Keystone logo

1 MBA Program i Försäljning i Indien för 2024

Filter

Filter

  • Indien
  • Företagsekonomi
  • Försäljning
Studiefält
  • Företagsekonomi (1)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

      MBA Program i Försäljning

      En försäljning position innebär give-and-take mellan konsumenter och industrier samt handel mellan nationer. Detta akademiska området koncentrerar sig på att lära marknadsföring och ekonomi för att förstå vad som driver marknadens krav och hur att leverera varor och samtidigt stärka tillväxten av ett företag.

      Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.