Master of Business Administration (MBA)
Cospicua, Malta
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 3 500 / per year *
STUDIEFORMAT
Distansutbildning, På Campus
* internationella studenter per termin; 2500 EUR - EU och maltesiska studenter per termin
Introduktion
Master of Business Administration (MBA) uppfyller de högsta internationella standarderna och ger doktorander färdigheter och information som är värdefull för deras professionella framgångar. Under kursen ger vi dig de rätta verktygen och hjälper dig att främja det analytiska och kritiska tänkesätt som är nödvändigt för att fullt ut förstå den inre verksamheten i affärs- och företagskultur. MBA -studenter kan designa och implementera praktiska lösningar på stora nackdelar i alla företag. MBA -programmet gör det möjligt för studenter att uppleva alla problem och situationer på egen hand genom att observera dem i samband med maltesisk internationell företagskultur.
Vi har byggt en tvärvetenskaplig läroplan som håller jämna steg med utvecklingen på en samtida marknad, en som starkt påverkas av framsteg inom teknik och kommunikationskanaler som för samman världen till ett stort, globalt, gemensamt utrymme.
Det är denna gemensamma anda som är kärnan i vårt MBA -program. Genom att arbeta med ett team av kamrater, som var och en tar olika erfarenheter och perspektiv till bordet, liksom lärare som har en enastående portfölj inom och utanför akademin, kommer du att växa vidare till din roll som kunnig och marknadskunnig ledare .
Minsta antagningskrav för detta program
Alla sökande till något forskarutbildningsprogram (MQF 7) vid American University of Malta måste uppfylla följande behörighetskrav:
- Sökande måste ha en treårig högskoleexamen och 3 års arbetslivserfarenhet
- Högskoleexamen som visar minst 180 hp eller motsvarande.
- Grade Point Average (GPA): Studenter bör ha minst 2,2 CGPA för att bli antagna. Studenter med en CGPA på mindre än 2,2 i sin grundutbildning kan inte antas till MBA vid American University of Malta
- IELTS = 6.5 eller TOEFL = 79 eller PTE = 55 Kravet på engelska språkkunskaper kan endast undantas om du är engelska som modersmål och du har avslutat din gymnasial utbildning i ett land där engelska är det officiella språket och engelska var språket i engelska instruktion där du tog din examen
AUM förbehåller sig rätten att begära engelska testresultat från alla sökande.
Program Learning Learning
Det övergripande målet för MBA vid American University of Malta är att förmedla den kunskap, kompetens och kompetens som krävs för att framgångsrikt leda ett företag i den globala ekonomin. Framgångsrika chefer tar ansvar för att utforma och implementera strategi som överensstämmer med ett företags långsiktiga mål, hantera kostnader och lönsamhet och övervaka medarbetare. De ansvarar för att lösa komplexa problem som involverar ekonomiska frågor, affärsstrategi, organisationsdesign, forskningsresultat, juridiska riktlinjer och hantering av anställda. Miljön där framgångsrika chefer verkar är ofta osäker och utsatt för svåra begränsningar. Kandidater vid American University of Malta kommer att ha kritiska tänkande förmågor och analytiska ramar för att fatta svåra affärsbeslut som påverkar flera valkretsar. Kursen är avsedd för personer med en grundutbildning (MQF nivå 6) och minst 3 års arbetslivserfarenhet.
Kursen ger en noggrann affärsutbildning baserad på en solid grund inom de funktionella affärsområdena, förstärkt med färdigheter i analys och kritiskt tänkande. Läroplanen bygger på grundläggande kunskap med resultaten från aktuell forskning, vilket leder till det tvärvetenskapliga perspektiv som behövs för att leda ett framgångsrikt företag i en global ekonomi.
Kunskap
Kandidater kommer att förvärva kunskap om följande områden som behövs för att hantera ett företag eller en ideell organisation:
- Bokföring
- Affärslag
- Ekonomi
- Finansiera
- Förvaltning
- marknadsföring
- Verksamhetsstyrning
- Forskningsmetoder
- Statistik
Kompetens
Kandidater kommer att utveckla följande färdigheter som används för att hantera ett företag:
- Utvärdera strategier och taktik
- Välj strategier och taktik
- Identifiera konkurrenshot.
- Identifiera yttre påverkan på ett företag.
- Identifiera relevant information för budgetering och beslutsfattande
- Tillämpa lämpliga statistiska tekniker på affärsdata för att fatta beslut.
- Visa förståelse för makroekonomins grundläggande begrepp, inklusive men inte begränsat till finansiella system, konjunkturcykler, arbetsmarknader, penning- och finanspolitik
- Visa förståelse för de grundläggande begreppen inom mikroekonomi, såsom utbud och efterfrågan, elasticitet, användbarhet, konkurrensformer och marknadseffektivitet
- Visa förståelse för kassaflöden, nuvärde och kapitalmarknader.
- Visa förståelse för de juridiska frågor som är relevanta för företag, inklusive kontrakt, ansvar, bedrägeri och tvistlösning.
- Visa förståelse för fördelar, nackdelar och genomförbarhet för olika metoder för forskning.
- Visa förståelse för olika tillvägagångssätt för kostnadsredovisning och kostnadshantering.
- Använd forskningsresultat för att utveckla nya strategier och taktik.
- Designa, genomföra och utvärdera forskningsstudier.
- Utforma lämpliga verksamhetsstrategier och tillvägagångssätt för hantering av leveranskedjor
- Tolka redovisningsverktyg som balansräkningar och resultaträkningar för att bedöma ett företags ekonomiska hälsa.
- Beräkna kassaflöden.
- Uppskatta efterfrågan.
- Uppskatta storleken på en marknad.
- Beräkna avkastning på investering.
- Beräkna nuvärdet.
- Identifiera hinder i en leveranskedja.
- Identifiera företagets mest värdefulla kunder.
- Analysera ett företags konkurrenskraftiga miljö för att identifiera tillväxtstrategier
- Utveckla strategiska planer och sätten att genomföra dem.
- Utvärdera de anställdas prestanda.
kompetenser
Kandidater kommer att utveckla följande kompetenser:
- Skapa innovativa lösningar på komplexa affärsproblem.
- Var ansvarig för aktiviteter som påverkar affärsresultat, inklusive men inte begränsat till ekonomihantering och rapportering, strategiutveckling och implementering, drift, marknadsföring och medarbetarledning.
- Ta opartiska beslut som stöds av data snarare än magkänslor.
- Följ professionella standarder och lagar och visa den högsta affärs- och yrkesetiken.
- Skapa affärsplaner som skapar värde för företaget och dess intressenter.
Leveranssätt och utvärderingar
Bedömningsmetoder och policyer varierar beroende på varje modul. I allmänhet bedöms grund- och kärnmoduler genom skriftliga tentor och läxuppgifter. Avancerade moduler bedöms genom skriftliga tentamen, läxuppgifter och fallstudier.
MBA består av tre terminer av heltidskurser plus en fjärde termin där ett stort oberoende forskningsprojekt genomförs.
Karriärmöjligheter
- Marknadsdirektör på en världsomspännande detaljhandelskedja.
- Chief Business Strategist på ett multinationellt företag.
- Lönsamhetsanalytiker för kommande företag.
2-årig examensplan
År 1
Semester I
- FIN 510 Finansiell redovisning
- FIN 520 Ekonomi för chefer
- MGT 550 Organisationsteori
- MGT 560 Marketing Management
Semester II
- FIN 530 Förvaltningsredovisning
- MGT 610 forskningsmetoder för företag
- MGT 520 Strategic Management
- MGT 501 Företagsstatistik
År 2
Semester I
- MGT 510 affärsjuridik
- MGT 530 Ekonomihantering
- MGT 540 Operations Management
- FIN 540 Pengar och bank
Semester II
- MGT 620 forskningsprojekt
Programresultat
Det övergripande målet för MBA vid American University of Malta är att förmedla nödvändig kunskap, Kompetens, och kompetenser som krävs för att framgångsrikt leda ett företag i den globala ekonomin. Framgångsrika chefer tar ansvar för att utforma och implementera strategi som överensstämmer med företagets långsiktiga mål, hantera kostnader och lönsamhet och övervaka anställda. De ansvarar för att lösa komplexa problem som involverar ekonomiska frågor, affärsstrategi, organisationsdesign, forskningsresultat, juridiska riktlinjer, och ledning av anställda. Miljön där framgångsrika chefer verkar är ofta osäker och föremål för svåra begränsningar. Kandidater från American University of Malta kommer att ha kritiska tänkande förmågor och analytiska ramar för att fatta svåra affärsbeslut som påverkar flera valkretsar. Kursen är avsedd för personer med en grundexamen (MQF nivå 6) och minst 3 års arbetslivserfarenhet.
Kursen ger en rigorös affärsutbildning baserad på en solid grund inom de funktionella affärsområdena förstärkt med färdigheter i analys och kritiskt tänkande. Läroplanen bygger på grundläggande kunskap med resultaten från aktuell forskning, vilket leder till det tvärvetenskapliga perspektiv som behövs för att leda ett framgångsrikt företag i en global ekonomi.
Kunskap
Kandidater kommer att förvärva kunskap om följande områden som behövs för att hantera ett företag eller ideell organisation:
- Redovisning
- Affärsrätt
- Ekonomi
- Ekonomi
- Förvaltning
- marknadsföring
- Verksamhet Management
- Forskningsmetoder
- Statistik
Kompetens
Kandidater kommer att utveckla följande färdigheter som används för att hantera ett företag:
- Utvärdera strategier och taktik
- Välj strategier och taktik
- Identifiera konkurrenshot.
- Identifiera yttre påverkan på ett företag.
- Identifiera relevant information för budgetering och beslutsfattande
- Tillämpa lämpliga statistiska tekniker på affärsdata för att fatta beslut.
- Visa förståelse för de grundläggande begreppen makroekonomi, inklusive men inte begränsat till finansiella system, konjunkturcykler, arbetsmarknader, penning- och finanspolitik
- Visa förståelse för mikroekonomins grundläggande begrepp, såsom utbud och efterfrågan, elasticitet, användbarhet, konkurrensformer och marknadseffektivitet
- Visa förståelse för kassaflöden, nettonuvärde och kapitalmarknader.
- Visa förståelse för de juridiska frågor som är relevanta för företag, inklusive kontrakt, ansvar, bedrägeri, och tvistlösning.
- Visa förståelse för fördelar, nackdelar och genomförbarhet av olika ansatser till forskning.
- Visa förståelse för olika tillvägagångssätt för kostnadsredovisning och kostnadshantering.
- Använda forskningsresultat för att utveckla nya strategier och taktik.
- Utforma, implementera och utvärdera forskningsstudier.
- Utforma lämpliga verksamhetsstrategier och metoder för supply chain management
- Tolka verktyg för finansiell redovisning som balansräkningar och resultaträkningar för att bedöma ett företags ekonomiska hälsa.
- Beräkna kassaflöden.
- Uppskatta efterfrågan.
- Uppskatta storleken på en marknad.
- Beräkna avkastningen på investeringen.
- Beräkna nettonuvärdet.
- Identifiera hinder i en leveranskedja.
- Identifiera företagets mest värdefulla kunder.
- Analysera ett företags konkurrensmiljö för att identifiera strategier för tillväxt
- Utveckla strategiska planer och sätt att genomföra dem.
- Utvärdera anställdas resultat.
Kompetenser
Kandidater kommer att utveckla följande kompetenser:
- Skapa innovativa lösningar på komplexa affärsproblem.
- Var ansvarig för aktiviteter som påverkar affärsresultat, inklusive men inte begränsat till ekonomisk förvaltning och rapportering, strategiutveckling och implementering, operationer, marknadsföring, och personalhantering.
- Fatta opartiska beslut som stöds av data snarare än magkänslor.
- Följ professionella standarder och lagar och visa högsta affärs- och yrkesetik.
- Skapa affärsplaner som skapar värde för företaget och dess intressenter.
Karriärmöjligheter
- Marknadsdirektör i en världsomspännande detaljhandelskedja.
- Chief Business Strategist på ett multinationellt företag.
- Lönsamhetsanalytiker för kommande företag.
Läroplan
&Bedömningar av leveranssätt
Bedömningsmetoder och policyer varierar beroende på varje modul. I allmänhet, grund- och kärnmoduler bedöms genom skriftliga tentamina och hemuppgifter. Avancerade moment bedöms genom skriftliga tentamina, inlämningsuppgifter och fallstudier.
MBA omfattar 3 terminer av heltidskurser plus en fjärde termin där ett stort oberoende forskningsprojekt slutförs.
2-års examensplan disposition
År 1
Termin I
- FIN 510 Finansiell redovisning
- FIN 520 Ekonomi för chefer
- MGT 550 Organisationsteori
- MGT 560 Marknadsföringshantering
Termin II
- FIN 530 Ledande redovisning
- MGT 610 Forskningsmetoder för företag
- MGT 520 Strategisk ledning
- MGT 501 Företagsstatistik
År 2
Termin I
- MGT 510 Affärsrätt
- MGT 530 Ekonomisk förvaltning
- MGT 540 Driftledning
- FIN 540 Pengar och bank
Termin II
- MGT 620 Forskningsprojekt
Antagningar
Studieavgift för programmet
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.