsbeslut som påverkar flera valkretsar.
Kursen ger en rigorös affärsutbildning baserad på en solid grund inom de funktionella affärsområdena inom turism och gästfrihet förstärkt med färdigheter i analys och kritiskt tänkande. Läroplanen bygger på grundläggande kunskap med resultaten av aktuell forskning, vilket leder till det tvärvetenskapliga perspektiv som behövs för att leda ett framgångsrikt företag inom turism- och besöksnäringen.
Den här kursen är designad för dig som vill arbeta i en ledande roll inom turism- och besöksnäringen, som handlar om turism och besöksnäringsverksamhet, tjänster och ledning inom området. Denna kurs vänder sig även till dig som har viss arbetslivserfarenhet inom området och vill förbättra sin effektivitet och kompetens.
Programdetaljer
- Programlängd: 18 månader.
- Poäng som behövs för att få examen: 46US poäng / 92ECTS.
- GPA som krävs för att få examen: 3,0 eller högre.
Antagningar
Läroplan
Programmets struktur för heltidsnärvaro:
Semester 1
- Ekonomi för chefer
- Finansiell redovisning
- Finanshantering
- Att skriva och presentera akademisk forskning
Semester 2
- Operationshantering
- Hållbarhet för turism och hotellförvaltning
- Human Resources Management /Informationssystem inom turism och gästfrihet /Entreprenörskap för turism och gästfrihet
- Forskningsmetoder för företag
Semester 3
- Marknadsstrategier och ledning för turism och gästfrihet
- Kvalitetsledning inom turism och gästfrihet
- Forskningsuppsats inom turism och gästfrihet
Struktur för programmet för deltidsnärvaro:
Semester 1
- Ekonomi för chefer
- Finansiell redovisning
Semester 2
- Finanshantering
- Att skriva och presentera akademisk forskning
Semester 3
- Operationshantering
- Hållbarhet för turism och hotellförvaltning
Semester 4
- Human Resources Management /Informationssystem inom turism och gästfrihet /Entreprenörskap för turism och gästfrihet
- Forskningsmetoder för företag
Semester 5
- Marknadsstrategier och ledning för turism och gästfrihet
- Kvalitetsledning inom turism och gästfrihet
Semester 6
Forskningsuppsats i turism och hotellförvaltning
Programresultat
Program Learning Learning
Eleven kommer att kunna:
- Överför visionen, uppdraget, målen, den strategiska inriktningen och affärshandlingsplanen till alla intressenter
- Tolka forskningsresultat i tillämpade termer
- Analysera och tolka affärsmarknaden, strategiska, operativa, juridiska, l och finansiella frågor
- Förklara effekten av olika affärs- och tjänstedesigner på effektiviteten av tjänster, inkomster och vidareutveckling
- Kritiskt diskutera metoder för affärstransformation och införande av innovativa metoder och teknologier
- Diskutera kritiskt vilken inverkan affärsetik och kultur har på de anställdas prestationer
Lärandemål för färdigheter som erhållits i slutet av programmet
- Tillämpa nödvändiga kunskaper, färdigheter och kompetenser som krävs för att framgångsrikt leda ett företag inom turist- och besöksnäringen och visa färdigheter i att använda effektiv strategisk och operativ ledning
- Ta ansvar för att utforma och implementera marknadsföringsstrategi i överensstämmelse med mål, hantera kvalitet, kostnader och lönsamhet, informationsteknologi.
- Ansvarig för att lösa komplexa problem som involverar finansiella frågor, affärsstrategi, affärs- och tjänstedesign, forskningsrön, juridiska riktlinjer och ledning av anställda.
- Ha kritiskt tänkande och analytisk ram för att fatta svåra affärsbeslut som påverkar flera valkretsar.
- Förmåga att använda informationssystem och digital teknik som kommunikationsverktyg.
Kunskap
Kandidater kommer att förvärva kunskap om följande områden som behövs för att hantera ett företag eller en ideell organisation:
- Formulera och värdera ett brett utbud av praktiska verktyg och data för redovisning, ekonomi och finans.
- Analysera och tolka omfattande juridiska affärspolicyer och teoretiska ramverk
- Uppskatta och motivera multidisciplinär organisationsstruktur och genomföra uppgifter och projekt
- Konstruera och bevisa effektiviteten i marknadsföringsstrategier.
- Modellera konsumentbeteende och företagsreklam.
- Slutföra och tillämpa forsknings- och statistikmetoder (dvs. kvalitativa och kvantitativa).
- Välj och tolka olika IKT-metoder för ett digitalt samhällsbaserat ramverk.
Kompetens
Utexaminerade kommer att utveckla följande färdigheter som används för att hantera turism- och gästfrihetsföretag och tjänster:
- Klassificera, tillämpa och analysera konkurrenshot och särskilja komplexiteten av extern påverkan på affärsverksamhet.
- Tillämpa lämpliga statistiska och finansiella investeringstekniker och verktyg på affärsdata för att fatta framgångsrika affärsbeslut.
- Träna på prestandastyrning, inklusive kostnadshantering.
- Mät och förutsäg effekten av makroekonomiska indikatorrörelser, inklusive men inte begränsat till finansiella system, konjunkturcykler, arbetsmarknader, penning- och finanspolitik
- implementera förståelse för de juridiska frågor som är relevanta för verksamheten, inklusive kontrakt, ansvar, bedrägerier och tvistlösning.
kompetenser
Utexaminerade kommer att utveckla följande kompetenser:
- Bestäm innovativa lösningar på komplexa affärsproblem.
- Bedöma och utvärdera aktiviteter som påverkar affärsresultat, inklusive men inte begränsat till ekonomisk förvaltning och rapportering, strategiutveckling och implementering, drift, marknadsföring och personalhantering.
- Försvara opartiska beslut som stöds av data snarare än magkänslor.
- Följ professionella standarder och lagar och visa den högsta affärs- och yrkesetiken.
- Förvandla affärsplaner som skapar värde för organisationen och dess intressenter.
- Välj och implementera digital teknik för att fatta affärsbeslut
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Trots inflationen av MBA-program på den internationella marknaden är det fortfarande sant att utexaminerade från MBA-program av hög kvalitet förvärvar kunskaper, färdigheter och kompetenser som positionerar dem redan ett steg före i karriärvägarna för utexaminerade från kandidatprogram eller andra magisterexamen.
Detta program förbereder inte studenterna enligt National Occupation Standards eftersom det är etablerat som MQF Level 7. Därför är detta program mycket specialiserat på företagsledning, och det ligger i framkant av kunskap inom området företagsekonomi.
Utexaminerade av ett MBA-program av hög kvalitet kommer inte bara in i arbetskraften med högre löner än andra magisterutexaminerade utan har också högre chanser att få och inneha en chefsposition på hög nivå i sina företag. Med tanke på inträdeskravet på minst tre års arbetslivserfarenhet, befinner sig en MBA-student omgiven av yrkesverksamma som redan har etablerat sig i arbetsvärlden och därmed åtnjuter en betydande nivå av nätverkande och anslutningsskapande. MBA-upplevelsen erbjuder proffs som hade möjlighet att etablera vissa rutiner i sina nuvarande positioner för att ta en ny titt på sina färdigheter och dispositioner och att flytta ut ur sin komfortzon. Av alla dessa skäl betraktar AUM MBA som ett strategiskt utbildningsprogram att erbjuda från början, för att tjäna befolkningen som arbetar på yrkesnivå i Malta, som letar efter möjligheten att få en skicklig kvalifikation som avsevärt kommer att förbättra deras karriärer på nationell och internationell nivå.
Forskarstuderande kan ansöka om följande tjänster inom vilket område som helst inklusive men inte begränsat till:
- Turism- och hotellchef
- Startups för turism och gästfrihet
- Marknadschef inom turism och gästfrihet
- Chef för turism och hotelltjänster
- Konsult för turism och hotelladministration
- Konsult för affärsutveckling inom turism
- Hotellhantering
- Entreprenör inom turism och gästfrihet
- Event Manager
- Turism Business Operations Manager
- Fastighetsutveckling för gästfrihet
Leverans av program
MBA består av 3 terminer med heltidskurser plus en fjärde termin där ett stort oberoende forskningsprojekt slutförs (av MFHE Guidelines for Accreditation of MQF Level 7 Courses:
"Varje magisterexamen måste innehålla en avhandling, forskningsprojekt eller forskningskomponent/er av likvärdig standard som tilldelas minst 20 ECTS.")
Kurserna är sekvenserade så att senare kurser utnyttjar material från tidigare kurser.
Generellt sett består det pedagogiska tillvägagångssättet för de inledande och stora modulerna av föreläsningar, täta läxor och tentor.
De avancerade modulerna innehåller fallstudier och gruppprojekt.
Modulen Forskningsmetoder kräver att studenterna utvecklar ett förslag till forskningsprojektet under den sista terminen. Studenter måste slutföra en kurs i Forskningsmetoder för företagande modul på tredje terminen med ett förslag till fjärde terminens självständiga forskningsprojekt innan projektet påbörjas.
Kursen omfattar 62 hp och forskningsprojektet tilldelas 30 hp, totalt 92 hp.
För onlineprogrammet kommer undervisning att ske via ett onlinemöte/föreläsningsprogram för att leverera realtidsföreläsningar.
En VLE kommer att användas för att leverera asynkront lärande som gör det möjligt för eleverna att nå lärandeinnehåll (t.ex. PDF-filer, e-böcker, videor, etc..) när det är lämpligast för dem.
Fakulteten kommer att leverera onlinevideoföreläsningar som är identiska till innehållet med lektioner ansikte mot ansikte. Utbildningsvideor kommer att gillas från akademiska resurser licensierade via AUM Library (t.ex. Business Source Complete och andra databaser). Om så är lämpligt kan fakulteten också använda utvalda VOD:er som Netflix eller Apple TV för att införliva i föreläsningar.
För akademiskt stöd kommer VLE- och SIS-systemen att vara de viktigaste kommunikationskanalerna för engagemang mellan studenter och handledare. Teknisk support - biljettsystem - kommer att vara tillgänglig 24/7 på båda plattformarna.
Utöver det kommer även verksamhetsförlagd inlärning att användas som metod för lärande. Studenter kommer att få stöd av branschmentorer som kommer att underlätta lärande på sin arbetsplats. Kunskap och underliggande principer kommer att levereras även med traditionella metoder.
Arbetslivserfarenhet uppmuntras, men är inte obligatoriskt, genom utbildningsresor följt av praktikplatser, avtal mellan universitet och privata sektorn för praktiska sessioner och kortvariga deltidsarbetsplatser. Studenter uppmuntras också att välja ett företag för att bygga upp sina praktiska kompetenser och färdigheter, och observation av den verkliga processen på plats. Arbetsförlagda lärandemöjligheter som involverar fältarbete kommer att följa universitetets partnerskapsavtal. Arbetsförlagt lärande kan vara en del av kursprojektet eller annan bedömning enligt kursledaren.