Civilekonom med inriktning digitalt ledarskap
Kuala Lumpur, Malaysia
VARAKTIGHET
1 up to 3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
04 Jun 2024
STUDIEAVGIFTER
USD 8 820 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* för internationella studenter RM 38,800| för malaysiska studenter: RM 34 800
Introduktion
Mer än bara ett masterprogram i företagsekonomi
Du har den spännande möjligheten att registrera dig för APU-CMI Dual Accreditation genom att registrera dig för en kvalifikation genom APU. Studenter under Master of Business Administration med en specialitet i digitalt ledarskap kommer att ha möjlighet att också välja att få ett CMI L7-diplom i strategisk ledning och ledarskapspraktik som kommer att tilldelas med förbehåll för moderering av CMI.
APU-DMU Dual Degree Program
Studenter som är under masterprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU-DMU Dual Degree Scheme. Under detta schema kommer studenter att få 2 examensbevis & Utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University (APU), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Program översikt
Detta program är speciellt utformat för att tillhandahålla:
- Master of Business Administration med specialisering i digitalt ledarskap skulle tillåta de studenter som väljer denna specialitet att skaffa sig avancerade färdigheter för att anta utmaningarna med digital transformation.
- Ämnet är ett viktigt område att studera med tanke på den växande efterfrågan från arbetsgivare inom alla sektorer på yrkesverksamma som kombinerar ledarskap, digital förståelse och vision.
- Området anses vara en snabbväxande sektor för sysselsättning, som utvecklar nyckelkompetenser för anställbarhet.
Varaktighet
- Heltid (1+ år)
- Deltid (2,5-3 år)
Antagningar
Läroplan
Detta program består av 6 kärnmoduler (inklusive forskningsmetodikmodulen), 4 specialiseringsmoduler, 2 valbara moduler och ett projekt. Modulerna tar hänsyn till frågor om ledningsförmåga, marknadsföring, hantering av strategi, förändringsledning och digitalt ledarskap. Dessutom beaktas internationalisering och globala perspektiv och fokus läggs på projektledning för att förbättra programmet.
Förutsatta moduler
För icke-affärsstudenter
- Managing People
- Understanding Customers
- Managerial Finance
- Affärsmiljö och strategisk planering
Core Modules
- Managerial Finance
- Managerial Economics
- Strategic Marketing Management
- Human Resource Management
- Research Methodology
- Statistical Decision Making
- Project
Specialisation Modules
- Leading Digital Business Transformation
- Big Data Analytics and Technologies
- Digital Execution
- Global Strategic Management
Valbara moduler (välj 2)
- Technology Management
- Managing Creativity and Innovation
- Entrepreneurship
- Beteendevetenskap, sociala medier och marknadsföringsanalys
* Valbara moduler kan vara förvalda för studenter i början av terminen. Om studenterna vill ändra dessa förvalda valbara moduler, i början av terminen, kan de välja bland de tillgängliga moduler som erbjuds under terminen.