2 Blandad EMBA Program i Digital marknadsföring i Tunis, Tunisien för 2024
Filter
Filter
- EMBA
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Digital marknadsföring
- Blandad
2 Blandad EMBA Program i Digital marknadsföring i Tunis, Tunisien för 2024
Popular study format
Popular education type
Blandad EMBA Program i Digital marknadsföring
Tunis är en pionjär av virtuell undervisning och ger många college kurser på nätet. Eftersom det är huvudstad i Tunisien, det finns också många vanliga universitet och befolkning Omkring 76 tusen studenter.
Digitala marknadsförare är experter på att främja varumärken och produkter på sociala medier, i mobilappar, genom textmeddelanden, digital radio och tv och nya digitala plattformar. De jobbar också med att ta fram framgångsrika kampanjer och budskap som utformats speciellt för varje typ av kommunikationskanal.
Tunisien (arabiska: تونس Tūnis) officiellt känd som Republiken Tunisien (arabiska: الجمهورية التونسية al-Jumhūriyyah at-Tūnisiyyah), är ett land i Nordafrika som har ett Medelhavet kustlinjen i centrum av Medelhavet Afrika. Sedan självständigheten från Frankrike 1956, har tunisiska utbildningssektorn visat stora framsteg. Antagningsprocessen styrs centralt via det nationella universitetet orientering systemet.
När du väl har tagit en examen i företagsekonomi och har betydande praktisk erfarenhet är nästa steg en Executive MBA (EMBA). EMBA-program kombinerar fundamentala faktorer såsom ekonomi, redovisning och marknadsföring med ledarskapsstudier för att du ska kunna klättra till verkställande och ledande befattningar.
Blandat lärande kombinerar digitala och onlinemedier med traditionellt lärande ansikte mot ansikte. Det tillåter lärare att använda en mängd olika undervisningsmetoder och teknik för att anpassa lärandet för varje elev. Blended learning kan användas i olika former, från helt onlinekurser till hybridkurser där eleverna lär sig både i det fysiska klassrummet såväl som online.